..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Matematiğe, yalnızca yaratıcı bir sanat olduğu sürece ilgi duyarım. -Godfrey Hardy
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > FATİH TANER VURAL




2 Ekim 2022
Faiz ve Gerçekler  
Faiz ve gerçekler

FATİH TANER VURAL


Merhaba.. Günümüzde önemli tartışma konusu olan FAİZ konusunu işlemeye çalıştığım bir yazı hazırladım, yorumlarınızı beklerim..


:DDG:
FAİZ

Merhaba. Evet , günümüzün önemli konusu faiz. Şimdi bankalar merkez bankasından, yurtdışı finanas kurumlarından vesair değişik faiz oranlarında krediler alıp, bu kredileri de halka, iş insanlarına vesair değişik oranlarda kredi olarak vermektedir, yaptıkları aracılıktan da kar etmektedirler, bankaların kar oranları bir yılda yaklaşık 3-4 katına çıkmıştır, yalancı büyümenin sac ayaklarından biri de budur. Ali Babacan açıkladı, düşürülen faiz oranı , bankaların merkez bankasından aldığı kredilerin faiz oranı, yoksa piyasalardaki faiz oranları gittikçe büyük bir hızla artıyor, öyle ki, bankaların merkez bankasından aldığı kredilerin faiz oranlarıyla piyasaya verdikleri kredilerin faiz oranları arasındaki makas çok açıldığı için bu alış verişten bankaların elde ettikleri karlar çok artı, o kadarki bir yılda 3-4 kat arttı, şimdi sayın cumhurbaşkanı sürekli faiz benim en büyük düşmanın diye popülist politika yapıyor, ama piyasalardaki faiz oranlarını da bir türlü düşüremiyor , bankaların karları katlanarak artıyor, bu durum da yalancı büyüme içinde önemli bir yer işgal ediyor. Cahil halk da gerçekleri bilmediği için hükümet faize düşman sürekli faiz indiriyor diyor, oysaki piyasalarda da faizler sürekli artıyor, az buçuk eğitimli olan insanlar elbette bu durumlara kanmıyorlar, ama gel de cahil halk kesimlerine bu durumu anlat, aslında asıl suç muhalefetin, bu gerçekleri halka tam olarak anlatamıyorlar, misal ben Ali Babacan’ı anladım, ama o benim gibilerin seviyesine göre konuştuğu için anlayabildim, AK Partiye oy verenlerin çoğunluğun durumları ise ortada , onların seviyelerine inilmesi lazım gelir. Ha bu arada ben iktidar ve muhalefet partileri arasında temelde pek fark göremiyorum , bunun açıklamalarını da pek çok kere yaptım ve yapmaya devam edeceğim inşaallah.
Fatih Taner Vural / İnşaat ( Medeniyet – Civil ) Mühendisi / vuralfatihtaner@gmail.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Asgari Ücret Gerçek Asgari Ücret mi?
Uyuyanı Uyandırırsın Ama Uyuma Numarası Yapanı Uyandıramazsın
Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerine Yargı Yolu Açık mı?
Promter ve Başkan Erdoğan
Gelişmiş Demokrasilerde Nasıl Oluyor?
Amasra Kömür Ocağı Faciasında Son Durum : Bir Mühendis Bütün Gün Oturduğunu Söylemiş ve Yönetim Sistemi Nasıl Olmalı
Demokrasi : Onlarda Neden Öyle, Bizde Neden Böyle
Zarüretler / İhtiyaçlar Çözüm Yolları Doğmasına Sebep Olurlar ve Gelişmiş Demokrasi
Ödemeler Dengesinde Ciddi Sorunlar Varmış ve Gelişmiş Demokratik Yapı Nasıl Gelecek
Amasra Faciasının Sebebi Korona Pandemisiymiş

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Said Nursi ve Fetö Gerçeği [Deneme]
Kuran'ı Anlayarak Okumak ve Mehmet Akif Ersoy [Deneme]
Ateist Delikanlıdır, Siz Asıl Münafıktan Korkun [Deneme]
Allah'ın İpine Sarılın Ayeti ve Günümüzde Olanlar [Deneme]
Araştırma Yapmadan Karar Vermemek [Deneme]
Asıl Zikr Kuran'ı Anlayarak Okumaktır [Deneme]
Çocuk Tecavüzcüsü ve Katili Birini Çocuk Parkına Bekçi Yapmak [Deneme]
Kuran'ın Anlayarak Okumak ve Müslüman Olan Hollandalı Faşist Bir Siyasetçi [Deneme]
Anlayarak Kuran Okumamamıza Basit Bir Delil [Deneme]
İslama Sonradan Sokulan Bazı Şeyler Olabilir mi? [Deneme]


FATİH TANER VURAL kimdir?

Merhaba. Ben Fatih Taner Vural, inşaat mühendisiyim, Ankara'da yaşıyorum. Toplumsal içerikli genel konularla ilgileniyorum, siyasetten dine, iktisata / ekonomiye dair genel manada tüm toplumsal konularla ilgili araştırmalar yapıyorum ve yazılar yazıyorum, yorumlarınız için vuralfatihtaner@gmail. com adresine yazmanızı rica ederim, teşekkürler.

Etkilendiği Yazarlar:
Pek ayırt etmem, toplumsal içerikli yazıları okumaya çalışırım.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © FATİH TANER VURAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.