Bilgi sakalla ölçülmez. -Moliere |
|
||||||||||
|
Yazmak istiyor herkes, heryere, herşeye, duvarlara, facebook veya twitter’a, bloglara konuşmuyor, yazıyor. İster edebi ister değil, bir sarhoş gibi ne düşündüğünü açıkça paylaşmak, kendisi gibi düşünenleri öğrenmek istiyor biraz da. Duvarların arkasında kendisi gibi düşünüp, öyle davranmak isteyen birileri olduğunun farkında. Onlarla buluşmak için zaman kolluyor. Bir canlıya dönüşen bileşenler gibi biraraya gelmeye uğraşıyor. Yürüyen, konuşan, hisseden ve düşünen milyonlarca canlıdan(hücreden)oluşan bir beden vücuda gelmeye çalışıyor. Bölünüyor zaman zaman, dikkati dağılıyor, ama bir süre sonra tekrar kıpırdanmaya başlıyor. Artık iş bir Truva atı inşa etmeye kalıyor. İnsan insan olmak için yüzyıllarca uğraştı. Kötü kavramı da onu pişirmek için kullanıldı. Çünkü iyiliğin, metafiziksel bir kabul görmesi için-iyilik nezdinde tüm olumlu insan yönlerini kastediyorum-onun da bir şeylerle yüzleşmesi gerekiyordu. Niçin Hollanda’da, insanlar, yolları gece de aydınlatacak tekniklerle, akıllı yolu keşfederken, Ortadoğu’da Mısır Piramitlerini ve Sfenks’leri yıkmakla tehdit ediyorlar birbirlerini ? Bir şeyler değişirken, bir şeyler niye değişmeden kalıyor ? Felsefe bilmediklerinden mi, yoksa matematik , merhamet eksikliği mi yoksa teknoloji mi? Yaradılışımız kavgayı kolay, dostluğu ve barışı zor kılmıştır. Şöyle bir gerçekte vardır ki; karşı tarafın samimi ve yapıcı olmadığınıza inandığınız durumlarda, asla memnuniyet dolu ifadeler çıkmaz ortaya. Yıkan ve yıkılan, kendi iken insanın, Truva atının içine girecekler hangi taraftan olacak peki ?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aysun Güven, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |