..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bu kitap çok gerekli bir açığı dolduruyor. -Moses Hadas
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Yazar Portresi - asfur sonar
asfur sonar - Muhabbetle...
Site İçi Arama:


Son Eklenenler
  31.03.2007 20:54:18 Tekrar okumak isteyeceklerim 


  Vuslat/Hasret

Ettiğin cevri bile kendime nimet bilirim
Küsemem bahtıma sevmeyi kısmet bilirim
 
Eremem vaslına lâkin erebilsem de yine
Doyamam vuslatına kendimi hasret bilirim
 
Güngör Fahri Tüzün


Sen şem’ gibi gayr ile mecliste gülersin
Ben akıtırım yaş ile kan yandım elinden
( Sen toplantıda başkasıyla mum gibi gülersin, ben kanlı göz yaşı akıtırım;yandım elinden!)
Ahmed Paşa


Aşk derdiyle hoşam el çek ilâcımdan tabib
Kılma dermân kim helâkim zehr-i dermânındadır.
Ne yanar kimse bana âteş-i dilden özge
Ne açar kimse kapım bâd-ı sabâdan gayrı


Seni görmek müteazzir görünür böyle ki eşk
Sana baktıkça dolar dîde-i giryânımıza

(Seni görmek imkânsız görünür,çünkü sana baktıkça ağlayan gözümüze gözyaşı dolar.)

Sevgiliden bir parça sevgi alıp bana verenler,
Buna karşılık canımı alıp sevgiliye verdiler.


Aşk zehirli bir sarmaşıktır,acı letafete dönüşür lezzet tadında…Gerçek sevgiyle kulaç atmaktır,yüzmektir sevgi deryasında…mum gibi erimedir gecenin bağrında…leylaya çekilmek düşer artık aşkı tadınca..aşk artık leyladır bende Leyla bir gölge…

  16.02.2007 10:00:07 Sinema Yorum 

Hannibal doğuyor: Filmde çok fazla psikolojik tahlil yapalım derdine düşülmemiş, genel olarak amaç: "bir cani neden olunur"u vermekten çok," bir caninin yaptıklarını ve yapabilecekleri"ni anlatmaktı. "hangimiz suçlu", "biz böyle olmayı seçmedik kaderimiz böyleymiş", içerikli mesajlar da havalarda uçuşmuyor ki bu da çok yerinde olmuş. Çünkü bu tarz filmler genelde bu felsefe üzerinden prim yapar. hoş müfettişle bir kaç diyalog geçiyor ama o da yeterli ve yerinde bir doz olmuş:) Haanibalın hayatının 3 fazı var
  1) çocukluğun sona ermesi (ailesinin ve bacısının ölmesiyle)
  2) intikam dönemi(bacısını yiyenlere duyduğu intikam yılları )
  3)Canavarlığa geçiş (intikamını almak için öldürdüğü son insanın, sen de yedin demesiyle başlayan dönem ki buna yapılan vurgu da ,amcasının karısı sonra bunun sevdiği kadına seni seviyorum dediğinde onun "sen de sevecek ne kaldı ki" diye verdiği cevaptır)
 

Alınmasi gereken mesaj, bir insan kendini affedemeyeceği yola girmişse o noktadan sonra dönüşü yoktur artık.Ya intihar ya cinayet. hoş her cinayet bir intihardır.

  17.12.2006 01:23:11 Sinema Yorum 

Takva filmi hakkındaaki yorumumdur kendisi;

 Filmdeki amaç sadelikten ve gerçeklikten uzaklaşmamak olduğundan işi sırtlayanlar da yönetmenden çok senarist ve oyuncular olmuş. Bu durumu eleştiren olduğu gibi takdir edenler de var ben takdir edenlerdenim.

 Filmin tarzini dusununce yapımcılar, her iki kesimin de ve en çok da orta yolcuların izleyici kitlesini çekmek icin benimsemis diye dusunulebilir, ya da  ticari kaygılardan uzak gordukleri gibi cikarsiz düşüncelerini gercekci anlatmışlar da denilebilir tabi. Bu noktada da yeterince cesur bir anlatım üstlenemediği için olumsuz eleştiri toplamış. Oysa hayat siyah ya da beyazda sabitlenmekten çok arasındaki geçiş süreci ve yaşattığı karmaşalardır. Yani ben yine takdir edenlerdenim :)

Filmin sanatsal tarafı; var olanı olduğu gibi gösterip yoruma açık bırakması. Dikkat çekilmek istenen birkaç kesit: “Vakit” okuyor ve dukkaninda  “Ataturk ” portresi var, ayni kisi yaninda calisan Muharrem’e din isleriyle ugrassin diye once gunluk izin vermeyi kabul edip ona saygi duyarken sonra bir sahnede de ”durzu” diye hakaret ediyor. Muharrem efendi 3 milyarlik mali 9 milyara satti diye onu tebrik ediyor, “firsatlari degerlendirmek gerek dinimiz de boyle emreder” diyor. Ha bir de Muharrem’e  yardim icin ise aldigi uzun sacli arkadasin saclarini kestirtiyor. Bu karakter “gelenekci  dindar” esnaf profilini cok guzel tasfirlemis.

