..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir zaman karakterlerimin hüzünlü olduklarını düşünmedim. Tersine yaşam dolular. Trajediyi seçmediler, trajedi onları seçti. -Juliette Binoche
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gerilim > Güngör Demir




25 Şubat 2011
Gece Yarısından Sonra  
Güngör Demir
Gece yatarken, baş ucunuza mutlaka bir sürahi su koymayı unutmayınız.


:BADG:
Gözlerini açtı. Karanlık sarmıştı her yanını. Sadece ayın ışığı süzülüyordu perdelerin arasından. Susadığı için uyanmıştı. Yavaşça yatağında doğrularak, yanı başındaki komodinin üzerindeki saate baktı. Karanlıkta parlayan kırmızı dijital rakamlar 00:01’i gösteriyordu. Sususuzluğu, her saniye daha da artarak, boğazının kurumasına ve yanmasına neden oluyordu. Bir bardak su içmek için mutfağa gidecek cesareti toplamaya çalışıyordu. Sıcacık yatağını bırakıp, çıplak ayaklarıyla, önce yerdeki yumuşak halıyı, sonra da soğuk fayanslarla döşenmiş uzun koridoru geçmeliydi. Bir bardak su için değer miydi buna? Susuzluğunu dinidrecek musluk, ona çok uzak geliyordu. Tekrar dönüp saate baktı. 00:04’ü gösteriyordu.
Acaba vaz mı geçseydi? Sabaha kadar dayanabilecek miydi, yoksa susuzluktan dili damağına mı yapışacaktı? Yatak odasının kapısına kadar gidebilirdi, ama ya ondan sonrası? Dışarıda, onu korkutan karanlık ve uzun bir koridor bekliyordu. Gündüz ışığında sıradan bir koridordu ve orada yürümek, onu hiç etkilemezdi. Ama şimdi, gecenin tam ortasında, tavanında yarasaların sallandığı, duvarlarında örümceklerin ağlar ördüğü ve yerde pis farelerle zehirli yılanların cirit attığı korkunç bir mağaraya dönüşüyordu bu koridor.
Dikkatli bir şekilde üzerindeki örtüyü kaldırdı ve bacaklarını yatağın sağ tarafına doğru döndürerek aşağıya indirdi. Yerle temas sağladığı an, ürperdi. Çünkü yatağın içi çok daha sıcaktı. Keşke yatmadan önce bir şeyler içseydi. O zaman, bu işkenceyi çekmek zorunda kalmayacaktı. Saat 00:06 olmuştu. Derin bir nefes aldı ve tekrar yatağa girip girmeme konusunda bir süre düşündü, ama o kadar çok susamıştı ki, dayanamıyordu. Hayır, farelerden, yılanlardan veya diğer yaratıklardan korkmuyordu. O bir korkak değildi.
Yoksa öyle miydi? Hangisi daha kötüydü? Korkak bir tavuk gibi yatakta tüneyip, susuzluktan ölmek mi, yoksa cesur bir şekilde fareler ve yılanlara karşı savaşarak ölmek mi? Belki çok hızlı koşabilirse, fark edilmeden mutfağa ulaşabilirdi. Bu arada, gözleri karanlığa alışmıştı. Kapının silüetini görebiliyordu. Aniden ayağa fırladı.
“Başarabileceğimi biliyorum. Başaracağım da.”, dedi yüksek sesle. Kendini böyle duymak, ona cesaret vermişti. Saat 00:15’i gösteriyordu. Olabildiği kadar sessiz bir şekilde kapıya kadar yürüdü. Çünkü koridordaki o yaratıkların dikkatini şimdiden çekmek istemiyordu. Son defa saate baktı. 00:16 olmuştu.
Kapının önünde durdu ve bekledi. Onu en hızlı şekilde nasıl açıp mutfağa koşacağını düşünüyordu. Çok hızlı olmalıydı. O zaman başarabilirdi. Etrafına bakmadan doğruca hedefe doğru koşmalıydı. Küçük çocukların boyunlarını sarıp, onları boğmak isteyen yılanların yanından kaçıp gitmeliydi. Kıllı bacaklarıyla pijamasına tutunarak, üzerine tırmanmak isteyen sayısız örümceği dikkate almadan koşmalıydı. Ayaklarını ıssırmaya çalışan farelerin üzerinden atlamalıydı. Başının üzerinde çığlıklar atarak çırpınan ve gözlerini oymak için bekleyen yarasalara yakalanmamlıydı.
Bunların hepsini yapabilirdi. Sadece çok hızlı bir şekilde, etrafına bakmadan koşmalıydı. Derin bir nefes aldı ve kapının kolunu aşağıya doğru bastırdı. Onu bekleyen yaratıkların kokusunu duyabiliyordu. Kapıyı hafifçe araladı ve dışarı baktı. Bir şey göremiyordu, ama onların seslerini duyabiliyordu. Artık çok geçti. Geri dönemezdi. Onu çoktan fark etmişlerdi. Kapıyı açtı ve yaratıkların mağarasına ilk adımını atmak için, sağ ayağını kaldırdı. Hala bir şey göremiyordu. Koridor zifiri karanlıktı. Ayağını yavaşça uzatarak, koyabileceği bir zemin aradı. Düz ve soğuk bir yüzeye dokununca, korkarak geri çekti. Dengesini yitirerek yalpalamaya başladı ve son anda kapının çerçevesine tutunabildi.
“Koşmaya başlamalısın. Hem de çok hızlı koşmalısın.” , dedi kendi kendine, ama hiçbir şey yapamadı. Ayakları onu dinlemek istemiyordu. Ağzı öylesine kurumuştu ki, dili damağına yapışmıştı.
“Bir şeyler içmeliyim.”
Tekrar denedi, ama bacakları kurşun kadar ağırlaşmıştı. Ancak birkaç adım atabildi. Artık koridorun tam ortasında duruyordu. Yavaşça ayaklarına dolanmaya başlayan yılanları, kollarına kadar tırmanmış örümcekleri, başının üzerinde uçuşan yarasaları ve ayak parmaklarını kemirmeye başlayan fareleri hissedebiliyordu. Bayılır gibi oldu.
Tekrar derin bir nefes aldığında, gözleri yuvalarında dönmeye başladı. Sonra geriye doğru bıraktı kendini. Bedeni yere çarparken çıkan ses, dayanılmazdı.
Bir anne, gece yarısından sonra koridorda yürürken, yerde bulunan boş bira şişelerine takılıp düşen oğlunun cansız bedeninin yanına diz çökmüş, ağlıyordu. Çocuğun odasındaki saat, karanlıkta parlayan kızıl rakamlarla, 00:29 ‘u gösteriyordu.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gerilim kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yolcu

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İçimdeki Başkası
Palto
Dağ Evi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Terk Ediliş [Deneme]


Güngör Demir kimdir?

Ben aslında bir Çevirmenim, ama işim, bir dildeki yazıyı, diğer bir dilde yeniden hayata geçirmek olduğuna gör, ben de bir nevi bir yazarım. İlk kez çevirilerimden yola çıkarak, kaynak dil olmadan, sıfırdan yazmaya bu düşünceyle başladım.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Güngör Demir, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.