İnsan melek olsaydı dünya cennet olurdu. -Tevfik Fikret |
|
||||||||||
|
Peki, gerçekten değiştiğimden nasıl emin olabilirim? İçimde bir şeylerin tamamen değiştiğini, artık eski ben olmadığımı nasıl anlarım? Eskisi kadar gülmüyorsam, ya da daha mutluysam veya artık hiç yalan söylemiyorsam gerçekten değişmiş miyimdir? Eskisine göre daha kurnazsam veya çalışkansam, irademe daha hakim veya daha sevgi doluysam ben artık yeni bir ben olma yolunda ilerlemiş sayılır mıyım? Yoksa bunların hepsi de içimdeki merkezi imparatorluğun verdiği basit yönetimsel kararlardan mı ibarettir? Bulunduğum durum, yaşadığım olaylar, öğrendiklerim ve tecrübelerim sonunda, artık içimdeki Ben’in öyle olmaya veya davranmaya karar vermesiyle mi gerçekleşir? Söz gelimi artık daha dost canlısı biri olmanın faydalı olacağına ikna olup öyle bir karaktere bürünmeme sebep olabilir mi bu Benlik? Ya da artık yaşamda daha başarılı olamayacağıma inanıp depresif bir insan olmanın daha mantıklı olduğuna kanaat getirmesiyle ömür boyu depresif kalma ihtimalim var mıdır? Ve daha ilginci tüm bu köklü değişimleri benliğimdeki kalıcı değişimler olarak yorumlayıp geri dönüşü olmayacak şekilde yeni bir ben oluşturduğu sanısına kapılabilir miyim? Peki, şimdi tekrar düşününce insan için gerçekten değişim var mıdır? Milyonlarca farklı parametreye bağlı bu değişimleri gerçekten özdeki değişim sayabilir miyiz? Yeni doğmuş bir bebekte de, ölmek üzere olan bir ihtiyarda da var olan Benlik’i nasıl algılayabilirim? Yoksa o benim sınırlarımın ötesinde bir yerlerde algılayamayacağım kadar uzaklarda, benim naciz vücudumun tamamen dışında mıdır?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Tuncay Kahraman, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |