Çıkar peşinde koşan çok sayıda insan var. Öyleki bazen insanlıklarını dahi yitirebilir bu kişiler. Oysa ki çıkar elde etmenin bir tek yolu var;erdemli kişiler için ... O da hak etmek.Çiftçiyse üretmek, tüccar ise ticaret yapmak gibi.... Yan yollarla haksızlık yaparak geçinenlere gelince; ortak insanlık ülküsünden çok uzaktadırlar bu kişiler. Onlar için aldım , yaşadım , kar ettim gibi bir ''haz dünyası '' söz konusudur. Dünyamızda , melek gibi bir insan düşünün ; bu melek gibi insan akıllı değilse tutunamaz.Akıllıysada ancak ayakta kalabilir. Birde şeytan gibisini düşünün ; onu daha farklı bir kategoride ele alalım.O akılsızsa piyon olur , akıllıysa vezir. Bu kategoriye göre şah her zaman iyilerdir. Birde oyunu oynayanlar var. Bunlar piyonları öne sürer , vezirle önemli taşları alır vede nadirende piyon alırlar. Ancak hiç bir zaman şah çekerek , oyunu kazanamazlar. Çünkü oyun biterse , satranç tahtasıda ortadan kalkar. Oyunu oynayanlar kolay kolay şah çekemezler. Çünkü karşı taraf işkillenir . Ayni zamanda şah rahat hareket edemez. Etrafında taşlar vardır , yoksada kuşatılmıştır. Bu durumda veziri , oyunu oynayan kişi sanmamak lazım . Şahı ise sadece bir taş olarak ele almamalı . Şunuda ekleyeyim yıllardır bu satranç tek kişiyle oynanıyor. Demek istediğim ;kötülerin yöneticisi var , iyilerin ise yok. O yüzdende hızla kaybediliyor. Bu durum ise küresel ısınmayla miadını dolduran hatta doldurmakta olan dünyaya benziyor.Geriye şah için bir tek şey kalıyor ; 19 hamlede oyunu berabere bitirmek.....