Sanat hem bir coşma, hem bir yadsıma işidir. -Camus |
|
||||||||||
|
Biz nilciğim ile, uzun uzun düşünmeden, yüksek yüksek tepelere ev kurmadan, kınalar yakılmadan, nişan evresi geçirmeden, ani bir şekilde, evlenmeye karar verdik. Ve bu karar sonrası, siz değerli gönül dostlarımızı aramızda görmek istedik.. Öncelikle sizlere, bu karar aşamasından sonra düğünümüz için gerçekleştireceğimiz eylemleri açıklamak istiyorum. Düğün arabası olarak, fatihin göz bebeği “lada” arabasını seçtik, Arka cam’a çıkarma için “bu bir tatbikat değildir” sözünde karar kıldık, Düğün arabasının kaporta kısmısına oturtulan bebek olarak’da deniznil i seçtik. Düğün arabasının önünü kesip zarf isteyecek çocuklar içinde “fatih ,ozan ,can ve benzeri insan gruhları içindir bu uyarı ; zarf vermemek için babasını bile satacak asabi psikopat insan moduna girdik. Ha bu çocuklar değil de , düğün arabasının önünü kolimbiyalı gerillalar keserse durum değişebilir, zira karşı çıktığımız takdirde, “ak47” kurşunu yemek gibi bir riske girme lüksüne sahip değiliz. Düğün konvoyu oluşturmayı düşünmüyoruz, takdir edersiniz ki, bu yaşıma geldim henüz düğün konvoyuna küfür etmeyen bir insan evladı tanımadım. Düğün pastası olarak, beş kattan oluşup, aşağı indikçe büyüyen silindirik krema kütlelerinden oluşap ve en tepesinde bir gelin ile damadı betimleyen bir şey düşündük .. Bu sayede düğün esnasında pasta için kıyamet gibi alkış koparan insan modellerinide görmüş olacağız, Zira şimdiden gözümde canlandırdığımda hadiseyi “ kübü,pınar,cengizhan,aysegül” ve benzeri haşareleri görüyor gibiyim.. -ki limonatanın gelişi ile yaşanacak hadiseyi aklımdan bile geçirmek istemiyorum. Düğün pastası ile savaş yapacak insanlar için memleketten bir kamyon adam çağırmışlığım vardır, her türlü ağız, burun kırılacaktır. Düğün pistinde maykıl çeksin tarzını yaşatan geçleri istemiyoruz.. Pist etrafında birkaç kuruş kapmak için deli gibi koşuşan çocukları tokat manyağı yaparız. Ayrıca bir elinde yemiş, bir diğer elinde gazeteye sarılı biraya abanan elemanlarada her türlü giderimiz hazırdır ( bkz : ozan,fatih,uur ) Düğünümüzde, fotoğrafçı hazır bekleyecek, ve düğün sonrası fotoğraf sahiplerini tek tek aramak gibi mevzulara girecektir. Akabinde "vur davulcu davula, kömür gözlüm burada" "yenice bir yar sevdim, gözleri sürmelice" Şarkıları eşliğinde bu ortamı bir keşişme ortamı tadında yaşayacak insan modellerine de sağlam küfürler biriktirmişliğimiz vardır. Düğünümüz için birkaç şarkı seçiminde bulunduk Bunlardan bir kaçı Bkz : dale don dale. Bkz : caney caney caney işte kurbaney Bkz : Kalp yangını Ve kitaro parçaları. Düğün salonunda yemişler arasında uyuyan çocuk istemiyoruz. Ayrıca emzikli kadınlar için tahsis ettiğimiz ufak bir oda, ve çocuklar için çizgi film salonu tuttuk. Takı zamanında gelin hanıma “altın diş takma” eylemi gerçekleştirmekten kaçınılıp, sadece çeyrek altın takılarak geçiştirme yaşanmayacaktır. En az bir Trabzon burmalı bilenzik takılması gerektiği inancını taşıyoruz. Halay başı insanı tarafından tüm komutlara uyulacak, uymayan kişinin ağzına tükürülecektir. Öyle havaya para atmak gibi bir lükse sahip insan kişisi yoktur, adam olunacak efendi gibi gelinip damat veya gelin’e takılacaktır paralar. Dans esnasında sevimlilik olsun diye, gelinlik ve damatlık giydirilmiş kol kadar sümükle gezinen veletlerin piste doğru yol alması ve dans etme girişimleri engellenecektir. Kız kıza dans etmek serbest olup, erkekler için yasaklanmıştır bu. Ayrıca kızların beraber tuvalete gitme sorunsalı için herhangi bir yaptırım yoktur. Son olarak düğün esnasında “msn“ durumumuz dışarıda olup,yazmayan Adamın nefesini keserim. Teşekkürler.. Gelini öpebilirim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ekrem yaşar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |