..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Anka kuşu gibi yalnızlığı adet edin! Öyle hareket et ki, adın daima dillerde dolaşsın ama seni görmek olanaksız olsun." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > Nurhan Bıdıkoğlu




19 Eylül 2002
Yastığımın Altında Azrail'in Kalbi Atıyor  
Nurhan Bıdıkoğlu
Sen, rüyalarında taşınmayan bir güzellikle yolculuk ederken, benim yastığımın altında Azrail'in kalbi atıyor.


:DBJC:
Gecenin bir yarısı ve eylülün tam ortası. Pencere açık, yazı özletecek bir serinlik var dışarda. Yazı yazdığım kolum üşüyor ama kalem cehennem kadar sıcak ve dokunduğu her bir satırı yakıyor. Sanki faili meçhul cinayetlerin katili gibi, önce işini yapıyor ve sonra kanıtları ortadan kaldırıyor.

İlk değil benim bir gece yarısı uyanışım ve elime kalemi alışım. Sen, rüyalarında taşınmayan bir güzellikle yolculuk ederken, benim yastığımın altında Azrail'in kalbi atıyor. Sesini duyduğumda bir kabus meydanında, ölü toprağına karışmış kanım bir gül yeşertir kalbim renginde.

Bir çingene kızı gibi saçların arasından kulağına taktığın çiçeğe bakamıyordum. Gözlerin o kadar parlıyordu ki çiçeğe bakamadan solmuş oluyordu. Şimdi dudaklarım arasında bıçak taşıyorum. Sen yoksan sözler neye yarar; neye bilenecek şimdi bıçak, sözlerimden başka. Çiçeği olmayan saksı nasıl bir saksı?.. Güneşi olmayan dünya nasıl bir dünya?.. Ve senin olmadığın bu kalp kırmızı rengi dışında nasıl bir kalp?..

Bir sokak lambası bütün sokağı aydınlatmıyor. Her kedi görünmüyor senin yokluğunda; yeşil gözleri seni hatırlatır diye. Palmiye ağaçlarının soyu tükenmeli ben ölene dek; yapraklarındaki saçaklar kirpiklerini hatırlatır diye. Senin güzelliğini hatırlatacak hiçbir şey istemiyorum. Sadece gözlerimde bakışların kalmalı ve tüm hayallerimi süslemeli bir yılbaşı ağacı gibi.

Eyeri olmayan at sırtındaydın ve yelesine tutunup rüzgarın peşinden günbatımı kızıllığına bürünmüş ekinlerin ardında kayboluyordun rüyalarımda. Gece, az sonra bana senin hediyeni sunacak. Hani gündoğumu serinliğinde soluksuz öpüşmelerin bize görmemizi engellediği güneşin ilk ışıklarını.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: istanbulu özledim
Gönderen: esmanur hemase buhari / İstanbul/Türkiye
31 Ocak 2007
belki siz karşı cinse duyulan bir aşkı dile getirdiniz.ama ben istanbul diye algıladım aşkı.aşka da istanbula da doyum olmuyor.çok özledim ben yarimi çok.istanbulumu özledim.sahilinde üşümeyi gece korkmayı yalnızlığı istanbul sularına akıtmayı gözyaşlarımı.yokuşlarını çıkmayı tramvayı kaçırmamak için koşmayı özledim.artık kaçırılacak bir vasıta yok hayatımda.çünkü ben hayatımı kaçırdım ellerimden bile bile.

:: Kugusal Gerçeklik
Gönderen: Mehmet Özer / İçel(Mersin)/Türkiye
11 Kasım 2005
Biraz önce bir web sayfasından ASİ'nin son kitabına yapılan yorumları okudum ve şunu anladım ki ; eleştiri yapmak zor iştir. Senin bu denemen benim nazarımda oldukça başarılı. Özenle seçilmiş cümleler ve bunların birbirini tamamlaması. Konuya girişin, derleyişin ve bitirişin. Olmuş kardeş başarılarının devamını dilerim. Bizi denemelerinden mahrum bırakma.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın düşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
vücuttan ruha

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hep Renksizdir Savaşın Fotoğrafı [Şiir]
Aralık Kalbim [Şiir]
Akrostiş Duyguların İsmi [Şiir]
Yokluğunu Ateşe Verdim [Şiir]
Sensizliğe Çıkan Sokaklarda [Şiir]
Yüreğimin Kanatları [Şiir]
Yaban Gül Sarmaşığı [Şiir]
Kollarımı Uzattığım Yerler [Şiir]
sırılsıklam [Şiir]
Hüznün Son Şarkısı [Şiir]


Nurhan Bıdıkoğlu kimdir?

1989\'da Bulgaristan\'dan ailece iltica ettik Türkiye\'ye. O zamanın ağır totaliter rejimi, şimdi ise içimi ateşleyen bir başka baskı: AŞK. Yazmak,ama yazmak tüm aşkı. . . \'\' Bütün şiirler aşk şiiridir\'\' gibi yazmak. Aşkı hep birlikte yaşamak ve yazmak umuduyla. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Frank McCourt, Susanna Tamaro, N. Fazıl Kısakürek, Nurullah Genç, Mehmet Erdoğan, Ayşe Kulin


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nurhan Bıdıkoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.