..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, seçmek ve gizlemek sanatıdır. -Chateaubriand
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > umut




7 Haziran 2012
Özgürlüğün Ülkesi  
kandırmayalım kendimizi

umut


yalan dünya bizi dert sahibi yapmaktan başka başka bir işe yaramıyor. keşke değerlerimizin farkında olsak da huzurlu dünyayı kendi ellerimizle kurabilsek yok etceğimize


:AFII:
ÖZGÜRLÜĞÜN ÜLKESİ
Hayattan bıkmış bir haldeyim. Sıkıcı dünya beni dert sahibi yapmaktan başka birşeye yaramıyor artık düşünüyorum yapmak istediğim onca şey varken düzene niye boyun eğiyorum. Ya da yaptığım şeylerden niye hep sorgulanıyorum diye ,evet bu düşüncelerle yattım yattağa ve bir rüya gördüm…
Bir ülkedeyim tepeden baktım yemyeşil dört tarafı denizlerle çevrili bir ada niteliğinde ama sadece o var sanki dünyada tek başına bir dünya gibi , şimdi sokaklarındayım o ülkenin ,evlere bakıyorum 2, 3 katlı evler bir köy havası var ama modern gözüne hiçbir çarpıklık ilişmiyor. Yürüdüm önüme koskocaman bir bina çıktı kat olarak değil genişlik açısından . Ayaklarımın beni oraya götürdü girdim içeri bir kültür evi niteliğinde önce gözüme koskocaman bir kütüphane ilişti sonra tiyatro salonu müzik salonu ve birçok şey ,bir ses duydum hoşgeldiniz dedi. Merhaba dedim . neresi burası ? bende onun için burdayım dedi. Başladı anlatmaya burası özlemini çektiğiniz ama anca rüyanızda görebileceğiniz bir ülke dedi .
Siz ülkenizde eğitim onca para harcarsınız dedi. Eğitim sıkıntılıdır dedi. Ama bizim ülkemizde özel okul, dershane falan yoktur.okuma yazma bilmeyen yoktur burada. Okuma yazma bilmek zorunludur çocuklar doğarlar belli bir yaşa gelince ne olmak istediklerine karar verirler hiçbir baskı altında kalmadan yetenekleri doğrultusunda yetiştirilirler. Her mesleğin eğitimi mevcuttur. Tek bir okulumuz vardır ve çocuklar eğitimine burda başlar ve burda bitirirler. fırsat eşiliği esastır.
Sizin dünyada para kazanmak uğruna birbirinizi yer bitirirsiniz savaşlar eder para uğruna onca masum cana bir çırpıda kıyabilirsiniz. Bizim ülkemizde para yoktur.para niteliği taşıyan bir kart vardır. Bu karta puan yüklenir ve buna göre harcama yapılır. Herkesin sevdiği işi yaptığı bir ülke olduğundan dolayı herkese verilen puanda aynıdır. Özel sektör yoktur. Market, alışveriş ve benzeri ihtiyaçlar devlet kontrolündedir. Vatandaşın yaptığı bu harcamalar su ve elektrik olarak geri dönmektedir, suya elektriğe para vermeyiz. Herkesin kazandığı birinin kazanırken birinin kaybetmek zorunda olmadığı bir ülkedir bizimkisi.
Siz teknolojiyi her türlü kötülük için kullanırsınız savaşmak için, dedikodu yapmak ,yalan yanlış bir çok şeyde teknolojiyi alet edersiniz. Bizde teknolojinin bütün olanakları mevcuttur ama yalnız yararımıza olan bizi geliştiren eğiten yönünü alırız. Biz teknolojinin sınırını biliriz.
Siyasetimiz yoktur aslında siyaset yapacak ortam yoktur. Doğduğunda liderlik vasfı olanları genetiğine göre belirler ve o şekilde eğitiriz. Liderimiz sadece denetler düzeni sağlar kendi çıkarını düşünmez çünkü. Yalan, kavga olmaz bizim siyasetimizde.
Hukuk vardır bizde ama kendi içimizde sağlarız önce hukuku. Adelete inanırız . suç işleyen fazla olmaz ama olursa onları içimizde barındıramayız. Direk atarız ülkemizden onlarda sizin kirli dünyaya giderler yabancılık çekmezler. Ama biz haklı olanı suçlamayız ,düşüncelerinden dolayı atmayız .ülkemizden gidenler hırsızdır, kalleştir, güvenilmezdir, yalancıdır, ondan giderler.
Bizde sanata ve spora büyük önem verilir hobi olarak yapılır ama zorunludur . herkes sanatçıdır ,sporcudur . sanatı ve sporu birlik bütünlük ve huzur için yaparız . herkes sanatla uğraşınca sanatın değerini daha iyi anlarız. Sporla uğraşınca sağlığın kıymetini biliriz.

