..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İnsan - işte tüm sır burada. Bu sır üzerinde çalışıyorum, çünkü kendim de insan olmak istiyorum." -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Murat Tekneci




26 Temmuz 2015
Aynı Evin Birbirini Öldüren Sakinleri  
Murat Tekneci
Yaşayabildiğimiz tek gezegen olan şu Dünya'da var olduğumuzdan beri birbirimize düşman olmaktan,kin gütmekten,nefret etmekten vazgeçmedik.Çocuklarımızı birbirine düşman yetiştirmekten vazgeçmediğimiz sürecede öldürmeye devam edeceğiz.bugün yeryüzünde cenneti yaşıyor oluyorduk.


:AECG:
Yaşayabildiğimiz tek gezegen olan şu Dünya'da var olduğumuzdan beri birbirimize düşman olmaktan,kin gütmekten,nefret etmekten vazgeçmedik.Hiç birimiz nerede,nasıl doğacağımızı seçmedik.Hepimiz tek bir ırkın mensuplarıyız.Bir tanecik evimiz var.Küçük ama hepimize yetecek kadar da büyük olan bu gezegeni bir türlü paylaşamadık.Kendi içimizde farklı farklı milletlere ayrılmışız. Bununla da yetinmeyip kendimizi diğerlerinden yaşamaya daha fazla layık görmüşüz.Yüzyıllarca hayatlarımızı gasp etmişiz.Nefret tohumları eke eke geldiğimiz bu günde 7.310.794.392 (18 Haziran 2015) insan ile tek bir gezegende 206 ülkeye bölünmüş halde yaşamaktayız.

Milletlere,renklere,dillere,dinlere ayrıla ayrıla paramparça olmuşuz.Birbirimize öldürmüşüz.Savaşlar,yıkımlar,zulümler durmaksızın devam etmiş ve etmekte.Şuanda yaşadığımız bu dünya çok mu güzel ? İnsanların birbirini öldürdüğü,birbirinden nefret ettiği,herkese yetecek kaynakları paylaşamadığı bu dünyada yaşamaktan zevk mi alıyoruz ? Muhtemelen alıyoruz ki yüzyıllardır öldürüyoruz.Çocuklarımızı birbirine düşman yetiştirmekten vazgeçmediğimiz sürecede öldürmeye devam edeceğiz.Her insanın yaşama hakkı yok mu? Bu hakkı başka bir insanın kısıtlaması yada engellemesi doğrumu ?

Öldürmeyi bir kenara bırakıp yaşatmaya çalışsaydık,kaynakları paylaşıp ortaklaşa kullansaydık bugün yeryüzünde cenneti yaşıyor oluyorduk.Bizler kendimize zulmediyoruz.Kendimizi yok ediyoruz.En basit örnekle 152 ülkenin 2009 verilerine göre savunmaya harcadığı paraların toplamı 1.609.207.800.000 USD ( Birtrilyonaltıyüzdokuzmilyarikiyüzyedimilyonsekizyüzbindolar) .Bu sadece bir örnek ve resmi rakamlardır.Öldürmek uğrunda harcanan kaynakları ve paraları düşündüğünüzde tüm dünyadaki insanlara defalarca yeteceğini söylesek abartmış olmayız.

Dünya nüfusu 1802 yılında 1 milyar civarındaydı.1927 yılında 2 milyara ,1961 yılında 3 milyara 1971 yılında 4 milyara ,1987 yılında 5 milyara ,1999 yılında 6 milyara 2011 yılında 7 milyara ulaşmıştır.Tahminlere göre 2050 yılında 12 milyara ulaşacaktır.Şuan ki sayımızla bizlere yetmeyen dünya da ilerleyen günlerde çoğalan nüfusumuzla, savaşmak ve birbirimizi öldürmek için daha çok bahanemiz olacaktır.

Yukarıda kaynakları paylaşmaktan,öldürmek için harcanan paraları yaşatmak için kullanılmasından bahsettim.Bunu yaparsak yeryüzünde cenneti yaşayabiliriz dedim.Hepimiz biliyoruz ki maalesef bu ütopya dır.Sadece hayal edilebilir.İnsan nefsi,egosu,bencilliği olduğu sürece gerçekleşmesi mümkün değildir.Küresel tek bir dünyadan bahsederken kendime gülmeden edemiyorum.Yahu bizler daha aynı evde,aynı iş yerinde,aynı mahallede,bir kaç arkadaş arasında anlaşamıyoruz.Aynı ülkede birbirimize düşmanca yaşıyoruz.Bende tüm dünyanın savaşmasını bırakıp kaynakları paylaşması gerektiğini söylüyorum. Hakikaten çok komik!

Tarih boyunca ortak düşmanı ve çıkarları aynı olmadığı sürece insanlar bir araya gelememişler.Uzaylılar Dünyaya Saldırsın başlıklı yazımda da bu konuya değinmiştim.Bize ortak bi düşman lazım.Bu doğrultuda çıkarlarımızda bir olacağından belki o zaman aklımızı kullanabilirsek paylaşmaya bir arada hareket etmeye başlarız.

Her şey önce hayal etmekle başlar.Ben hayalini kurup ümit ediyorum belki biz insanlar kendimizi geliştirir çocuklarımızı birbirine düşman ve ölüm makinesi olarak yetiştirmekten vazgeçeriz.

www.benyazicam.blogspot.com.tr



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Uzaylılar Dünyaya Saldırsın
Ev Al Komşuyu Boş Ver

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Biz Ulu Çınarız [Şiir]
Batıyor Güneşimiz [Şiir]
Mehmet'im [Şiir]


Murat Tekneci kimdir?

Hepimizin her an durmaksızın yaptığı gibi bende düşünüyorum. Düşüncelerimi önemsiyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Empati sahibi insanlar beni çok etkiler.Çünkü günümüzde sayımız çok az.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Murat Tekneci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.