Yaşamın tanımı yoktur. -Halikarnas Balıkçısı |
|
||||||||||
|
“Canı sağolsun” diyebilmek bir erdemdir. Bizim insanımıza mı hastır bilmem ama erdem sahibi olan herkesten duyabileceğim bir cümle olduğu düşüncesindeyim. Bu cümle kişi seçer pek tabi; ahlaksızlarla, düşmanlarla işi olmaz. Candan Erçetin’in “Canı sağolsun” parçasında çok güzel özetler bu erdemi: Sevenin de sövenin de ah edenin de canı sağolsun Gelenin de gidenin de dönmeyenin de canı sağolsun Bu dünyaya sevmeye geldim, eşi dostu görmeye geldim Mutlu oldum, dertli oldum, aşk uğruna sarhoş oldum Hancı oldum, yolcu oldum, meşk uğruna sırdaş oldum Güçlü oldum, suçlu oldum, dost uğruna yoldaş oldum Hem soruldum hem sürüldüm ben Ama hepinizin canı sağolsun Soranın da bilenin de öğrenenin de canı sağolsun Alanın da verenin de isteyenin de canı sağolsun “Canı çıksın”ın panzehiridir. Tüm olanlara rağmen “canı sağolsun” diyebilmek “canı çıksın”dan çok daha başka kılar hayatı.Gönlü geniştir ve de ferahlatır. “Hayat kısa”; çok klişe fakat çok da doğru bir söz. Üzülmeye değmez çoğunlukla karşılaştığımız olumsuzluklar. Çünkü geriye dönüp baktığımızda üzüldüklerimize üzülürüz. “Gül, geç” diye bir mantık vardır hayatta. Aslında “Canı sağolsun “ de ve geç diyebilmektir. “Değmez!” diyebilmektir. Bunu yıllar önce Ömer Hayyam fark etmiş ve demiş ki rubailerinde: Boş yere gam yeme yaşamını şen götür Zulüm yolunda, adaletle geçsin ömür Sonu yokluk olduktan sonra şu dünyanın Hiç olmamış gibi davran, olasın özgür Herkese; gülüp geçebileceği, “canı sağolsun” diyebileceği, güzel ve bir o kadar anlamlı günler dilerim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © fatma esra günaydın, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |