Gerçeğin dili çok yalın. -Euripides |
|
||||||||||
|
Tipi ne zaman olsa sokaklarda gezinen insanların sayısında muazzam bir azalma olurdu. Güzelim havalarda öylesine yürüyenler yerlerini sokakları sadece bir binadan bir diğerine gitmek için kullanan insanlara bırakırdı. Böyle zamanlarda Ankara’nın normal havalarda adım atacak yer bulunamayan, vahşi bir koşuşturmacanın vuku bulduğu Karanfil Sokağı ve Konur Sokağı’na, durağan bir telaş hakim olurdu. Beraber yürüyen insanlar pek konuşmaz, sadece yola odaklanırdı. Zorlanarak yürünülen yola tamamen odaklanmak daha kolaydır. Eğer yolda engel yoksa dikkatler dağılır; yol, odaktan çıkar. Normal zamanlarda biryurttanseslerkorosu oluşturan insan sesleri, bu zamanlarda susar; sokaklarda adımlaraltındaezilenkar sesleri çınlardı. İşte böyle zamanlar Ankara’nın öyle usulca, çıt çıkarmadan, sadece yaşadığı ender zamanlardır. Ben de Ankara’nın nasıl yaşadığını izlemek için böyle mekanlarda otururdum. Bazen kulağımda kulaklıklarım olur; müzikçalarımdaki en sakin ve en kemanlı şarkılar kulağıma dolardı. Hatta oturup kitap okumuşuluğum bile olmuştur. Çünkü tipi olduğunda Ankara öyle sakin olurdu ki kitap okuyacak dinginlik ruhunuza doluverirdi hemen. Kar kokusu vardı ve titriyordum. Soğuğu hissetmemek için daha hızlı yürümeye başladığımı farkettiğimde Ziya Gökalp Caddesi’nden Karanfil Sokağa dönüyordum. Buraya kadar süren yolu hangi arada yürüdüğümü farketmemiştim bile. Kendimi birden bu köşede bulmuştum. “Demek ki düşünmüşüm dedim. Çünkü düşününce hep böyle olurdu.”* Bu duruma daha sonra Karanfil Sokak bittiğinde ve Tunalı Hilmi Caddesi’nin ortalarında bir yerlerde de düşecektim. Üstelik bunu her farkettiğimde neler düşündüğümü hatırlamaya çalışacak; fakat başarısız olacaktım. Seğmenler Parkı’ndaki banklardan birine oturduğumda bunun üzerine daha fazla düşünmemeye karar verdim. Nasıl olsa yine hatırlamayacaktım. Havanın soğukluğuna rağmen terlemiş olduğumu farkettim. Demek ki epey hızlı yürümüştüm. Nefes nefese bile kalmıştım. Önce sadece dinlendim. Nefesim normal hızına ulaştığında güzelim çimenlerin güzelim kokularını içime çekmeye başlamıştım bile. Belki yeni sulanmışlardı da ondan böyle kokuyorlardı. Ayrıca kışa rağmen sahip oldukları yeşilin tonu çok güzeldi, canlı bir yeşildi. Bir süre bankta oturduktan sonra bir süredir gözüme çarpan o kalın gövdeli çam ağacının yanına gidip toprağa dokundum. Islaktı. Bir süredir yağmur yağmadığına göre demek ki gerçekten yeni sulanmıştı. Aldırmadım ve toprağa oturup sırtımı deminden beri beni çağıran çam ağacının kudretli gövdesine yasladım. Avuçlarımı toprağa bastırdım ve gözlerimi kapattım. Doğa Ana’nın sevgisi avuçlarımdan içeri girip kollarımda ve ardından bütün bedenimde dolanmaya başlamıştı sanki. Kalbimin ne kadar mutlu ve güçlü attığını hissedebiliyordum. Her şey çok güzeldi. Varolmak çok güzeldi. *: Korkuyu Beklerken, Oğuz Atay.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ece ergüzeloğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |