Seviyorum, öyleyse varım. -Unamuno |
|
||||||||||
|
Cem yılmazın bile komedi dalında örnek aldığı komik ama acı gerçek Eğitim eğitim eğitim. Değilmidir ki Kuran'da ilk ayet bile İKRA yani oku ile başlar. Hayat eğitimi öğrenmeyle başlar.Uygulamakla devam eder seyretmek ve eleştirmekle son bulur. Gelelim eğitimin ülkemizdeki durumuna. Derler hep güneydoğuda oxford vardı da bizmi okumadık. Şimdi var üniversite.Peki zihniyet değişmedikçe ne işe yarar. Bir eşlilik dinde zaruri olmadıkça kabul edilmeyen bir olgudur. Hani tv lerde boy gösteren sözde önder kabul edilen kişiler var ya.Birkaç evlilik yapıp yapıp sonra bir süre sonra eş değiştiren., Eğitimin istenmediği ve bir kişinin bir kaç köyü olduğu bir yerde eğitim istenirmi acaba????? Şu sıralar haydi kızlar okula kampanyası adı altında bir kampanya başlatıldı. Kimlere yaradı bilyormusunuz Yine bu sözde aga ya da önder dedikleri kişilere yaradı Göndermedikleri her kız evladı için devletten teşvik aldılar ve alıyorlar. Bu nasıl bir eğitim dir ki küçücük bir çocuğu bile madde olarak görüyor ve onu bile dolaylı olarak satışa çıkarıyor. Eğitim ne zorla olur ne de istemeyerek olur. Yeni eğitim kanunu bileniniz varmı bilmiyorum Şu an düşünülen şey okulda öğrencilerin her yıl aldıkları notlar dikkate alınarak üniversite sınavı kaldırılacak ve geçen yıllarda alınan notlar dikkate alınacak. Sonucu ne olur sizce?? Benim görüşüm oradaki kızlar teşvik için kötü bile olsa iyi notlar vermek ve sonra üniversiteye direk giriş.Bunu yaşayarak göreceğiz. Ne yazıktır ki bu ülkede geri kafalı düşünceye sahip nesil yok olmadıkça eğitim bile elde oyuncak olacak.Ve hani der ya kuranda.Ahir zamanda işin ehli olmayanlar iş başına gelecek. Hırsızlar el üstünde tutulacak namuslular hor görülecek. Zamanımızda öyle değilmi. Hırsızlığın suçu yok.Aksine eşyası çalınan kişi ifade için karakola gidiyor.Aynı yerde hırsız arka kapıdan elini kolunu sallayarak çıkıyor. Eğitim dediğin şey hakkı ile yapılırsa eğitimdir. Hakkı ile yapılmazsa dini kendi çıkarı için kullanan sözde din tacirlerinin yaptıkları gibi bir kaç eş alınıp sonunda da elhamdülillaaaaah denir. Görüşünüzü bilmem ama beneğitimde bile şu an kalite denen şeyin kalktığını ve öğretmenlik gibi kutsal bir mesleğin ayaklar altında olduğunu görmemdir. Saygılarımla!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hasan Pamuk, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |