Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon |
|
||||||||||
|
Bilmem.Fakat zaman zaman söylentileri ortada dolaşır durur.Sürekli genişleyen evrende milyarlarca galaksi olduğu düşünülmektedir.Bu açıdan baktığımızda birbirine parsek parsek uzaklıkta ,milyarlarca yıldızdan oluşan, milyarlarca galaksiden birinde,bir tane yıldızın etrafında dönen küçük mavi bir gezegenin, Dünyanın ev sahipleri,sakinleriyiz. Aynı evde yaşayan,aynı kaynaklara ihtiyaç duyan biz insanlar yüzyıllar boyunca birbirimiz ile savaşıp durmuşuz.Din,dil,ırk,renk,mezhep,cemaat vb. gibi bir sürü gruplara ayrıştırıp ötekileşmişiz.Tek bir ırk olan insanlığı kendi içinde milletlere ayırmışız.En büyük sıkıntı da tabiki din meselesi olmuş.Bu uğurda sayısız savaşlar yapılmış.Bir savaşın sebebi her ne olursa olsun sonucunda ölen insanlar ve insanlık olmuş.Geçmiş zamanlı konuşuyorum fakat günümüzde de hiç bir değişiklik olmadığını görüyoruz. Bilim,ilim,teklonoji asırlar boyunca yüksek bir ivme göstererek gelişti.Fakat çok acıdır ki bunları üreten sürekli geliştiren zihinlerin sahipleri olan insanlar,bizler değişmedik.Hala öldürme iç güdüsü ile hareket ediyoruz.Yeri geliyor birbirimizden nefret ediyoruz.Kin güdüyoruz.Hem kocaman olan hem de ufacık olan gezegenimizi paylaşamıyoruz.Çünkü doğduğumuzda ayrı dünyalara gözlerimizi açıyoruz.Doğduğumuzda bomboş olan zihnimizi ebeveynlerimiz doldurur.İşte ayrışmaya bu aşamada başlıyoruz.Aynı gezende farklı dünyalarımızı ,çocuklarımızı yetiştirirken bizler kendi ellerimizle oluşturuyoruz.Onları birbirlerine biz düşman ediyoruz. Bu gezegenin hepimize ait olduğunu ne zaman anlayacağız? Birbirimize kenetlenmemiz için ortak savunmayı gerektirecek tehlikelerin mi zuhur etmesi gerekiyor? Birbirimize olan kinden nefretten bizi ne kurtaracaksa geleceğimizin daha güzel olması için ona şiddetle ihtiyacımız var.Yoksa her gün gelişen teknolojiyle güçlenen silahların acımasızlığı ile kendi kendimizi yok edeceğiz.İşte bu noktada diyorum ki keşke dünya dışı varlık dediğimiz uzaylılar olsa da bize saldırma,insanlığı yok etme tehdidinde bulunsalar.Belki bu sayede anlarız hatamızı , el ele verip birlik oluruz . İmkansız diye bir şey yoktur.Fakat yüzyıllardır sürekli çatışan ve çıkarları uyuşmadığı sürece,yani ortak bir amaç yada hedef olmadığı sürece asla birlik olmayan aynı ırkın ayrı milletlerinin tek bir çatı altında yaşadığının farkına varmasını Uzaylılar saldırmadığı sürece bekleyemiyorum. Söylediğim gibi imkansız değil fakat dünya dışı varlıkların gerçek olma ihtimali ne kadarsa dünya içinde yaşayan varlıkların da birlik olma,birbirleriyle savaşmaktan vaz geçme ihtimalinin o kadar olduğunu düşünüyorum.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Murat Tekneci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |