..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Olgular görmezden gelindikleri için var olmaya son vermiyorlar. -Huxley
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > Mehtap Gözükan




26 Ekim 2014
Peygamberimizin, Zeyd'in Eşi İle Evliliği  
Mehtap Gözükan
Yakın zamana kadar eşcinsel dediğinizde insanlar lakaplar takardı. Ama şimdi, yoğun telkinle normalleşti toplumda bu durum. Bu tür ilişkileri normal görüp ''bu onların seçimi ve özgürlüğü'' diyerek savunanların, peygamberin evlatlığının eşi ile evlenmesine bu kadar takılıyor olması enteresan bir durum. Ki Zeyd, peygamberimizin öz evladı da değil. Hiç bir kan bağı yok.


:ABJE:
Ateist arkadaşların en çok takıldığı ayetlerden biri, Peygamberimizin, evlatlığı olan Zeyd'in eşi ile evlenmesi konusu. Bu ayete bakarak Kuran'ın, Muhammed peygamberin şahsi menfaatleri doğrultusunda yazdığı bir Kitap olduğunu söylerler. (Haşa)


Zeyd'in, eşinden ayrıldıktan sonra peygamberin eski eşle evlenmesinde bir yanlışlık yoktur. Sonuçta Nisa Suresi 23. ayetteki sınırlara aykırı olmadıkça, bir yakınınızın eski eşi ile evlenmeniz sorun teşkil etmez.. İtiraf etmese de bir çok kişi, arkadaşının vs.. eşini beğeniyor da olabilir. Bu anormal değil, ahlaksızlık da değil. Ahlaksızlık, o bayan evli iken onunla ilişki yaşamanızdır. Zira ateist birinin karşı cins ile ilişkiye girmesi için o kişi ile evlenmeye gereksinimi de yoktur. Hatta birden çok kişi ile beraber olmasında da bir sakınca olmaz. Kendi özgür sistemlerinde bunlara mani bir durum yoktur.


Yakın zamana kadar eşcinsel dediğinizde insanlar lakaplar takardı. Ama şimdi, yoğun telkinle normalleşti toplumda bu durum. Bu tür ilişkileri normal görüp ''bu onların seçimi ve özgürlüğü'' diyerek savunanların, peygamberin evlatlığının eşi ile evlenmesine bu kadar takılıyor olması enteresan bir durum. Ki Zeyd, peygamberimizin öz evladı da değil. Hiç bir kan bağı yok.


Asıl konuya gelecek olursak; İlgili ayet, olay olup bittikten sonrasını anlatıyor. Yani ayet geliyor da, bundan sonra Zeyd eşinden boşanıyor gibi bir durum yok. Ayetin ilk bölümüne bakalım; ''Hani sen, Allah'ın kendisine nimet verdiği ve senin de kendisine nimet verdiğin kişiye: "Eşini yanında tut ve Allah'tan sakın" diyordun; insanlardan çekinerek Allah'ın açığa vuracağı şeyi kendi nefsinde saklı tutuyordun; oysa Allah, kendisinden çekinmene çok daha layıktı. '' (Ahzab Suresi 37) Peygamber Zeyd'e öğüt veriyor. ''Eşini yanında tut ve Allah'tan sakın''. Eşini yanında tutması için öğüt verdiğine göre aralarında anlaşmazlık olması muhtemel.


İlgili ayetin ikinci kısmına bakalım; ''Artık Zeyd, ondan ilişkisini kesince, biz onu seninle evlendirdik; ki böylelikle evlatlıklarının kendilerinden ilişkilerini kestikleri (kadınları boşadıkları) zaman, onlarla evlenme konusunda mü'minler üzerine bir güçlük olmasın. Allah'ın emri yerine getirilmiştir.'' (Ahzâb Suresi 37)İlk bölümde Peygamber, Zeyd'e eşini yanında tutması için öğüt vermişti. Ama bu gerçekleşmemiş ve Zeyd, eşinden ayrılmış. Ayrıldıktan sonra Peygamberle evlilik gerçekleşmiş. Ve evlilik gerçekleştikten sonra ayet gelmiş. Çünkü ayet, olmuş ve bitmiş bir olayı anlatıyor. Olacak bir durumu değil. O zaman ateistlerin savunduğu gibi, Peygamberin kendi nefsi için böyle bir ayet uydurması söz konusu olmuyor (haşa).


Zaten peygamber böyle bir niyet içinde olsa ve Kuran'ı kendi yazsa (haşa), ''Bundan sonra (başka) kadınlar ve bunları başka eşlerle değiştirmek -güzellikleri senin hoşuna gitse bile- sana helal olmaz; ''(Ahzab Suresi, 52) ayeti ile evliliklerine sınır getirmezdi. (En doğrusunu Allah bilir)



Mehtap Gözükan

https://www.facebook.com/MehtapGozukan


https://twitter.com/MehtapGozukan



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.



Mehtap Gözükan kimdir?

1971 doğumluyum. Heykeltraşım. Yaklaşık 10 yıldır dini konularda makale yazıyorum.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mehtap Gözükan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.