Değişim dışında hiçbir şey sürekli değildir. -Heraklitos |
|
||||||||||
|
Evrim teorisine göre, insan evrimi şu sıralamayı takip eder: Homo erectus, Homo sapiens archaic, Neandertal insanı, Cro-Magnon insanı ve günümüz insanı (Homo sapiens sapiens). Ancak bu sınıflamalar, insan evrimini desteklemek amacıyla oluşturulmuş yapay kategoriler olarak değerlendirilmektedir. Çünkü bu türlerin arasında, farklı insan ırkları arasındaki farklardan daha büyük bir farklılık olmadığı iddia edilmektedir. Örneğin, Homo erectus’un iskelet yapısının, günümüz insan iskeleti ile neredeyse birebir aynı olduğu tespit edilmiştir. Amerika’lı paleoantropolog Alan Walker, bir patoloğun Homo erectus iskeleti ile günümüz insanı iskeletini birbirinden ayırt etmekte zorlanacağını ifade etmiştir. Ayrıca Homo erectus’un kafatası yapısındaki farklılıklar da, günümüzde yaşayan bazı ırklarda görülen özelliklerle paralellik göstermektedir. Homo erectus türünü dünyaya tanıtan en bilinen fosiller, Pekin Adamı ve Java Adamı fosilleridir. Ancak zamanla bu fosillerin güvenilirliği sorgulanmıştır. Pekin Adamı fosili, orijinal hali kaybolmuş ve yalnızca alçı modellerden ibarettir. Java Adamı fosili ise birbirinden metrelerce uzaklıkta bulunan bir kafatası parçası ve leğen kemiğinden oluşmaktadır ve bu iki parçanın aynı canlıya ait olduğuna dair kesin bir kanıt bulunmamaktadır. Afrika’da bulunan Homo erectus fosilleri ise daha sağlam deliller sunmaktadır. Örneğin, Kenya’da bulunan “Turkana Çocuğu” fosili, 12 yaşında bir çocuğa ait olup dik iskelet yapısıyla günümüz insanından farksızdır. Birçok bilim insanı, Homo erectus’un günümüz insanının farklı bir ırkı olduğunu savunmaktadır. Connecticut Üniversitesi’nden Prof. William Laughlin, Eskimolar ve Aleut Adaları’nda yaşayan insanların, Homo erectus ile şaşırtıcı derecede benzer olduğunu belirlemiştir. Laughlin’e göre, Homo erectus, Homo sapiens türüne ait bir ırktır ve farklı coğrafyalarda yaşayan insan ırkları arasındaki varyasyonlarla kıyaslanabilir. Bu görüş, Homo erectus’un bir tür olarak geçerliliğini sorgulayan ve tamamen ortadan kaldırılması gerektiğini savunan bilim insanları tarafından da desteklenmektedir. Michigan Üniversitesi’nden Milford Wolpoff ve meslektaşları, Homo erectus’un ayrı bir tür olmadığını, Homo sapiens içinde bir ırk olduğunu savunmaktadır. Fosil kayıtları, evrim teorisinin iddia ettiği gibi bir süreklilik sunmamaktadır. Homo erectus, kendisinden önce gelen Australopithecus ve Homo habilis gibi türlerle büyük farklar göstermektedir. Fosil kayıtlarına göre, ilk insanlar bir anda ve ani bir şekilde ortaya çıkmıştır. Bu durum, yaratılış görüşünü destekleyen bir argüman olarak değerlendirilmektedir. Homo erectus, evrim teorisinin merkezinde yer alan bir tür olarak uzun yıllar boyunca tartışılmıştır. Ancak fosil bulguları ve bilimsel analizler, Homo erectus’un aslında günümüz insanının bir ırkı olduğunu göstermektedir. Irk farklılıklarının biyolojik bir temele dayandığı ancak tür seviyesinde ayrımlar oluşturmadığı yönündeki bulgular, evrim teorisinin varsayımlarını sorgulayan bir perspektif sunmaktadır. Fosil kayıtlarındaki ani kopukluklar ve yaratılış teorisini destekleyen argümanlar, insan evriminin daha kapsamlı bir şekilde ele alınmasını gerektirmektedir. Bu nedenle, bilim dünyasında Homo erectus gibi türlerin evrimsel statüsü konusundaki tartışmaların devam etmesi beklenmektedir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Rıdvan Kaya , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |