..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevginin bulunmadığı yerde us da arama. -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Levent Ümit Temiz




16 Ekim 2009
Kvk Garantisi  
Levent Ümit Temiz
KVK garantisi mi? Bir daha düşünün!


:CEDA:
Elektronik eşya biraz şans işidir; neredeyse ömürlük gibi çok sağlam çıkabildiği gibi ertesi gün elinizde kalarak hayal kırıklığı da yaratabilir. Biz tüketiciler bunu iyi bildiğimizden güvenilir markalara yönelir ve bir süreliğine garanti ararız. Firmalar da tercih sebebi olduğunu bildiklerinden garanti sürelerini artırdıkça artırırlar. Peki, bu garantilerin geçerliliğinde kimi durumlarda insiyatifin tek taraflı işlediğini ne kadar düşünürüz?

İşte benim başımdan geçen ve anlatmaya söz verdiğim bir “garanti” hikayesi;

22.01.2008 tarihinde 1225 TL bir fiyata 2 yıl servis garantisi veren HTC TYTN II model bir cep telefonu aldım. Ara sıra kilitlenmeler dışında hiçbir problem çıkarmayan bu cep telefonunu gerçekten severek kullanıyordum. Bir gün birdenbire ekranındaki yazıların silikleştiğini fark ettim. 12.10.2009 tarihinde Bakırköy’deki KVK servisine bıraktım. 15.10.2009 tarihinde cep telefonuma kayıtlı ses mesajı ile telefonun darbe aldığını garanti kapsamı dışında olduğunu ve tutarın da 681.7 TL olacağı bildiriliyor ve onay isteniyordu. Onaylamadım ve ertesi gün yetkiliyle bizzat görüşebilmek için servise gittim. İsminin Ebru Ahmedi olduğunu öğrendiğim yetkili ile bir süre görüştüm. Bu görüşmede Ebru Hanım, telefonun darbe aldığını, USB yuvasının da hasar görmüş olduğunu teknik servis olarak tespit ettiklerini, tamirinin ana kart ve USB değişimi ile olabileceğini ifade etti. Ben de, hekim olarak çalıştığımı, çok titiz olduğumu, telefonumu düşürmediğimi, düşürmüş olsam bu olayda zaten ısrar etmeyeceğimi USB yuvasında ise önceden hiçbir arıza yaşamadığımı, belki de serviste onarım esnasında olabileceğini, böyle ciddi arıza çıkaracak bir darbenin en azından dış aksamından da belli olacağını, garanti kapsamı dışına atılıp üstelik aldığım fiyatın yarısından fazla bir fiyatla onarılabileceğinin söylenmesinin haksızlık olduğunu söylediysem de ikna edemedim. Ebru Hanım’ın nazikçe beni dinlemesi güzeldi ancak görüşmenin prosedür tamamlanmasından ibaret olduğunu hissettiğim için daha fazla ısrar etmeyerek durumu Tüketici Haklarını Koruma Derneğine götürerek hakkımı arayacağımı ve ulaşabildiğim uzak-yakın tüm çevreme durumu anlatacağımı ifade ederek telefonumu teslim alıp ayrıldım.
     
İşte buyrun size “iki yıllık KVK garantisi” nin düşündüren hikayesi!     



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Hayal Nasıl Gerçekleşti?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Duyarlılığın da Bir Bedeli Varmış!
Realm Of Empires ile Bir Köyden Bir İmparatorluğa

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Altın Pati (Mayra’ya) [Şiir]
Sevdiğim [Şiir]
Sessiz Bekleyiş [Şiir]
Unutmuşum [Şiir]
Karanfil Korkusu [Şiir]
Ölüm Uzatma Elini [Şiir]
Bu Yabancı Şehrin Yağmurunda Hasretimsin Sen [Şiir]
Affediş [Şiir]
Zor Olan [Şiir]
Kapalı Oda [Şiir]


Levent Ümit Temiz kimdir?

1960 İstanbul doğumlu. İç hastalıkları uzmanı, Şiir kitabı : \'Merhaba\', 2000 Mayıs

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Veli Kanık, Cahit Sıtkı Tarancı


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Levent Ümit Temiz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.