..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünya hiçbir padişaha kalmadı, sana da kalmayacaktır. -Nizamî
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Ziggy Stardust




10 Eylül 2002
ayna ayna! söyle bana!  
Ziggy Stardust
[[I]]"Ayna gibi bir şeysin sen sanırım: Baktığımda kendimi görüyorum... Hem ben gibi... hem de aynaya bakınca insan kendini inceler ve birşeyler yakalar... yakaladıklarına daha detaylı bakar, ve onları ele alır... -bkz: büyüyen götü görüp, küçültme girişi


:BIJJ:
"Ayna gibi bir şeysin sen sanırım: Baktığımda kendimi görüyorum... Hem ben gibi... hem de aynaya bakınca insan kendini inceler ve birşeyler yakalar... yakaladıklarına daha detaylı bakar, ve onları ele alır... -bkz: büyüyen götü görüp, küçültme girişimi mesela!-"
   
Aynaya bakmak iyidir! Kendinle yüzleşirsin. Sadece sen ve sen olursun. Kimse bakmaz! Sadece sen bakarsın, kendinden birşey gizlemezsin. Kendine "karizma yapmak" istemezsin. Ama, kendinin fark etmediğin güzelliklerini de görürsün belki, aynı zamanda. Gördüklerin arasında kusurların da vardır. Onları, başkaları için kaparsın ama ayna karşında kapatmanı gerektirecek bir durum yoktur! Hatta daha da açarsın, daha da yaklaşırsın... ezberleyene kadar bakarsın..
   
Aynaya kendinle barışıkken bakarsın. Eğer ki değilsen, aynaları kırmak gelir içinden, hatta seni yansıtan vitrin camlarından bile kaçarsın. Aynalarda kusur ararsın; "bu şişman gösteriyor, şu kısa gösteriyor" gibi laflar edip kendini kandırırsın. Kandirirsin kendini işte, eğer kendinle küs isen.
   
Aynasi olmayan bir evde yaşarsan eğer ve aynaya bakmak istersen, yollarda gördüğün vitrin camlarına yansıyan imgeni yakalamaya çalışırsın. Ama, yürüyorsundur, ve duramazsın! Çok kısa sürer... Açık değilsindir; bir sürüu insan vardır dışarıda. Bu yüzden de duramazsın. Zaten gördüklerin hoşuna gitmez; çünkü evden aynaya bakmadan çıkmışsındır. Eve ayna almanın vakti gelmiştir artık!
   
Aynaların bazılarına güldüren aynalar denir. Hani insani daha uzun, daha kısa, daha yamuk gösterenlerine... Onlar sanıldığının aksine sadece lunaparkta olmazlar, heryerdedirler... Evdeki bile bir güldüren ayna olabilir! Güldüren aynanın özü, deforme göstermesidir ve neredeyse tüm mağazalar bunları tercih eder. Hani daha uzun ve daha zayıf gösterenleri var ya! Ama, bilmezsin ki bazen evdeki aynan da olduğundan uzun/kısa vb. gösteriyor olabilir. Belki de aylardır boşu boşuna rejim yapıyor, topuklu ayakkabı giyiyorsundur. Bunu fark edince gülersin iste... Bütün o bunalımlı düşünceler kafandan gider ve saatlerce gülersin, kendine, aynaya, ve kendini nasıl da kandırdığına.. ve sonrası güzeldir, artık biliyorsundur ki o ayna seni deforme ederek göstermiştir!
   
Aynalara saatlerce bakan insanlar vardır. Bazıları saatlerce kendini beğenir, bazıları ise saatlerce kendinden nefret eder... Ama, bu onların ne kadar güzel ya da ne kadar çirkin olduğu ile alakalı değildir. Sadece kendileri ile arasının nasıl olduğu ile alakalıdır. Kendisine açık olan kişi aynaya saatlerce kendisini sevmek için bakar. Her nasıl olursa olsun; şişman, kısa, orantısız, beyaz, sivilceli, sarkmış... Çünkü; karşısındaki kendisidir, ve kendisi kendisinin "en iyi arkadaş"ıdır...
   
"Sen de benim güldüren, güldürürken düşündüren aynamsın işte..."




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Ziggy Stardust kimdir?

gereksiz (b)ilgi: adami oldurur.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ziggy Stardust, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.