..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamın tanımı yoktur. -Halikarnas Balıkçısı
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Toplumcu > Semiha Özgür Sezer




5 Aralık 2012
O Beden  
Semiha Özgür Sezer

:AEGA:
Ayakları çıplak , yeri yararcasına yürüyor …
Üşüyor ve kirpiklerinde birikiyor hüzünlerinin tortusu…
Yine güneş doğmuyordu ona.. Kurtulamıyordu karanlığından …
İtirazı reddedilmişti yaşamın yine bir mevzuunda..
Şeytana uyupta , reddedilmenin hıncını çıkarmak vardı!!
Sandıkları… Yanıldıkları... Karşı koyamadıkları ,
hayatının hep bir yanında olmak zorunda olanlar…

İsyan !!

Dost dediğin ; üşümeden üşürsün demeli.
‘‘Hükmetmeden!’’
Sevgili ,üşürken sarmalı… Nefesiyle ısıtmalı buz kesen elleri.
‘‘Giden nefesine hayıflanmadan!’’
Evladım diyenler, soğuğu karantinaya alabilmeli sıcaklığıyla.‘‘Esir almadan!’’

Tatlı suyun etrafındaki kalabalık nerede(?) (Söylenir .. 'Ah -ben- i bedenimden çalan hırsızlar!')
- ‘‘Suyu bitirip kaçtılar.’’
Hükmetme, hayıflanma, esir alma haklarını iddia ederek küstahca!! ( Hayatından birer parça koparıp koparıp durdular.)
İpleri , haylaz canavar(lar)ın elinde, oynatıyor keyfince ; üç günlük nefesini..

(Hey gidi, hayatı çalınmış!!)

Yaşamında ona ait tek şey; inandıklarıyla kurduğu, yapmak isteyipte yapamadıklarına ve hayatının iplerini ellerinde tutan canavarlara isyan ettiği cümleler .

Öyle ki(!)

Yaşamında yer arayan Noktalama işaretlerini bir türlü yerlerine oturtamadığı ''offf'' dedirten, cümleler bunlar.

İç içe geçmiş zaman(!)

Hayat bulamayan ve kordonu canavarlara bağlı, içindeki cenin düşüncelerinin özgürlüğüne, imreniyor …
(Ah bir doğsa!!!)
Bu özgürlüğün iplerini tutanları reddediyor (!!)

Lakin , İtirazı reddedilmişti yaşamın yine bir mevzuunda..
Ayakları çıplak , yeri yararcasına yürüyor …
Üşüyor ve kirpiklerinde birikiyor, hüzünlerinin tortusu…
Yine güneş doğmuyordu ona.. Kurtulamıyordu karanlığından …

Hayat onun için bir (b)ölme işlemiydi ..
Çok kalanlı hayal kırıklıklarının, kalanlı umutlara bölünmesi….
Ve işlemin hazin sonu; Bölük pörçü , başkalarının elinde buruşturulmuş saygısızca…

Ne dersiniz (?) hayatından bir parçası başkası tarafından koparılmış bu kişi , siz olabilir(mi)siniz(!)

Okumak isterken , kız çocuğu okutulmaz deyip, dört duvar arasına sığdırılmaya çalışılan bir beden ve okumaya olan özlemleri ile çürüyen bir yaşama sahip oldunuz mu?

Hiçbir şeyi zamanında yaşayamayıp, hayatın hep bir anında çocuklaşarak ..
(Hey gidi çocukluğu çalınmış!!)
...70 yaşında pembe bir gömleğe özlem duyup 19 'unda görünmenin süruru ile..
Bedeniniz dışındaki her şeyin, hep isteyipte, bir türlü yaşayamadığınız o tarihte kaldığı oldumu?

Ve tüm engellere rağmen, umutsuzca çabalayıp, kaçırdıklarınızı yakalama mücadelesiyle , aslında olmanız gereken yere geç kaldığınız oldumu??

Peki ya, annesi babası tarafından sokakta , kimsesizler ve x(h)iç damgası vurulup, hayatta yapayalnız bırakılmak ..
Doğarken haklarını ve hak ettiklerini ellerinden alarak(!!)
Doğru ile yanlış arasında sıkışıp kalan …
Ve kişiliğinin çok defa , attığı her adımının açtığı, o derin çukurlarına düştüğü…??
Gitmek istediği yere emekleyerek varan..
Yada bir azim ile bastona tutunan , bu kimsesiz bırakılan beden siz olabilir(mi)siniz??

