Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire |
|
||||||||||
|
Peki ya ambulansın arkasından gidenler, ya da yolcu almak için birbiri ile yarışan ve bu arada ne yayaları ne de başka arabaları, görmek istemeyen, yarışçı minibüsçüler ve otobüs şoförleri. Emniyet şeridini kullananlardan bahsetmek bile istemiyorum. Onları kendi haline bırakmak doğru mu bilemiyorum. Asıl önemli nokta ise şu bütün bunlardan şikayet eden çoğu kimsenin bunları birebir yaptığını biliyorsunuz. Bu nasıl bir yalancılıktır. Hadi başkalarına söylüyorsunuz ya kendinize. Arabanın içinde, kimsenin görmediğini düşünüp de, burnunu oynayan kimse gibiyiz. Aslında herkes sizi görüyor. Yapılan yanlışlıklar, suyun içindeki baloncuklar gibi, suyun üstüne çıkıyor. Bir şeylerin düzeltilmesi için, herkes birbirini bekliyor. Bir de, madalyonun öteki kısmı var. Peki ya böyle haller gördünüz mü? Yol veren şoföre, klaksonla teşekkür eden kamyoncular, dar yolda geçmesi için, kendisi hızlı gidemediğinden, bariyerlere yanaşıp, taksinin geçmesini sağlayan tırcılar !, kırmızı ışık yanarken ilermesini isteyen şoförün, yanlışlıkla kornaya bastığını belirten el hareketleri ile özür dilemesi. Evet, bunları da görebilirsiniz nadir de olsa. Peki böyle bir ortamda, nasıl soluk aldığınızı da bir düşünün. Cehalet, kültürün yegane düşmanı ve yozlaşmanın birebir dostudur. Kendini kontrol edemeyen toplumlar başkalarının yönetimine ihtiyaç duyduklarını belli ederler. Otokontrol mekanizması, huzurun ve bilginin ortaya çıkmasını sağlar. Deneyin denemekten ne kaybedersiniz ki. Ona kadar sayın o da yetmez ise yirmiye…….
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aysun Güven, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |