..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ölümden önce yaşam var mı? -Duvaryazısı
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Soyut > Özgür Kavaz




18 Eylül 2001
Mektup  
Özgür Kavaz
Bir kaç kelime bulup, bunları kalbimin ve ruhumun derinliğindeki renklerle karıştırıp, çocukluğumdan beri kendimle taşıdığım hüznümün süzgecinden geçirerek sana seslenmek istedim.


:BIJB:
.
Merhaba (Sen),
Bir kaç kelime bulup, bunları kalbimin ve ruhumun derinliğindeki renklerle karıştırıp, çocukluğumdan beri kendimle taşıdığım hüznümün süzgecinden geçirerek sana seslenmek istedim. Aradığım kelimeleri bulmak için çıktığım yolculukta, rüyalarımda hiç karşılaşma- dığım ejderhalar yardım etti bana...Onları hiç sevmediğim halde, sözlerine inanıp gösterdikleri yollardan gittim ve bir daha da geri dönemedim. Şimdi sana oradan sesleniyorum. Burası ilk başta çok yabancı ve soğuktu, dillerini bilmediğim için yolumu bulmakta epey zorlandım, ama daha sonra ruhumun derinliklrinden gelen seslere kulak vererek burada yaşamaya alıştım.
Ejderhaları ilk gördüğümde çok korktuğumu hala hatırlıyorum, ama zaman geçtikçe korkutucu gövdelerinin aksine uysal bir ruhlarının olduğunu anladım ve bende onlar gibi olmak istedim. Bu isteğimden beni bilge bir ejderha, benim onlardan farklı olduğumu ve bununda onlar için ulaşılamaz bir güzellik olduğunu anlattığı uzun ve sessiz gecelerde vaz geçirdi.
Onları ve kendimi tanımak için fazla zaman harcamadan dillerini öğrendim. Çok zaman geçmemişti ki bunun yeterli olmadığını anladım ve bu yüzden ejderhaların ruhları, sizin aleminiz, evren ve kendim hakkında daha fazla bilgi edinmek için sizin hiç tanımadığınız bu alemin filozoflarını okumaya başladım. Alçakgönüllülüğü bir tarafa bırakırsak, geçen on yılın sonunda bu konular hakkında ustam Bilge Ejderhadan sonra buralarda düşüncelerine değer verilen en önemli yaratık olduğumu söyleyebilirim. Bu duruma birde bu alemde yaşayan tek insan olduğum eklenirse ne kadar saygı gördüğümü beyninizde tasavvur edebilir misiniz, bilmiyorum?
Gelelim sana;
Bu yazdıklarımı anlamak için biraz zorlandığının farkındayım, ama kendimi ve bu alemi, senin anlaman için seçtiğim kelimeleri ararken yaşadıklarımı başka türlü anlatamadığımı da kabul ediyorum. Bundan sonra yazacaklarımda bu kadar zorlanmayacağımızdan emin olabilirsin. Çünkü buraya geldikten sonra uzunca bir süre uzak kaldığım senin ve diğer insanların dünyasını tekrar hatırlamak için, son zamanlarda, sizlerin de tanıdığı bilginleri okumaya başladım. Bir kaç bilginin dışında o alemi ve insan ruhunu anlayan filozofa raslayamadığımı üzüntü ile belirtmek zorundayım. Bir kaç doğulu ve Avrupa´lı bilge dışında geriye kalanları bende hiç bir etki bırakamadı. İçlerinde; benim şimdi sana seslendiğim bu alemi tanımaya çalışanına da bir tek filozof dışında rastlayamadım.
Sizin kelimelerinizle yazarsak:
Ben burada üniversite okuyorum. Okuduğum cilt cilt kitapları anlayacağınız başlıklar altında toplarsak; psikoloji, pedagoji ve felsefe ağırlıklı bir eğitim aldığımı söyleyebiliriz. Daha önceleri fizik, biyoloji ve kimyada da oldukça fazla yol kat ettiğimi söyleyebilirim. Ama bu dallarla Bilge Ejderha ilgilendiği için, uzunca bir süre önce vazgeçtim. Hatta ticaret ilmi ile de ilgilendiğim zamanlar oldu. Ticaret ilmine hiç yatkın olmadığımı anlamam da fazla sürmedi ve hemen çalışmalarımı kestim.
Beni anliyorsun değil mi?
Ben bu alemde daha önce hiç olmadığım kadar mutluyum. Tek eksikliğim ise burada bir kadının olmaması. Yoğun çalışmalarımıdan sonra yorgun ve yalnız kaldığım gecelerde bunun eksikliğini fazlasıyla hissettiğimi kabul ediyorum. Bu durumumu fark eden komşum ejderhalar, bana mahallenin genç dişi ejderhalariyla görüşme olanağı sağladılar. Hepsiyle çok iyi anlaştığımızı söyleyebilirim, hatta içlerinden birine aşık olduğumu da söyleyebilirim. Ama zaman geçtikçe o da bana aşık olmasına rağmen, ayrı alemlerin yaratıkları olmamızın getirdiği zorlukları aşamadığımız için ikimizde günlerce ağladıktan sonra ayrıldık. Onun döktüğü ejderha gözyaşlarını hala hatırlıyorum, her hatırlayışımda içimde fırtınalar kopuyor... Ve insan olduğuma kızıyor ve üzülüyorum.
Ejderhalar hakkında sahip olduğunuz bilgilerin ne yazıkki çok eksik ve yanlış olduğunu söylemek zorundayım. Bu alemdeki ilk günlerimde benimde o alemden kalan ön yargılarım vardı. Bunların yanlışlığını görmem ve düzeltmem biraz zaman aldı. Sanıldığı gibi o muhteşem ağızlarından olur olmadık yerde ateş lavları çıkarmadıklarını söylemek isterim. Lavları
çıkarmalarının anlamıda sanıldığı gibi öldürme amaçlı değil. Bu durum sadece içlerindeki korkunun ve hüznün dışarıya yansıması anlamına geliyor. Ayrıca, sanıldığı ve resimendikleri gibi kocaman ve korkutucu bir gövdeleri de yok. Üstelik hepsinin çok çalışkan uysal yaratıklar olduğunu söyleyebilirim ve en güzel özelliklerinden brisi de; ağladıklarında dökülen koca- man gözyaşları... Bu alemdeki etütlerimde, sizin ve bir zamanlar benimde olan dünyada birçok konu hakkında, buna ejderhalarda dahil, fazlasıyla eksik ve yanlış bilgilerin olduğunu fark ettim. Tüm bu eksikliklerin incelendiği bir kitap üzerinde çalışıyorum bu sıralar. Kitabı yazarken, bilimler hakkındaki bilgilerimden yaralanmama rağmen kesinlikle bilimsel bir çalışma değil. Kısa öykülerden oluşuyor ve hepsini ejderha duyarlılığı ile ele aldım. Ne yazık ki sizin aleme yollamayı düşünmüyorum. Daha çok, gelecek yüzyıllarda benim gibi yazacak kelimeler veya başka bir şey aramak için yolculuklara çıkan ve yolları bu aleme düşen insanlar için, buradaki kütüphanede saklıyacağım. Sizlerin kitapları gibi bir kitabın binlerce kopyaası da hazırlanmıyor burada. Bütün kitaplar yoğun bir titizlikle hazırlanıyor ve üzerleri tarifi imkansız güzellikte resimlerle süsleniyor.
Bu alemden, şimdilik yazacaklarım bu kadar. Umarım; seçtiğim kelimeler sana, beni ve bu alemi tasavvur etmende yardımcı olmuştur. Yazdıklarımı bu alemi tanımalarını istediğin insanlara okutabilirsin. Bundan rahatsız olmayacağımıda belirtmek isterim.
( Rahtlığımın sadece bu mektupla ilgili olduğunu da belirtmek isterim. Yazacağım diğer mektuplar bundaki gibi bilgiyle alakalı olmayacağı için senin de okutmak isteyeceğini sanmıyorum...Yazdıklarımın sende özel bir dünya, sessizlik, gizlilik ve duygusallık –ejderha duygusallığı- yaratmasını isterim...)








Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın soyut kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk Mektubu

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kızılderili Olma Istegi - F. Kafka -
Masal ve Yalnızlık
Sisler Altinda Bir şehir

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
O Mahur Bir Daha Gelmez [Şiir]
Sürülerin Koruyucusu [Şiir]
Kendini Nerede Ararsa Orada Bulur Insan [Şiir]
17 Mevsim [Şiir]
Bana Anlat... [Şiir]
Ses, Sessizlik ve Zaman [Şiir]
Kadin Yoktu... [Şiir]


Özgür Kavaz kimdir?

Nerden geldigimi ve nereye gittigimi bilmiyorum. . . Oysa bir masal kahramani olsaydim, herkes ve sen bilecektiniz. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Franz Kafka, Fernando Pessoa, Gabriel Garcia Marquez


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Özgür Kavaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.