Ayıptır, namussuzluktur deyip , sevmek ve sevilmek hakkının alındığı ..
‘Falancanın oğlu iyidir.. Falanca kız güzel’deyip, kurdeleleri kesilen …
Sırtında sopası, karnında bebeği eksik bırakılmayan ; sonrada cahilsin deyip , toplumda itilip kakılan o kadın ve bu olayın faili o erkek ,siz olabilir(mi)siniz??

Kendi hayatının sahnesini işgal etmiş (ne hadsizlik!)assolisti magrur canavarların seyirciliğine mecbur kılınan, o beden...
(Ah! anam, babam, kardeşim, eşim , dostum dediğin 'insan' ismindeki canavarlar..)

Haylaz canavarlar iplerini çekerken küstahca, seyirior çokkere ;
o bedenin cesareti( dağılan hayatını toplamaya ...)

Kötü düşünceli yahut iyiliğini düşündüğünü sanan birilerinin, örf, adet, din, aşiret, cehalet, yanlış ve batıl inanç .. kavramlarının tecavüzüne uğrayan parçalanmış ömrü , (ahh ne yazık! )sindirilmiş…
Kabul etme zorunluluğunda bırakılıp, karşı koyma cesaretini bile kendinde görememiş iken..
Yaşamın tüm haysiyetsizliğine ve ağırlığına karşın gık diyememiş…

Anlıyacağınız o ki; Mihengini yitirmiş boşlukta ‘öylesine yaşayan’ o beden……

o beden…Siz olabilir(mi)siniz??

Güçsüzken mazlum, güçlüyken zalim ..
Timsahlara bekçilik eden .. Üzerindeki çamuru kurutan rüzgara gıcıklığına, tekrar çamura dalan o bataklık kuşu siz olabilir(mi)siniz??

...

Yine güneş doğmuyordu ona.. Kurtulamıyordu karanlığından ...
Avuçlarından taşan yanıtsız duaları,'' so please don´t take my sunshine away!' (Lütfen güneşimi alma!!) diye yakarışlarının, sivrisinek sesi kadar hükmünün olmadığı o cılız solunum çabası...

Kir !!! Leke!!!

Üzerine zorla yapıştırılan o lekelerle kirletilir ömrü(müz) …
Leğenin içinde kerpitler ile arındırılan o çocuk, değil(iz)dir artık!!
Hayatı başkaları tarafından harcanmış ve parçalanmış bir yolcu(yuz)dur şimdi...


O son gelir.. O son(söz )!!!


Şu den'i dünyada zayi edilmiş , molekülleri(miz) toprağa karışır... (Ohh huzur!!)



Gidenler tabutta iken … Kundakta gelenler olur ..

Ve seslenir biterken başka bir hayat… GOD BLESS YOU!!(Allah seni korusun!) Der avaz avaz; yeni başlayan hayata selam vererek..
Ölümüyle, yenilgiye uğratır ve hayatının iplerini canavarlardan alır...
Dile kolay olduğundan değil ; bundan olsa gerek… 'Üçgünlük hayat 'demeleri..



Hayatımıza sahip çıkalım başkalarının hayatını çalmayalım!!
Kendimiz için yaşamak temennisi ile..
SAYGILARIMLA



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hoşça (Kal)
Demlendim
Sen Farkında Değildin
Ferhat İle Şirin

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İçsel Karanlık ve Yol [Roman]
İçsel Karanlık ve Yol [Roman]
Anneannem [Deneme]
Umutsuzluk... [Deneme]


Semiha Özgür Sezer kimdir?

Benden ötelerde bir benim. . Herkeste saklı olandan hani. . . Derinlerde yatar,kalkar,beslenir,ve konuşur bir kalemle. . . Kimine göre abukluk kimine göre tam benlik . . İnsanın özü gördüklerinden ibaret değildir . . Benden öte bir öz var yazdığım harflerin arkasında. . Bul ve sobele içinde sakladıklarını. .

Etkilendiği Yazarlar:
İskender Pala,Oğuz saygın,Nazan Bekiroğlu,Can Yücel,Necip Fazıl Kısakürek,Cahit Sıtkı Tarancı


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Semiha Özgür Sezer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.