İnsan gülümsemeyle gözyaşı arasında gidip gelen bir sarkaçtır. -Byron |
|
||||||||||
|
Ne yapar ne eder bulursun Açarsın kapıyı ve bir su bidonu koyarsın önüne Anahtarlık kapıda asılı kalır Yine de yalanlarım Yine de yorgunluğum yalan söyler Açmadın kapıyı desem, soğuk bir yemin içsem Menteşe kapısını gıcırdayarak terkeder. Canım anahtarı çiçeğin içine bıraktım Biraz çay demi bulaşmış olabilir. Yine de bir iki salla Kahvenin önünde dama oynayan amcaları Yine de arkandan gelen gün ışığını Vestiyere bırak Çorbalarındaki makileri kirli sepetine at Bugün herşey olduğu gibi, yanlış Ben içerideyim, çiçek içeride Nasıl açtın kapıyı, yeşille mi dövüştün? Canım kapıyı çiçeğin içine bıraktım Faun başı tokmağını eskiciye sattım Yine de benden adam olmaz Yine de beni bulamazsın Anahtarı yuttum Çiçek blöf yapıyordu sana Devlet tiyatrosunda yetişmişti Çiçek yeşil değildi ki, kurumuştu Çiçeği ben boyadım Hem de hırdavat yeşiline. Canım, herşeyi bir kenara bıraktım O çiçek bir çaresizliğin çalışması O kapı da yalnızlığımın acil çıkış kapısı Tahliyemin şartı koşarak çıkıp gitmek Gidersem bana çok alışırsın, Böyle orta yerimden kırarak şımartıyorsun beni Gördüklerimiz gözlerimizden sarkıyor Sen yine de fazla uzatma kolunu akdenize Sen yine de dergilerden şiir saklamaya devam et Ayak yapmıyorum, Biz bir şairin kanında yıllık izindeyiz Vallahi yörem yok, antikor falan da demedim. Yalanlarım köşelidir hissetmedin mi? Kapıyı da çiçeğin içine kapattım Artık anahtarın bir anlamı olamaz Öyle değil mi? Miras değil alın teri bu boşunalık Bu sonbahar maketi, Marifetli bir seyir öğrettim Meşhur çiçekli perdeye, Yeşil baharın babasının malı değil ki Ne de olsa hepimiz kandırıldık Şahmeran da kandırıldı Canım köşeleri gitgide sivriliyor yalanların Dilime batıyorlar, onları ağzımla doğuruyorum. Bir sonraki yalanımı sezaryen olacağım. Onlara çok uzun süre gebe kalıyorum Bazıları taa ademden kalma Yine de sen çizme beni kuru boyalarla, Yine de bir çiçek bırak kapının önüne Pencerenin önünde bir vazo çiçek Kışın ağlatır beni, senin kışların hep ağlatır beni. Gözyaşlarımı göremezsin ama Çünkü akdenizin içindeyim bu bir yalan Ne olur ne olmaz Belki doğruyu işitirsin Sonbaharda yalan söylemek daha zordur Bu da yalan. Canım iş ayakkabılarımı çiçeğin aklına bıraktım Dost da düşman da biziz.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mücahit Kartal , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |