İçine koyabileceğin bir karanlığın olmadan, bir ışığın olamaz. -Arlo Guthrie |
|
||||||||||
|
Kapıyı Şimdi açtı. Ama beni içeri almadı. Yalvardım. ‘Olmaz,’ dedi. ‘Yapamazsın,’ dedi. Oysa içerisi çok güzel görünüyordu. ‘Bir denesem’ deyince kenara çekilip içeri bakmama izin verdi. Kapının kenarından kafamı uzattım. Çok aydınlıktı. Gözlerim kamaşmış hiçbir şey göremez olmuştum. Yine de Şimdi’nin yanından içeri süzülüverdim. Aydınlığa biraz alışınca çevreme bakındım, Zaman’ı arıyordum içeride. Ama hiçbir yerde göremedim. İçeride yalnızca Şimdi vardı. Zaman’ı sordum ona. Hiç sesini çıkarmadan bana bir kutu uzattı. Üzerinde bir şeyler yazılıydı. Okudum. “Şöyle özgürce gülebilmek Gitmiş, bir daha gelmeyeceklere. Hiç düşünmeden arkanı dönüvermek Kenarlarına çitler çekilmiş geleceklere.” Şimdi bana bakıyordu. ‘Var mısın?’ dedi. ‘Varım.’ Dedim. ‘Öyleyse aç kutuyu.’ Kutuyu açtım. İçinde pırıl pırıl bir şişe duruyordu. Şişenin üzerindeki etikette, gördüğüm en güzel resim vardı. İçi dupduru bir suyla doluydu. Şimdi merakla bana bakıyordu. İçmemi beklediği belliydi. Resmin altındaki küçük yazıları okumadım bile. Şişeyi kaptığım gibi tepeme diktim. İçindeki suyun hepsini içtim. Çok ama çok güzeldi. Zaman’ı aradığımı unutup gitmiştim. Şimdi karşıma geçmiş gülüyordu. Elimdeki şişeye baktım. ‘Keşke biraz daha olsa’ diye düşünüyordum. Şişe boş değildi zaten. İçi o pırıl pırıl suyla ağzına kadar dolmuştu yeniden. Merakla etiketin üzerindeki minik yazıları okumaya çalıştım. Gözlerin ektiği, Sözlerin suladığı, Ellerin beslediği, Hasat zamanı toplanan ekini Yürekte can olan, Can veren, can alan, Kaçmayan, kovalamayan, Alınmayan, satılmayan, ... Yazılar gittikçe küçülüyordu. Sonunu okuyamaz olmuştum. Yalnızca şişenin en dibinde iri harflerle “Çocuklardan uzak tutmayınız!” yazıyordu.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © MÂVERÂÜNNESİR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |