"Yumuşak olma ezilirsin, sert olma kırılırsın." -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
İyiliklerle, sağlanan faydalarla, geleceğe yakılan umut dolu ışıklarla, güzelliklerle, gelişme ve ilerleme arzusunu aşılamakla, kardeşlik ve dostluk sevgisini yeşertip canlandırmakla ve her şeyden önemlisi insanlık adına yapılan en küçük bir katkı çabası ile ölçülmeli değer. Bu şekilde, bu unsurlarla değerlendirmeli insanlar ve yaptıkları ve değerleri. Aksi halde çok örneği var o çok değerli insanların örneği geçmişte ve günümüzde . Gelecekte de muhtemelen olacak geçmişteki ve günümüzdekileri aratacak örnekleri. Maalesef ki yitip giden, sonsuzluğa uğurlanan ve hatırlanmak için hiçbir çaba gösterisi bulunulmayan toplumlar bu örnekleri bünyesinde bolca barındıranlardır. Zaten ne kadar kalıcı olabilirlerdi ki;değeri eksilerde olan, basit, günü kurtaran, bir o kadar da gereksiz ve anlamsız düşüncelere sahip olan insanlarla. Ki bu insanlar hep sonları hazırlayan ve sunanlardır. Ne yazık ki geleceğin sonunu da hazırlayıp sunacak olanlar da onlar gibi görünüyor. Ama bunu engellemek de mümkün tabii ki herkesin katkısıyla. ‘ ‘Geçmişi hatırlamayanlar onu bir kez daha yaşamaya mahkumdur’’, denilmiş zamanında. Evet , hatırlanarak görülür yapılan hatalar, eksiklikler, unutulan noktalar, iyileştirilip değiştirilmesi gereken durumlar. Bu sayede değişir, gelişir ve yükselir standartlar, kaideler. Böylece de en sağlıklı ve en doğru şekilde verilir karalar, varılır yargılara. Sonuç olarak da değer tablosu artı sonsuz yönünde harekete geçer. Böylece de herkes hakkettiği değeri kazanmış olur. Eğer; ben değil biz diyen, çıkarı değil faydayı düşünen, sadece ülkeyi değil tüm dünyayı düşünen, şimdiyi değil yarını düşünen beyinleri desteklersek insanların değer ölçümlerindeki standartları da yükseltebiliriz. Böylece de az değerli çok insanlar yerine çok değerli az insanların olduğu dünyaya kavuşuruz. Zaten o çok değerli az insanlar değiller miyidi geleceğe mutlu ve umutlu bakmamızı sağlayan huzur ve güven veren?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Narin ŞİMŞEK., 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |