..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir şey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > Salih Zeki Çavdaroğlu




7 Aralık 2011
Bundan Tam 60 Yıl Önce Hristiyan Bir Kadın İçin Daha Sağ İken Türkiye" de Mevlit Okunduğunu Biliyormuydunuz?  
Salih Zeki Çavdaroğlu
İlginç bir mevlit...


:BJBD:
Mevlid bizim İslâmî Kültürümüzün çok önemli bir ritüelidir. Öyle ki Mevlid , camilerimiz ve evlerimizde okunan Kuran’ ı Kerim’ den sonra, en çok icra edilen bir dinî metin haline gelmiştir.
Toplumuzun dindar kesimince, Peygamber Efendimiz (s.a.s) in doğumları başta olmak üzere, dinî değeri olan gün ve gecelerde, ayrıca, yeni doğan ve sünnet olan çocukları, evlilikler, ölen yakınları ve diğer birçok olaylar gündeme geldiğinde, ya evinde veya semt camiinde eş, dost, akraba ve komşularını davet ederek mevlit okutulur.
Yazılışından bu yana 600 seneden fazla bir zaman geçen mevlid’ in, o tarihten bu yana hep müslüman kişilerle ilgili bir olay vesilesi ile okunan mevlid, takvimlerin 8 Aralık 1951’ i gösterdiği bir günde , yani bundan tam 60 yıl önce, devâsız bir hastalığa yakalanan ünlü bir Hristiyan kadının iyileşmesi adına okunur.
Bu kadın o dönemde Arjantin’ i demir yumrukla yöneten diktatör Juan Domingo PERON ( 1895 – 1974) un karısı Eva ( 1919 - 1953) dır. Ülkesinde çok sevilen bir şarkıcı iken, 1945 yılında devlet başkanı ile yaptığı evlilik ile dünya genelinde popülerleşir ve sevilir.
Kendisi o sırada 32 yaşındadır ve kansere yakalanmıştır. Olayın etkisi ülkemizde de kendini gösterir. O zamanın Fenerbahçe Kulübü Başkanı Ali Muhiddin HACIBEKİR ( meşhur şekerci ), Genel Sekreteri Rüştü DAĞLAROĞLU ve dönemin meşhur hâfızlarından Fahri TÜKEL’ in öncülüğünde, iki yıl önce ibadete açılan Şişli Camii’ nde Madam Evita’ nın iyileşmesi dileği ile mevlit okutulur.


Mevlid’ e Evita hayranı İstanbullular ile birlikte , Arjantin Konsolosluğu’nun çalışanları ve sayıları oldukça fazla gayrimüslim vatandaşlarımız katılırlar…
10 Aralık 1951 tarihli Vatan Gazetesin’ deki habere göre mevlid konusunda Beyoğlu Müftüsü, “ Dinimize göre dünyadaki bütün insanların refah ve saadeti için dua edilebileceğini, Cenab-ı Hakkın bütün kulları arasında hiçbir ayırım yapmadığını..” söylerken, İstanbul Müftüsü ise, “ Hristiyan olduğu için Eva Peron için mevlüt okutulamayacağını..” söyler.

Mevlide katılan Arjantin’ in İstanbul Başkonsolosu , konuyu Evita Peron’a telgrafla iletir.

Bundan son derecede memnun olan Evita da, ilerleyen günlerde özel maçlar yapmak için Türkiye’ye gelen Arjantin lig şampiyonu Lanüs takımı kanalıyla, İstanbul’ lulara teşekkür amacıyla gümüş bir " Evita Peron Kupası" gönderecektir.

Bu kupa için düzenlenen turnuva sonunda Fenerbahçe şampiyon olmuş ve kupayı müzesine götürmüştür.

Ne yazık ki bütün çabalara rağmen Evita şifa bulmayacak ve iki yıl sonra hayata vedâ edecektir.

Toprağı bol olsun…


http://ferahnak.wordpress.com/2011/12/07/bundan-tam-60-yil-once-hristiyan-bir-kadin-icin-daha-sag-iken-turkiye-de-mevlit-okundugunu-biliyormuydunuz/



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Türkiye’ Nin Türrklük İle Alakasız ‘beyaz Türk’ Meselesi
Muhteşem Bir Şey...
Bir Zamanlar Chp' Nin Arka Bahçesi Olan "" Halkevleri "" Bundan Tam 80 Yıl Önce Açılmıştı…
"" Bir Muhteşem Şair; Fakat Onun Ötesinde Mükemmel Bir Kişilik ""

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Türk Halk Musıkîsi Ezgilerini Derleme Çalışmaları Tarihçesine Kronolojik Bir Bakış
Şekip Ayhan Özışık
Her Sabah Martı Çığlıkları İle Uyanmak Doyumsuz Bir Senfonik Hadise
Yalnızlaştıça Agresifleşen Bir Toplum İçindeyiz
Prozodi Dediğin Nedir Ki?
"Bilge Mimar" Imız Aynı Zamanda Bir Neyzen - Musıkîşinastı
Doğru Bir Osmanlı Musıki Tarihi
Tanburî Cemil Bey
İki Asırlık Mecburî Yol Haritamız
Avrupa" da Müzik , Türkiye" de Siyaset; Fazıl Say Her Zaman Bunu Yapıyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vefatının 67. Yılında Ziya Osman Saba’ Yı Rahmetle Anıyoruz... [Şiir]
İki Bedene Tek Ruh [Şiir]
Adı Konulmamış Duygular [Şiir]
Aşk Bir Terennüm İse [Şiir]
Hayal Bazan Gerçeği Aşar [Şiir]
Sensizlik Beyitleri [Şiir]
Yağmuru Beklerken [Şiir]
Her Şey Geçmişte Kaldı [Şiir]
Vesvese [Şiir]
"" Mâzi Kalbimde Yaradır "" [Şiir]


Salih Zeki Çavdaroğlu kimdir?

Otuz yıldan fazla bir süredir Geleneksel Türk Musıkisi eğitimi aldım. Üsküdar Musıki Cemiyeti' nde 20 yıl korist - solist olarak görev yaptım. Bu güz Türk Musıkisi üzerine makaleler yazıyorum. (bkz. www. musikidergisi. com)

Etkilendiği Yazarlar:
N.Fazıl , C.Meriç, B.Ayvazoğlu,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Salih Zeki Çavdaroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.