"Bana ev hikayesinden söz açmayın. Artık benim oraya gideceğim yok!" Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
Ölü bir sükunet kaplamış yakamozu Kavuşma isteğiyle dolmuş martılar, güneşin sımsıcak dinginliğine. Yakarışlar doluyor tan yerinin ağırmasıyla. Denezin neşeli çığlıkları vuruyor sahilin kıyılarına. Martıların kanat sesleri çarpıyor yüzüme usulca. Rüzgarın narin fısıldayışı geliyor kulaklarıma. Bulutların pamuk gibi yumuşak saf özgürlüğü kaplıyor ruhumu. Güneşin sımsıcak kokusu doluyor ciğerlerime Martıların çığlıkları ve kanat çırpışları kaplıyor mavi enginliği... Vapurlar yaklaşıyor limana, Beni çağırıyor vapurların keskin düdük sesi Kayalıklara çarpan dalgalardan sıçrayan su damlaları, Narin ve ıslakça okşuyor çıplak ayaklarımı. Yumuşakça esen bir meltem havalandırıyor beyaz elbisemi. Tekrar bir düdük sesi kaplıyor boğazı. Vapurun soğuk, ıslak tahtalarıyla buluşuyor çıplak ayaklarım. Vapur, hantal bir kapluğumba gibi ilerken, Denizin çarşaf gibi yüzeyinde, Pervanelerin oluşturduğu dizemli dalga musikisine hayran oluyorum, Birkez daha aşık oluyorum mavinin tüm tonlarının süslediği deryaya. Kıyıya ağır ağır ilerleyerek yaklaşıyoruz. Vapur yine keskin bir düdük sesi çıkararak duruyor. Adımımı yemyeşil nemli çimenlere atıyorum. Kiraz çiçeklerinin buğulu kokusu karışmış, Yüzümü, okşayıp geçen esintiye. Beni etkileyen sarsan bu güzellikler öyle eşsiz ki Nutkum tutulmuş bir şekilde bakıyorum enfez manzaraya. Vapurun düdük sesiyle silkiniyorum daldığım hülyadan Gidiş vakti gelmiş, Yeniden vapurun soğuk, ıslak tahtalarıyla buluşuyor çıplak ayaklarım. Vapurun en ön tarafına ilerliyorum Güneş batmaya yaklaşmış, Dalagaları turuncu, mor, pembe bir yakamoz dalgalandırıyor Bulutlar pembe düşler alemini yansıtan, renk cümbüşüne bürünmüş. Ağır ağır ilerliyor vapur, suyunu yüzeyini bir yol gibi açarak Bense yeniden dalıyorum bu güzel manzara karşısında, Vapurlu bir hülyaya...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şeyma Nur Dinç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |