İnsan kendini bilmeli. Gerçeği keşfetmeye yaramasa da, yaşamayı öğretiyor. Ve bundan daha güzel birşey yok. -Pascal |
|
||||||||||
|
Tüm bunlar yaşanırken, özellikle Türk insanı ile Batı insanı medeniyet açısından kıyaslanırken bizim yöneticilerimiz, zorlu hayatımız unutulur. Ne gibi mi? Batıda sürücüler çok saygılıymış,trafik kurallarına uyarmış: Bizdeki yollar, bizdeki vergiler onlarda olsa acaba onlar aynı kalır mıydı? Türk insanı okumaz, kafası sadece üçkağıtçılığa çalışır, taşıtlarda bir tek okuyan bulamazsanız: Bizim tramvay,otobüs ve dolmuşlarımızda kapasitenin üç katı yolcu taşınır nerdeyse, sınıflarımızda 50-60 öğrenci barınır. Batıda ulaşım taşıtları ve özellikle okullar son derece düzenlidir. Batılılar gelsin bakalım buraya, aynı kalabilecekler mi? Örnekleri çoğaltmak mümkün. Batının insan ilişkilerine, özellikle yahudilerin diğer insanlara bakış açısına bakın, sonra dönüp ülkemize, milletimize bakın. Dünyanın süper gücü biz olsaydık, dünyayı yöneten millet bizim milletimiz olsaydı, dünya bu halde mi olurdu, Irak'da,Filistin'de, Çin'de yaşanan vahşet yaşanır mıydı? Osmanlı bizim en büyük referansımızdır, atalarımızın yaptıkları yapacaklarımızın teminatıdır. Osmanlı'nın merhamet ve adaleti herkesçe aşikar. Ama biz ne yapıyoruz? Yok padişahlar deliymiş, hırsızmış,oğlancıymış vs. Amerikanın birkaç asırlık tarihi varken, yaptıkları tek ve kıçı kırık savaş Vietnam'la ve bunun üstüne sanki efsanelermiş gibi yüzlerce film yaparken; çağ açıp çağ kapatan, buluş ve icatlara öncülük eden adalet ve merhamet timsali şerefli tarihimizi küçümsüyoruz. Bir an evvel bu tutum içindeki şuursuz ve aklı başında olmayan aydın ve cahil şürekası aklını başına almalıdır. Her türlü kötü yönetime, hukuk yanlışlarına, hortumlama ve siyasi israflara rağmen Türkiyemizin yükselişi durdurulamayacaktır. Yakın bir gelecekte hak yerini bulacak, iyi insanlar, iyi bir dünyanın süper gücü olacaklar. Bu dünyada kötülere yer olmayacak...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © YUSUF ALPASLAN ÖZDEMİR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |