Umutsuzluğa düşmeyin. -Charlie Chaplin |
|
||||||||||
|
Hayatın neresinde yer aldığımızı, ne olarak yaşayacağımızı orada görüyoruz ilk. Kısa bir fragman. Öyle bir bir boşlukla meydana gelmişiz ki. Milyarlarca ışık hüzmesinin yansımasıyla oluşmuş boşlukların getirdiği boşluklarız biz. Daha kendimize yetememişiz ki. Sevgiye, inanmaya, güvenmeye hatta ağlamaya açız. Kalbimiz kararıyor sevgisizlikten. İzin vermiyoruz göz yaşlarımızın karanlığı alıp götürmesine. Bir sel bir kenti nasıl yıkabilirse öyle işte. Paslanıyoruz. Konuşmamaktan, dinlememekten, düşünmemekten. Yaşamıyoruz çünkü. Yaşamak dediğimiz bu “can alıcı” eylem yıllarca tek bir adım atamamak değil ki. Sadece otuzar kilometrelik aralıklarla yaşamaya çalışan biri de anlatamaz bunu. Kalabalıkta öylesine hatta “ölesiye” sırıtan biri ruhunu nasıl ferahlatacak? Sırt sırta vermiş tonlarca apartmanın önünden geçiyorum her gün. Dipdibe yaşayan tüm bu insanlar yalnız ağlıyorsa eğer, bu bir tercihtir mecburiyet değil. Duyuluyorsa çığlıklar o rutubetli duvarların içinden bu yardım etmeye korkmaktır, iyilik değil. Hislerimizi söyleyemiyorsak eğer gölgelendirdiğimizdendir ya da umudu içten içe kör edip kazaya sebebiyet verişimizden. İnsaniyet can alır umarım yeniden. İçtiği sudan, kokladığı ve koklayamadığı her çiçekten. Uçan kuşların uyumundan alsın ılımlılığını. İnsaniyet yeniden bir bütün olsun umarım. Düşününüz bir gün, umarım ki, gülerken ağlayan tüm kalpleri.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Merve Kalkan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |