Yedi iklim dört köşeyi dolandım / Meğer dünya her tarafta bir imiş. -Dadaloğlu |
|
||||||||||
|
Gamzesinde güllerle emsaliydi cerenler. Rüzgârlarla salınırken ince dal bedeni. Göze gelmesin diye duadaydı erenler. Bir kızıl elma idi yüreklerde çöl kızı. Kabilenin gülüydü vahanınsa yıldızı. Fatımaların en hasından andaçtı adı. İncecik parmakları sinelerde saf sızı. Zarafeti hilkatten güzelliği kudretten. Som nurdandır bedeni değil kemikle etten. Asil , ince, duygulu çölün nadide kızı. Teri gülden imbikten süzülmüş zarafetten. Gülümser ona zaman an içinde hüsnü an. Bir ışık gönle çavan çağıl çağıl çağlayan. Vaha serinliğidir gamzesindeki tufan. Başımızı döndüren efkârı duman duman. Çöle inen bereket sanki nisan yağmuru. Sedası güvercin mi hüthüt müdür kumru mu? Bir kızıl elma idi yüreklerde çöl kızı. Edasındaki haslet asaletin nuru mu. Siyah gözlerinde nem hasretin nazlı gülü. Dökülür ay yüzüne gece gibi kakülü. Çölün nazlı kuğusu parmakları narince. Saçları gece rüzgâr gündüz ise örgülü. Sussa ayrı bir eda konuşsa billûr ırmak. İklimine erince bütün gemileri yak. Gülden daha çekici rengi has güle emsal. Üflese nefesiyle tüm vahayı yakacak. Bir yağmur serinliği tutuşan sinelere. Güzelliği bereket çöldeki senelere. Yedi derya aşılır dal kılıç yalın kulaç, O bî bedel peridir değer definelere… Ankara,16.02.2010 İ.K Şairin notu: Fatıma var fatıma’dan içeru…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © İbrahim Kilik, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |