..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamım boyunca, ondan birşey öğrenemeyeceğim kadar cahil bir adamla karşılaşmadım. -Galilei
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Tarihe Yön Verenler > mehmet akif gül




22 Mayıs 2010
Atatürk'ü Anlamak  
mehmet akif gül
Bence Atatürk'ün gerçekleştirmeyi istedikleri...


:AGDD:
Küçüklüğümüzden beri her On Kasım’da onu andık. Şiirler dinledik,
onun için durduk o bir dakikalık saygı duruşuna, bayrağımızı yarıya kadar indirdik bayrağını ilelebet indirtmeyen ulu önder için…9’u 5 geçe diye başlayan şiirlerden dinlediğimiz kadar belki başka hiçbir konuda şiir dinlemedik. O ölmedi ölemez diyen şarkılardan da bir o kadar… Tiyatrolar ,konferanslar;kimini sıkılarak izledik kimini ilgiyle.
Şöyle bir bakalım şimdi arkamıza, ne var atamızdan kalan bizde. Annesinin adını hepimiz biliriz, hangi okulda okumuş veya Samsuna hangi tarihte çıkmış , inkılapları nelerdir?bunları da…Fakat o bizden bunları istemedi ki.Ne adını zihinlere kazımak için yaptı büyük mücadelesini ,ne de Atatürk olabilmek için.Adına şarkılar söylensin,şiirler yazılsın diye de yapmadı tüm bunları o.
Tek amacı milletini daha iyi yerlere getirebilmekti, o günkü koşullardan çok daha iyi yerlere. Bu yolda ömrünü verdi Atatürk.Hayatını adamak elbette kolay değildi ama o bunları düşünmedi bile zaten.Kısacık ömrüne çığır açacak büyük devrimlerini de sığdırmasını bildi.Ayna anda hem savaşı hem de devrimi yapabilen nadir önderlerden biriydi.Savaşı kazanıp köşesine çekilmeyen;asıl zaferleri bilimde,fende,ekonomide kazanacağını bilen bir önderdi.Samsun’a çıkarken bağımsızlık için atan kalbi cumhuriyetten sonra da yeni bir Türkiye için atıyordu.Yıllarca sürecek inkılapları bazen bir gecede yaptı,her alanda hep öncülük eden oldu.Milleti için ne denli bir çaba içinde olduğunu herhalde en iyi kendi sözleri ifade eder.İki Mustafa Kemal vardır biri ben et ve kemikten geçici Mustafa Kemal…İkinci Mustafa Kemal onu ‘‘ben’’ kelimesiyle ifade edemem;o ‘‘ben’’ değil bizdir!O memleketin her köşesinde yeni fikir,yeni hayat ve büyük ülkü için uğraşan aydın ve savaşçı bir topluluktur.Ben onların rüyasını temsil ediyorum.Benim teşebbüslerim onların özlemini çektikleri şeyleri tatmin içindir.O Mustafa Kemal sizsiniz hepinizsiniz.Geçici olmayan,yaşaması ve başarılı olması gereken Mustafa Kemal…
Evet yaptıkları ve de çok uğraşıp da hayatına sığdıramadıklarıyla gözlerini yumdu Atatürk. Ne kadar çalışsa da yapamadıkları bir şeyler kalacaktı aslında. Çünkü yüksek medeniyet demek sürekli yenilenen, kendini yenileyen medeniyet demekti.Zaten bunun için seslenmiyor mu bizlere?Asıl önemli olan ikinci Mustafa Kemal diye,etten ve kemikten olmayan.Aklı ve zekasıyla çağına sığmayan bir insanın asırlar ötesine seslenişi değil de nedir bu?
Bu seslenişe biraz kulak vermenin zamanı gelmedi mi sizce de? Hayatın her alanında en iyi olmayı hedefleyen ve her alanda da engin bir bilgiye sahip olan bir atamız varken bizim de en azından kendi işimizde en iyi olmamız gerekmez mi?Onun da tarif ettiği gibi memleketin her köşesinde yeni fikir,yeni hayat,büyük ülkü için uğraşan aydın ve savaşçı topluluktan… Artık seni yalnız On Kasımlarda değil hayatımızın her anında anıyoruz ; sen bir insanın hayatına sığmayacak başarılar elde ettin,senin yapmaya ömrünün yetmediklerini de biz yaptık atam,hala da yapmaya devam ediyoruz,bu milletin içindeki Mustafa Kemal.Sen rahat uyu!demek zamanı değil midir sizce de?
Mehmet Akif GÜL

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekkür Ederim
Gönderen: mehmet akif gül / , Türkiye
25 Mayıs 2010
teşekkür ederim,ama inanın bu yazı okul dergimize bile alınmadı edeb. öğr. tarafından.Sizin gibi öğretmenlerin olması da beni ayrıca çok mutlu etti.

:: Tebrik ediyorum
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
23 Mayıs 2010
Bir lise öğrencisi olarak kaleme aldığınız Atatürk ile ilgili bu yazınız gerçekten de mükemmel olmuş. Emekli bir öğretmen olarak tebrik etmek isterim. Sizin gibi gençlerin varlığından da anlıyoruz ki Atatürk önemli ölçüde amacına ulaşmıştır. Demek ki Cumhuriyeti gençliğe emanet etmesi boşuna değilmiş. Sizler gibi gençlerin sayısının daha da çoğalacağı umuduyla...Saygılarımla.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


mehmet akif gül kimdir?

içel anadolu lisesi öğrencisiyim


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © mehmet akif gül, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.