Sağlık diyince bizde hastalık olmaz, tüm insanlarımız sağlıklıdır. Kıymetini bilirler. Çünkü biz birbirimize değer veririz ve kendi kendimizi hasta edecek faaliyetlerde bulunmaktanda çekiniriz.
Siz orda özgürlük için uğraş verirken ve bu uğraş uğruna hapishanelerde sürünürken yalancıları kalpazanları kendinize lider yapıp kendinizi sömürtürken ,bizde özgürlük önemli bir kavramdır. Biz insanların düşüncelerine önem veririz kimin ne düşündüğü bizim için değerleridir. kimseyi düşüncelerinden dolayı dışlamaz, suçlamaz, yargılamayız. bizde düşünen ve düşündüklerini korkmaktan söyleyebilmek esastır. Bizde din vicdan özgürlüğü vardır. Kimseyi seçimlerinden ötürü ayırmayız ayrımcılık yapmayız. Kalıplaşmış yargılardan uzak durur yeniyi daha yeniyi ararız.
Bizim insanımız özgürdür. Bizim insanımız insanı sever. Bizim insanımız bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçe yaşamayı bilir. Bizim insanımız hoşgörülüdür. Bizim insanımız adelet sahibidir. Bizim insanımız egodan arınmıştır.bizim insanımızın amacı huzurlu yaşamaktır. Evet huzurlu yaşarız suçsuz yaşarız kardeşçe yaşarız o yüzden bizim ülkede ölüm diye bişey yoktur .
Nasıl oluştu bu ülke dedim niye bilmiyoruz? yıllar önce düşüncelerinden dolayı hapis yatan ve idam edilen, öldürülen aydınlar kurdu dedi. Ülkelerinde yapamadıklarını, yapmak isteyip hayal edipte canlarından oldukları şeyleri yapabilmeleri adına hediye edildi. Ve fırsat verildiğinde insanların biraz olsun eğitilip doğrunun yanlışın farkında olup nasıl güzel bir dünya kurabileceklerini gösterdiler. İnsanların çıkarlarından vazgeçipte huzur içinde yaşayabileceklerini gösterdiler.
Peki dedim ben niye burdayım. Şuan rüya görüyosun dedi. Bu ülkeyi gör istedik çünkü böyle bir dünyada yaşamana izin vermezler. Siz kendi kendinizi sıkıntı içine sokmaya alışmışsınız kaderinizi kendiniz belirlemiz ve buna boyun eğmişsiniz. İnsanca yaşamayı öğrenmemiş kendi sonunuzu kendiniz belirlemişsiniz. Demem o ki istediğin dünya istediğin ülke hiçbir zaman olmayacak cehalet yenilmeyecek bencillikten vazgeçilmeyecek ve bu uğurda hayal kurmaktan , rüya görmekten öteye geçilmeyecek ÖZGÜRLÜĞÜN ÜLKESİ gerçekleşmeyecek ….
Evet farkındayım uyandım ve yalan dünyaya gözümü yeniden açtım
UMUT ERDEM



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Umutsuz Sabah
Yaradan Bir

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Meleksiz Sokak [Şiir]
Veda Mektubu [Şiir]
Sensizlik [Şiir]
Yıldızlı ve Yağmurlu [Şiir]
Ustaya [Şiir]


umut kimdir?

18 yaşında aklı başında sizlere duygularını aktarmanın peşinde bir gencim.

Etkilendiği Yazarlar:
atilla ilhan


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © umut, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.