  Peki filmde nasil iki kesim de hosnut ediliyor. En kolay yolla, kapilar acik birakilmis. Birisi vakit okuyan da Ataturku sahipleniyor gorunuyor, sahtekar bunlar diye yorumlarken bir digeri yine ayni sahneyi “iste vakit okuyan antikemalist degildir,” ornegi olarak yorumlayabilir. Benzer sahneler zikir cekerken kendilerinden gecen insanlar, kizinin ilaciniz diye seyhe sundugu bira mi serbet mi oldugu belli olmayan sahnede ve tabiî ki Isra süresi 81. ayetle  baslayip, Nazim Hikmet Ran’in siiriyle sona ermesinde de vardi.

   Simdi Muharrem’in ruh hali ise anlatilmak istenen esas konu. Filmden hic zevk almayanlar Muharremi gereksiz bir kisilik goruyor irdelemiyor, bunlar genelde dalgaci tayfa genclik :) Biraz daha dikkatli izleyince Muharremin kendisinin de ozetledigi uzere           “Sadece iyi bir insan olmak isteyen, ice donuk, kurnazlik yapmayan ya da yapamayan ve inancli bir insan” filmi basindan sonuna kadar bir butun olarak ele alip ne olabilir bu filmdeki mesaj diye dusundugumuzde de bence odaklanmak gereken 4 temel nokta var baslangicta ki ayet yani “"Değişmeyen gerçek geldi, sahte ve tutarsız olan yıkılıp gitti; zaten sahte ve tutarsız olan er geç yıkılıp gitmek zorundadır!" la başlayıp bu ayetin üzerine Ya ölü yıldızlara götürecegiz hayatı/ya da dünyamıza inecek ölüm" le bitiriyor. Bu sonuca ulaşırken de Muharem’in saf temiz inancını sıradan ve merdum guriz haliyle yasarken, topluma ve hayatin icinden cikilmaz sorunlarina girdikce karmasalarinin ve dunyaya inen olumu.Filmde buraya kadar yaşanan buhranlar çok gerekçi ve yerinde olmuş ancak karamsarlik daha agir basmis ve

unutulan çok önemli bir gerçek var “Bu kapı, umitsizlik kapisi degildir”

 

 


  12.12.2006 21:31:02 yeni günlük kümem 

Uzun zamandır buraya uğramıyordum, sayfada sorun var diye. Ve bugün çok şükür açılmış. İnsan deli gibi anlaşılmak istiyor ya, nietshe bile istedi :) neyse sonra tarihe baktım 12/12 çok güzel bir tarih. bugün doğulur ya da aşık olunabilir. ne de olsa 12-12 :) ben neden olamıyorum..:(


  27.09.2006 23:26:35 Giriş 

Terbiyesizlikle rahatlık arasında ince bir çizgi vardır. kimiarkadaşlarımız bu çizgiyi kavrayamayıp kaybetmeye mahkumdurlar.

aşk üzre bir yazı yazıcağım ya da yazdıklarımı derleyeceğim.

Çalışmanın sonu yoktur ve kesin bir amacı da insan niye yaşar.

favori grup:secret garden

acı bir tecrübe anfield sadece bir stadyum adii.


  25.09.2006 19:35:07 Giriş 

ya üfff canım çookkk sıkkın kendimi gerçekten aptal gibi hissediyorum, çok işim varr çooookkkk.


  23.09.2006 11:08:13 yeni günlük kümem 

Dün gece yağmursuz hoş ve boş bir konserdeydim. Sabah işte olmalıydım hala evdeyim, izedebiyata eklenen yazımı gördüm :) insan harbiden anlaşılmak istiyor, belki hiç kimse okumayacak ama yine de...


  13.09.2006 01:04:57 Giriş 

  

Merhabalar canım, bu gün 13 eylül nedeni belirsiz bir şekilde anlatmaya karar verdin.


 

 



Herkesle paylaşamayacakların vardır. Herkesle paylaşılmaz onlar; çünkü anlatılacakların değerini ancak hissedenler anlar. Yapmak istediklerinden farklıdır yaptıkların ve her sabah ağlayan bir kalple uyanırsın..Kurtulmak istersin, kendinden başlayarak hepsinden ve herkesten..Sonra bir ses gelir derinlerden:”Beni istemiyormuşsun artık öyle mi der..” Haykırırsın tüm gücünle: “EVET İSTEMİYORUM”..Cevap verir o da:”Gitmemi istiyorsan bil ki; ben gidince geride hiçbir şey kalmayacak; çünkü sen benden ibaretsin artık..” İşte o zaman anlarsın ki kurtuluş bu akıntıda boğulmayı göze alabilmekle başlar...

 


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © asfur sonar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.

 

Bu dosyanın son güncelleme tarihi: 21.11.2024 16:28:54