Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe |
|
||||||||||
|
Ve gördüm ki her şey kendini sandığın şeylerden soyutlanıncaya kadar ortaya çıkmıyor. Bu demek değildir ki kendini bir şey zannetmelisin… Sadece bir hiç olduğunun farkına varmakta olay. Aynı anda üşümek ve terlemek nasıl meydana gelir ki? Kendini bir şeye benzetmek, bir şey zannetmek en büyük amacı haline gelmiş insanların neredeyse. Yoruldum deyip de inziva çekilmek nedendir? İnsan bir şey yapmayınca dinlenir mi ki? Dinlenmek nedir? Her şey insanların zihninde… İnsanın görevi parçaları bir araya getirmek. Zaten herkes görevini layığı ile yapsa bu halde olur muydu dünya?.. Geçmişe bakıp ders almak lazım, tekrar tekrar aynı yanlışları yapmayalım diye. Aslında inanmak yeterlidir sadece. İnanırsan başarırsın. Herkesin yaptığı işi yapmak nedir? Çalışmak mıdır? Yoksa taklit etmek midir? Herkes birbirini taklit etse ne halde olurduk kim bilir?.. Tedirginlik nedir? Neden tedirgin olur insan? Ne olduğunu bilmediği şeylerden mi? Soru sormak nedir? Sebebi sadece cevap almak mıdır? Neden güzellik ve çirkinlik hep el ele dolaşırlar? Yoksa korkudan mı? Ya birbirlerini kaybederlerse… İkisi de mi yok olur diye? Açıldıkça açılır insan hele bir rahatlasın, bir hiç olsun. Düşünmeden yapabilir mi insan? Bunu biraz düşünmek gerek. Düşünmeden nasıl yapar ki insan erir biter yok olur. Hiçlik yok olmak değildir. Asla… Yalnızlık nedir? Tek başına kalmak mı? Asla… Nefes aldığı sürece insan yalnız kalamaz. Asla...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Alaaddin GICI, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |