Bazen evrende yalnız olduğumuzu düşünürüm, bazen de olmadığmızı. Her iki durumda da bu düşünce beni afallatır. -Arthur C. Clarke |
|
||||||||||
|
-Hayır paran olmadıkça bu mümkün değil ? Hani nerede kırmızı panjurlu evimiz? -Para her şey demek değildir Nalan, inan bana …… Yılsonuna yaklaştıkça, sanki bir şeyler daha kötüye gidiyor gibi. Yazacak kötü, o kadar çok şey var ki. Ama elim, yılın bu son günlerinde, bunları yazmak istemedi. Mesela, yılbaşı ikramiyelerini konuşabiliriz. Yılbaşı ikramiyesi deyince, herkesin dudaklarında bir gülümseme, hafif bir tebessüm olur değil mi? Sebebi, zenginliğin kurdurduğu güzel hayaller midir acaba? Yoksa, altındaki gizli olan tehlikeler mi ? Size biraz da hayalleri ve umutlarını, bir sonraki yıla taşımak için milli piyango biletine sarılmış olanlardan değil de, bu büyük hayale kavuşanlardan ve onların değişen hayatlarından bahsetmek istiyorum. -“Mutluyum çünkü o uğursuz para bitti.” Bu sözler Abd’ li Jock Whittaker adlı bir trilyonere ait . 2002 yılında 410 trilyon para, onun şansına vurdu. Vurdu, ama şansına değil, tüm hayatına. Defalarca, hırsızlar tarafından soyuldu, dostlarından biri, uyku ilacı ile parasını çaldı. Daha bitmedi. Torunu, fidyecilerce kaçırıldı ve öldürüldü. Edirne’de, marangoz olarak geçimini sağlayan, Osman Kaplan, çeklerini ödeyemediği için hapse girmiş ve 1999 yılında hapisten çıktıktan 2 gün sonra sayısal lotodan 340 milyar lira kazanmıştı. Kaplan’ın ilk işi eşinden boşanmak olmuş. Ardından bir şarkıcı ile 20 milyar lira harcayıp Hilton’da nişan yapmış ve 6 ay sonra ayrılmış. Hızlı yaşa , genç öl demiş tüm parayı tüketmiş. Ama henüz yaşıyor. Kod adı Yalnız, Eski zengin……. 53 yaşındaki Mustafa Savgan, ise çiçekçi bir kadının kendisine verdiği 2 lira harçlık ile piyango bileti satın almış. 1978 yılında 10 bin lira ikramiye kazandı. Savgan, eşinden ayrılmak istedi ama ayrılamadı. “Paralar eşime kalmasın diye harcamaya başladı. Şimdi ise geçmişe hayıflanmaktan günü yaşayamıyor. Tüm bunlar, paranın alamayacağı şeylerde olduğu gösterse de, hayal kurmanın kimseye bir zararı olmamıştır herhalde . Gerçi kimine göre, hayaller kurulmak için vardır gerçekleşmek için değil, diyerek insanoğlunun elde edinceye kadar ki istek ve azmini elde ettikten sonra da göstermesini dileyelim. Şimdiden mutlu yıllar.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aysun Güven, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |