..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkesin derdi başka. -Orhan Veli
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Unutulamayan Dönemler > Nihal Yıldırım




21 Haziran 2012
Limonlu Dondurma  
Kim istemezdi misketleriyle yaşlansın?

Nihal Yıldırım


Uzun zamandır aklımda dönüp duranların bir kısmını sığdırabildiğim bir deneme.


:AFFJ:
Mekanların insan ruhu üzerinde çok önemli etkileri vardır. Küçük bir ara sokak, geniş bir otoban, iki katlı bir ev vb…
Küçükken ben de bütün hayatın bizim caddede olduğuna inanmıştım. Arabalar sadece oradan geçer sadece oradakiler mutludur. Köşe başında bir dondurmacı vardı çok iyi hatırlarım. Çok da güzel yapardı dondurmaya hain. Ama bir kötü huyu vardı limonlu dondurması limonun ta kendisiydi. Hayır dondurmacı amca hayat zaten yeterince ekşi bir de sen buruşturma yüzümüzü diyesim gelirdi o yaşlarda. Çocuk aklı… Nereden de bilirmişim o ekşiliği? Kim anlatmış da öğrenmişim ?
Belki bir dondurma külahında sunulmuyor hayat. Ya da üzerine fıstıklı sos dökülmüyor tatlansın diye.Bin bir kinaye bir bin şefkat etmiyor. Seçimler yapması gerekiyor insanın. Sınavdan sonra tercih dönemi gibi… Gitmek değil kalmak istiyor bazen evini yuvasını bırakamıyor. Ama tabi bazen de köprüyü geçip arkasını dönünce geride bir şey kalmadığını görüyor. Peki şimdi çok önemli bir soru sorayım. Ne yapmalı? Ortada mı kalmalı, yoluna devam mı etmeli yoksa yuvasının molozlarını mı aşındırmalı? Yola devam etmeli tabii diye cevap geliyor. Doğru söze ne denir.
Küçük oyuncak bir bebeğin kaderi de kaybolmakmış. Ya da gizli gizli el ele tutuşulan okul bahçesi yok olmalıymış. Anneden azar işitilen caddeler, babayla oynanan parklar, küçük masum öpücükler, çizilen seksek tabloları, patlayan toplar, saçları kesilmiş bebekler…
Nasıl terk eder birisi tüm anılarını her türlü geçmişini? Belki çok güzel bir yere gidiyor da ne verir oranın sıcaklığını? Mahalle bakkalı mı, sabahları geçen yağlıcı mı?
Bazen aile olur da insanın etrafında aslında olmaz. Vardır çok şükür ama tam değildir. Anne eve gelecek her zorluğu aşacak, baba gelecek otoriter olup lambayı takacak. Yoksa nereye gidersen git yuvan değildir zaten orası. Bu şartlar sağlanmıyorsa da ara ki bulasın. Artık yok bir yuvan. Gezginsin artık. Ya da gezme.
Bir yere saklan ve yaşlan. !!!
Böyle karmaşık bir şey işte hayat. Değil de aslında insanız ya karışacak el mecbur.
Tez zamanda karıştıranların çözmesi umuduyla…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kelebekler Sadece Tuzak
Ne Ben Ne De...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kısa Kısa [Şiir]


Nihal Yıldırım kimdir?

Henüz çok büyük değilim ama yazma ihtiyacı hissediyorum. Yaşta değilmiş keramet meğer. Meğer gerekli olan tek şey yaşamak ve yazmakmış.

Etkilendiği Yazarlar:
Biraz Yahya Kemal belki İstanbul nedeniyle biraz da annem.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nihal Yıldırım, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.