..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ben bir kuşum; uçtum yuvadan... Artık ben nerede, eve dönme isteği nerede?.. -Leyla ve Mecnun, Fuzuli
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Akımlar > Gökhan




20 Eylül 2022
Nihilizm ve Modern Kapitalizm  
Gökhan
Hayat boş Tracy ve James'le coş.


:FGF:

Çoktandır nihilizmle ilgili bir çalışma okuma isteğim vardı. İnternetten nihilizmle ilgili kısa bir araştırma yaparken, Independent Türkçe sitesinde bir habere rastladım. Haberin başlığı:"İki ünlü felsefeciden yeni çalışma:Nihilistler haklı, yaşamın anlamı yok"

Haberin devamında "Britanya ve Avusturalya'dan iki filozof hazırladıkları ortak çalışmada hayatın gerçekten anlamsız olduğu sonucuna varıldı. Ancak filozoflara göre bu durum, önemli bir tehdit veya sorun teşkil etmiyor." Haberde ABD'deki Connecticut Üniversitesi'nden araştırma profesörü Tracy Llanera ve Keele Üniversitesi'nde profesör olan James Tartaglia'yla birlikte Nihilizmin Savunması (A Defence of Nihilism) başlıklı 70 sayfalık bir çalışmaya imza attığını belirtiyorlar.

Tracy Llanera'yı kendi internet sitesinden biraz inceledim. İki kitabının reklamını yaptığını gördüm. Bir tanesinin adı Nihilizmin Savunması. Bahsedilen araştırmayla aynı adı taşıyor. Araştırmadaki aynı isimle birlikte imza atmışlar kitaba.

Hemen üyesi olduğum dijital platformdan bir kitap almak için kitabı yazar ismiyle arattım. Ama kitabı bulduğumda dudak uçuklatan fiyatı beni benden etti.

Haberin sonunda birde profesörler insanları bu felsefeye yönlendirmeliyiz diye görüş bildirmişler. Anlamı insanları bizim kitabı almaya yönlendirmeliyiz olmasın. Nihilizmin savunmasını okuyamadım ama iki profesörün kapitalizmi iyi özümsediklerini ve paranın anlamını iyi anladıklarını söyleyebilirim.

Mademki para onlar için bu kadar anlamlı, yazdıkları nihilistçe felsefenin ve söyledikleri "Hayatın anlamı yok " cümlesinin benim için hiçbir anlamı kalmamıştır. Zira onlar kendileri için hayatın anlamını bulmuşlar:"PARA"


.Eleştiriler & Yorumlar

:: ah param olsaydı
Gönderen: FATİH TANER VURAL / , Türkiye
30 Eylül 2022
merhaba... ah param olsaydı bu kitapları alıp okurdum, araştırmdan , eserlerini okumadan bir kişi ve eserleri hakkında peşin hükümlerle kararlar vermek bence çok yanlış bir tutumdur ve maalesef ben de bazanları bu hatalara düşüyorum, geçmiş bir zaman bir islami sohbette sohbeti yapan abi, marx ın kapitalini okudunuz mu dedi,yok dedik, hemen okuyun dedi, sanırım bir ayet veya hadis vardı, düşmanlarınızın silahlarıyla silahlanın şeklinde, evet bugünün en önemli silahları bilim ve teknolojidir, misal dinsizlik akımlarına karşı araştırmalar yapmazsak, onların savlarını öğrenmezsek nasıl savunmalar geliştirebiliriz, bu sebepten her müslüman özellikle dinsizlik konularındaki kitapları vesair de okumalı, başka dinleri de araştırmalı ki, kendi dinine karşı olabilecek olası saldırılara cevap verebilecek kaapasiteye ulaşabilsin, bu özellikle bilimle uğraşan müslümanlar için temel bir elzemdir, nihilizm kitabına o kadar yüksek parayı isteyen yazarların kapitalizmi çok iyi anlamaaları hususu beni de gülümsetti.. gökhancım bu yazarlara ulaşabilirsen ve bu yazını gönderebilirsen acaba nasıl savunma getirecekler merak ettim doğrusu.. artık günümüzde felsefe de zenginlerin tüketebildikleri bir meta olmuş demek, ne diyelim,, müslüman ailelerde yetişen çocuklar, kuranı ve islam alimlerinin kitaplarına bakmayıp böyle kitaplara parayı basabiliyorlarsa ne diyelim, benim savunmam da hem islami kitapların okunması, hem diğer dinlere ait kitapların okunması ve hem de dinsizlik üzerine kitapların okunması ve bunlardan alınan bilgilerle bir karara varılması, ama ne yapılıyor, peşin hükümle islami kitaplar geriye itiliyor, sabit belli kaynaklardan beslenince de ortaya bu nesil çıkıyor işte .. vesselam ...

:: MERHABA
Gönderen: FATİH TANER VURAL / , Türkiye
23 Eylül 2022
MERHABA.. HAYATIN ANLAMI SADEECE ALLAH IN DOĞRU TANINMASIYLA GERÇEK DEĞERİNİ BULUR DÜŞÜNCESİNDEYİM.. öyle ki eğer insan bu dünyanın Allahın insanlığa bahşettiği bir hediye olduğunu görebilirse hayatın gerçek anlamına ulaşabilir kanaatindeyim, para , mal , makam, mevki vesair dünyadaki maddi menfaatleri hayatın anlamı noktasında değerlendirmek de işin başka kısmı elbette, özellikle para ve mal olmadan da hayat devam etmiyor bu doğru ama , bunları hayatın esas sebepleri bilip , tüm hayatını bunlara göre kurarak, günah anlayışından ahlak anlayışından olması gerekenleri taşımamak, işte toplumumuzu şimdiki durumuna getirir ve durumumuz da hiç iyi değil .. vesselama ...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnsanın Anlam Arayışı
Kitap Tanıtımı - 1
Nursena Yener

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Çıkar Beni [Şiir]
Duvar Yazıları (Saçma) [Şiir]
Kalmak [Şiir]
Duvar Yazıları (Bitmesin) [Şiir]
Duvar Yazıları (Bir An İçin) [Şiir]
Işıkları Söndürün [Şiir]
Duvar Yazıları [Şiir]
Alfabe [Şiir]
- Ada - [Şiir]
- Oyun - [Şiir]


Gökhan kimdir?

Sessizliği mabed edinenlere selam olsun!. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Adalet Ağaoğlu,Ahmet Altan,Orhan Pamuk,Necip Fazıl Kısakürek,Ataol Behramoğlu,Cezmi Ersöz,Atilla İlhan, Dücane Cündioğlu


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gökhan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.