..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir gün karşıma biri çıkacak ve bana: "Herşey olması gerektiği gibi olmaktadır, efendim" diyecektir. -A. Ağaoğlu, Yazsonu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > Servet Alkan




1 Temmuz 2016
Baba'ma..!  
Servet Alkan
Babasız olmak; yataksız nehir olmakmış meğer....


:BCHC:
Baba’ma….!
Bugün bu kutlu gecede(Kadir Gecesinde) aklıma düştün…Aslında seninle ilgili konuşmak istemiyorum hiçbir zaman.Ama garip bir şekilde seninle yüzleşmek,seninle konuşmak istedim..Biliyorum biz birbirimizden hiçbir zaman tam anlamı ile feyz alamadık,konuşamadık,dertleşemedik…Cafcaflı edebi kelimeler kullanmak içimden gelmiyor..Yalın,sade abartısız konuşmak istiyorum…
Baştan aşağı neresinden tutarsan tut,tutarsızlık,sevgisizlik,sahipsizlik,cahillik var hayatımızda..Birlikte olduğumuz her kareyi milyonlarca kez düşünmüşümdür bugüne kadar…Neden bir tek güzel anı aklıma gelmez,neden gölgem bile sana bu kadar ağır gelirdi?
Sahipsizlik,barınma,tevazu,sevgiden uzak bir çocukluk…Piçlik üzerine,hiçlik üzerine….Oysa Çocuk emanet değilmidir Yaradandan Babaya?
Şöyle düşünüyorumda;Ahhhh….Göğsümü gere gere benimde Babam vardı,diyemedim hiçbir zaman..Babalık farklı bir duygu..Sırt verme,güven verme….Yüreğin sızlaması değilmi ki?
Bir yanımız neden hep duldadır?bir yanımız neden hep düşüktür…Seni yıllarca anlamaya çalıştım..Seni haklı çıkarmak için Annemi bile hatalı düşündüğüm çok olmuştur…Ama samimi bir itiraf da bulunursam şayet; hata veya eksiklikler zinciri dönüp dolaşıp yine seni gösteriyor..
Seni Mahşerde,veya mezarda zorda iken düşünmekde beni sarsıyor…Baba ve anne ve doğduğun yer kaderdir amenna….Kötülemek veya iyi şeyler, yaldızlı cümleler kurmak neyi değiştirirki?İnsanlara yaldızlı kelimelerle olmayan hikayeleri anlatmak ne kadar doğru olabilirki?
Ten rengi ,göz rengi ile bir çocuğa psikolojik ızdırap vermek,onu küçümsemek ,onu yokmuş saymak insana yapılmayacak inkar hareketleri ile bir çocuğun geleceğini öldürmek neye yarayabilir, kime yarayabilir?Biliyormusun seni öve öve bitiremeyenler akşam olunca evlerine gittiler, çocuklarına dört elle sarıldılar..Seni unuttular…
Kör topal yaşam mücadelesi veriyor oğulların….Kimsenin yanında baba lafı etmeyerek….Bunları söylemek istemiyorum.Bunları yüzüne vurmak istemiyorum…Dedim ya Seni zordayken düşünmekde yüreğimi yakıyor…
Herşeye rağmen umarım yerin rahattır,yerin geniştir..sınavı vermeni ,sıratı geçmeni istiyorum ..
Gideceğim her neresi ise seni orda yanımda görmek ,istemesemde…Ağzım kelime ve figan dolu…ama yazmayı istemiyorum….Seninle ilgili hiçbirşey söylemek düşünmek istemiyorum….Cumadan Cumaya her şeye rağmen adına elimden geldiği kadar hayır hasenat yapıyorum..Biliyorum Her Cuma gecesi melekler sana getiriyorlardır …..Ne düşünüyorsundur? mutlu oluyormusun bilmiyorum…Üzülüyorsan bunuda istemiyorum….Utanmanı istemiyorum…Kadere bakki ben senin oğlunum…
20 yılda iki defa güler yüzle rüyama geldin…Elimi tuttun….Şaşkınım..Ahhh…Bu yaşarken yaşansaydı ne kadar bahtiyar olurdum bilemezsin…Sırtımdan öptün….Yaşamaya çalışıyoruz …yaşama tutunmaya çalışıyor evlatların….
Nasip neyse ondan fazlası olmuyor….Baba sevgisi bize nasip olmadı…Üzerimizde bir koca çınar var diyemedik…Ne demişti Şair;’’Ben hayatta en çok Babamı sevdim….’’ne güzel demiş..gözlerimden akan bu yaşlar neden….Neyin eksikliğidir bu..Neden Canım yanıyor..? sustum…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İtiraflar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hopkins’e… (Neyse Ne - Sana Ne?.. )
Gülistanıma... (Küçük Kızıma... )
Siyaset Üzerine...
Anne...
Sofra...
Darbe...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Fehmi Dayıma.
Mustafa Amca 'Ma.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Şival. [Şiir]
Tınbar. [Şiir]
Yoksul Öğüt. [Şiir]
Nekbe. [Şiir]
Fasafiso Korosu. [Şiir]
Harre. [Şiir]
Kayıtsız Estetik. [Şiir]
Ayyuk. [Şiir]
Şira. (Her Şey Mümkün'ün Belgesi) [Şiir]
Çilli Divit'çe. [Şiir]


Servet Alkan kimdir?

İnsanın kendini anlatması zor sanaat. . .

Etkilendiği Yazarlar:
-Tagore--Aragon..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Servet Alkan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.