Yalnızca sevgiyi öğret, çünkü sen osun. -Anonim |
|
||||||||||
|
Mutsuz bir hayatın yorgunluğunu, yaşlı omuzlarında taşımaktaydı. Çocukluğu yetimhanede büyüyerek geçmişti. Yaşı dolup yetimhaneden ayrılınca hayatını devam ettirebilmek için türlü işlerde çalıştı. Genç yaşında girdiği iş hayatında başarılı olmuştu. Şimdilerde altmış yaşında, başarılarından söz edilen bir şirketin sahibiydi. Loic bu çalışma maratonu içinde hasretini çektiği bir aileye sahip olamamıştı. Sorunlarının çözümleneceği yerde, sırasının gelmesini heyecanla bekliyordu. Sekreter "Bay Loic lütfen buyurun" diye seslendi. Loic ağır adımlarla, sarışın sekreterin peşine takıldı. Sekreter, doktorun kapısını çalarak Loic’e kapıyı açtı. Doktor Luiz, ihtiyarın karşısında oturmaktaydı. “Bay Loic hoşgeldiniz." Yaşlı ihtiyar yavaş ve yorgun hareketlerle, kendine gösterilen yere oturdu. "Hoş bulduk, doktor bey" İhtiyar kendisine yöneltilecek soruyu beklemeden söze girdi. "burada bulunmamın sebebi; gördüğünüz üzere ben yaşlı bir adamım, doktor bey. Zorluklarla geçirdiğim hayatımda, hatırlayıp mutlu olacağım hatıralar edinemedim. Ömrümün çoğu çalışmak, çocukluğumda yaşadığım yoksul hayata geri dönmemek için daha çok, çalışmak ile geçti. Bu yaşlı ve hastalıklı beden, yeniden güzel anılar biriktirmek için yeterince kuvvetli değil. Hem bunun için yeterince zamanımda yok. Hayata veda edeceğim zaman, gözlerimi rahatlıkla kapamak, bu dünya için yapılacak her şeyi yaptığımı bilerek veda etmek için, mutlu hissedeceğim hatıralara sahip olmak istiyorum." dedi. Luiz çok sık olmasa da son zamanlarda bu tip isteklerle gelen hastalarla karşı karşıyaydı. Hafızaya yaşanmamış anıları, yaşanmış olarak eklemek… Bu buluşun kurucusuydu Luiz. Dünya 2025 yılındaki büyük mali krizin etkilerini daha üzerinden atamamıştı. Luiz bu süreçte kliniğini kaybetme noktasına gelmişti. Bir çıkış noktası ararken keşfetmişti bu yöntemi. İlk hastasını 2026 yılının eylül ayında tedavi altına almıştı. Tedavi sürecinin başarılı olması ve medyada duyulması, kliniğine bu operasyon için başvuru sayısını çok yüksek bir düzeye ulaştırmıştı. Bir beyin cerrahı olarak, hiçbir dönem bu kadar hastayla karşı karşıya kalmamıştı. Ancak bu tedavi yönteminin, başkaları tarafından kötü amaçla kullanılması sonucu; tedavi yöntemi 2030 yılında isveç hükümeti tarafından yasaklandı. Luiz, bilmeden kötü olaylara sebebiyet vermişti. Bir seferinde karısını aldatıp yüksek bir tazminat bedeli ödemek zorunda kalan bir adam, Luiz’e eşinin hafızasını sildirerek bu olaydan kurtulmuştu. İş dünyasında da kötü amaçlı kullanımlar söz konusu olmaya başlamıştı. Tehdit edilerek yaptığı birkaç operasyon olmuştu. Bayıltılarak önüne getirilen adamların hafızalarını silip, yeni anılar eklemişti. Kimisi gireceği ihale hakkında bilgileri unuttu. Kimisi düşmanı olarak gördüğü bir adamı en yakın dostu olarak hatırlamaya başladı. Yasağın üzerinden iki sene geçti. Doktor Luiz artık bu konuda çok daha dikkatli davranmak zorundaydı. Bazı özel ve zengin hastalar için gizlice operasyonlara devam etmekteydi. Karşısında duran yaşlı adama baktı. "Bay Loic istedikleriniz mümkün olsa da yalnız bu işlemin riskleri var. Çok karşılaştığımız bir durum olmasa da hafızanın tamamen silinmesi, hatta beynin işlevselliğini kaybetmesi mümkün. " İhtiyar tereddüt etmeden; "Gerekeni yapın tüm sorumluluk bana ait. "dedi. "Sizden öğrenmem gereken bilgiler var. Hafızanızdan ne tür anıların silinmesini istediğinizi ve hafızanıza yerleştirilmesini istediğiniz anılarınızı detay vererek anlatmanız gerekiyor. " Luiz "Çocukluğumun hafızamdan silinmesini istiyorum. Babam bir şirketin kasasında yolsuzluk yaptığı için, altı yaşlarımdayken hapse girdi. Hiçbir zaman çok ilgili bir baba olamamıştı. Eve çok az uğrardı. Hafta sonu babasıyla maça giden, maç çıkışı sosisli sandviç kuyruğu bekleyen çocukları hep kıskanırdım. Onunla ilgili tüm anıların silinmesini istiyorum. Annem babam hapse girince beni esirgeme yurduna bıraktı. Kendine zengin bir koca bulup hayatına devam etmiş. Onunla alakalı bir şey hatırlamak istemiyorum. Bir anne hatırlayacaksam, okul çıkışı, okul önünde oğlunu bekleyen, ona şefkatle yaklaşan bir anne hatırlamak isterim. Esirgeme yurdunda yaşadığım tüm anıların yok edilmesini istiyorum. Hayatımda hep günü birlik kadınlar oldu. Düzenli bir ilişkiye hep korkuyla yaklaştım. Çokta zamanım olmadı. Geçmişimde âşık olduğum bir kadının olduğunu bilmek bana iyi hissettirecek. "İstedikleriniz gerçekleşecek Bay Loic. İşlem sonunda beni, size farklı bir konuda küçük bir operasyon yapmış bir doktor olarak hatırlayacaksınız. Şuan konuştuklarımızın hiçbiri işlem sonunda hafızanızda olmayacak. Ödemeyi şimdi yapmanız gerekiyor. " İhtiyar cebinden çıkardığı boş çeki doktorun masasına bıraktı "Gereken miktarı yazın" İhtiyar adam, güzel bir güne uyanmıştı. Yaşlı bedenine sığmayacak bir enerjiyle uyandı. Pencerenin karşısında uzun uzun oturdu. Mutlu bir çocukluk… Ardında bıraktığı birçok mutlu yaşanmışlık vardı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Okan Boncuk, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |