..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Konuş ki seni göreyim. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Fatih




25 Mayıs 2009
Bismillah Deyip Başlayalım  
Fatih
İnsan doğar, büyür, olgunlaşır, yaşlanır ve ebedi aleme doğru yoluna devam eder. Peki, kimin kaç duraklık bi seyahate çıktığını bilmediği bu yolculuk sonucunda neyi elde eder insan? Veya insan neyi elde etmesi için gelmiştir dünyaya? Sizde Bismillah deyin ve başlayın. selam dua ve muhabbetle


:AIAB:
Biz insanoğlu ne kadar garip varlıklarız. İstediğimiz gibi yaşamak kendi elimizde ve irademizdeyken yine de istediğimiz gibi bir hayat süremiyoruz. Önce imkânlarımız kısıtlıdır, ama azmimiz gücümüz doruk noktasındadır. Uğraşırız çabalarız ama bir sonuç elde edemez, yılarız. Ama sonra imkânlarımız olur lakin bu seferde uğraşacak, koşturacak takatimiz, inancımız kalmamıştır. Artık bizi önleyen bir iç engel ortaya çıkmış olur. İmkânla isteği bir arada bulmamız genelde imkânsızdır. İpin ucunu bir türlü yakalayamayız. Bu durumla alakalı sizlerinde aşina olduğunuzu düşündüğüm bir örneği vermek istiyorum.“Bilim adamları pirelerin farklı yükseklikte zıplayabildiğini görür. Birkaçını toplayıp 30 cm yüksekliğindeki bir cam fanusun içine koyarlar. Metal zemin ısıtılır. Sıcaktan rahatsız olan pireler zıplayarak kaçmaya çalışırlar ama kafalarını tavandaki cama çarparak düşerler. Zemin ısınmaya devam ettiği için tekrar zıplarlar, tekrar başlarını cama vururlar. Pireler camın ne olduğunu bilmediklerinden, kendilerini neyin engellediğini anlamakta zorluk çekerler. Defalarca kafalarını cama vuran pireler sonunda o zeminde 30 santimden fazla zıpla(ya)mamayı öğrenirler. Artık hepsinin 30 cm zıpladığı görülünce deneyin ikinci aşamasına geçilir ve tavandaki cam kaldırılır. Zemin tekrar ısıtılır. Tüm pireler eşit yükseklikte, 30 cm zıplar! Üzerlerinde cam engeli yoktur, daha yükseğe zıplama imkânları vardır ama buna hiç cesaret edemezler. Kafalarını cama vura vura öğrendikleri bu sınırlayıcı hayat dersine sadık halde yaşarlar. Pirelerin isterlerse kaçma imkânları vardır ama kaçmazlar. Çünkü engel artık zihinlerindedir. Onları engelleyen dış etken (cam) kalkmıştır ama kafalarında ki iç engel (burada 30 cm den fazla zıplanmaz inancı) varlığını sürdürmektedir. Bu deneyde canlıların neyi başaramayacaklarını nasıl öğrendiklerini göstermektedir. İşte bizlerde bu şekilde şartlanır (içten engellenir) olduğumuz yerde sayarız bir ömür. Biz insanoğlunun hep yaptığı bir şey daha var. Nedir bu biliyor musunuz? Ahh etmeler, keşkeler. Önce bir eylemi gerçekleştiririz sonrada keşke deriz. Nedir peki bu bize keşke dedirten, bazıları hayatımıza yön veren durumlar. İnsanoğlu çocukluktan sıkılır, büyümeyi arzular ve büyümek için acele eder. Sonrada çocukluğunu özler! Önce para kazanmak için sağlığını harcar, sonrada yitirdiği sağlığını geri kazanmak için parasını! Hiç ölmeyecekmiş gibi yaşar, sonrada hiç yaşamamış gibi ölür! Hayata hazırlanmaya o kadar zaman harcar ki, hayatını yaşamaya vakit kalmaz. Yarınını o denli düşünür ki, bugünün elinden kayıp gittiğini fark etmez bile. Oysa hayat geçmişte yada gelecekte değil, şimdiki zamanda yaşanır. Tüm okurlarımı görür gibiyim. Yazıyı okudukça önce hafif bir tebessüm ve ardından “ hakikaten öyle be kardeşim “ sözcükleri. Başımızı iki elimizin arasına alalım bi. Bu hatalara tüm insanoğlu düşünüyorsa bizim farkımız ne diğer insanlardan. Bizde mi onlar gibiyiz. Hayır. Biz farklıyız, farklı olmalıyız aslında. Çünkü dönüp ardımıza baktığımızda neslimiz bu tür hatalara nerdeyse hiç düşmemiş. Peki, biz neden? Değişiyor muyuz ne? Aslında değişim demeyelim biz buna. Değmiyoruz da uyuyoruz sanki. Atalet (eylemsizlik) içindeyiz. Eğer elimize bir yaşam kılavuzu verilmiş olsaydı düşmezdik bu hatalara. Hiçbir insanoğlu düşmezdi. Sıkıntısız, istediğimize ulaşarak rahat bir yaşam sürerdi herkes. Eğer başını iki elinizin arasından kaldırmadıysanız durun ve biraz daha düşünün. Bize yaşantımızı düzene sokacak, hatalardan bizi uzak tutacak, bize hayırlı bir yaşam verecek olan bir yaşam kılavuzumuz ve bu kılavuzu hayatına en iyi şekilde tatbik etmiş bir örnek verilmiş değil mi? Elbette verilmiş. Kur-an ve Sünnet. Bizden öncekiler (Müslümanlar) bu değerlere sahip çıkmış, öğrenmiş, öğretmiş ve tatbik etmişler. Neticesinde ömürlerine bereket katmışlar, öldükten sonra yaşamaya devam etmişler. En önemlisi de kendilerini dünyanın basit, çekilmez, dar sınırlarıyla değil Hakk’ın kutlu sınırıyla sınırlamışlar. Kur-an ve Sünnet ışığında ehl-i sünnet vel cema’at fikriyle yaşamışlar. Allah (c.c.) bizleri bu fikri fikir edinmiş uyanık kullarından eylesin (âmin). Sizde uyanışa yeni bir pencere açın. Sınırlarınızı, olması gereken yere Hakk çizgisine çekmek için yeni bir adım atın.
BİSMİLLAH deyin ve başlayın...

Selam Dua ve Muhabbetle   



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
ve Bir Daha Ölüm [Şiir]
Gidiyorum Memata [Şiir]
Bir Sada [Şiir]
Yaşanmışlık [Şiir]


Fatih kimdir?

Allah (c. c. )'ın Adıyla. Fatih Dağlar. 1987 İstanbul doğumlu. Devlet memuru olarak maişetini sağlamakta. Teneffüs Eğitim ve Kültür Derneği yönetim kurulu üyesi. Allah'a ve O'nun Kutlu peygamberine gönül vermiş bir fâkir'dir. Allah c. c. kalemimizi düstur edindiğimiz yol üzere dosdoğru kılsın inşaallah. selam dua ve muhabbetle. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Dostlar bu bölümü isimlerle doldurup vaktinizi almak istemem:) amma şunu da demeden geçemeyeceğim. bendeniz hakk için kelam etmiş hakk'ı dert edinmiş her zatı muhteremden etkilenir...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Fatih, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.