..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkes cennete gitmek ister ama kimse ölmek istemez. -Joe Louis
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Necat Dilaver




22 Mart 2009
Domates Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Türkiye...  
İyi seçimler Türkiye...

Necat Dilaver


Yaşasın çürük domates demokrasisi... Seçimin demokrasi ile bağdaşabilmesi belli şartlara bağlıdır. Her şeyden önemlisi ‘seçen’in ussal nitelikleri ve iradesinin özgürlüğüdür. ‘Seçen’in iradesi üzerindeki maddi ve manevi baskılar, faşizm veya geri kalmışlıktan başka bir ‘seçim sonucu’ doğuramaz... Yaşasın çürük domates demokrasisi...


:BJCG:
Her şey domates yeme ihtiyacı ile başlar. Bu ihtiyacın karşılanabilmesi için ilk şart paradır. Para mümkünse alın teri ile kazanılmalıdır ki değerli olsun ve zor harcansın. Harcanırken seçici olunsun...

Sonraki aşama domatesi satan yerin, domates seçmeye izin vermesi ile başlar. Tabi bunu elde etmek ancak ve ancak ‘domates alıcıları’ arasındaki dayanışma ile olur. Öyle ki seçmeye izin vermeyen manava ucuz olsa bile bir daha gidilmemeli ve bu bütün manavlara ders olmalıdır...

Seçmeye izin veren manav bulunduktan sonra, sıra ‘domates alıcısı’ ile domates ilişkisine gelir. Domates alıcısı aslında ilk sınavını vermiş ve seçmeye izin veren bir manava gelmiştir. Ama bu iyi bir domates için yetmez...

Domates alıcısına ilk gerekli şey zamandır. Domatesi seçebilmek için zamanı olmalıdır. Acele ederse çürük domatesleri kendi eliyle alma ve mecburen söylenemeden yeme ile baş başa kalabilir...

Yeterli zamanı olan alıcı, domatesleri seçerken rahat olmalıdır. Etrafta mümkünse başka alıcı olmamalı, satıcı ile göz göze dahi gelmemelidir...

Zaman ve mekan sorunu çözüldükten sonra sıra bizzat alıcının meziyetlerine ve bilgisine gelir. Alıcı öndeki domateslerin arka taraflarının çürük olabileceğini düşünebilmelidir. Bu düşünebilme işi ise ancak birikim ve bilgi ile olur...

Alıcının çürük ile sağlam ayırımı yapabilmesi yeterli değildir. Alıcı, sağlam gibi görünen domatesin çeşitli sebepler yüzünden lezzetsiz olabileceğini düşünebilmelidir. Bu da ancak bilgi ile olur...

Alıcının hakkı ise domatesi ısırmadan tadını anlayabilmekle sınırlıdır...

***

İyi seçimler Türkiye...

22.03.2009



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Nezihe Ecevit ve İzedebiyat...
Hayat...
Siyaset, Robotlar ve Su Isıtıcısı...
Ya...
Boşluk: Bir 'İnsan' Eleştirisi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aç Aşk... [Şiir]
Umut Yok... [Şiir]
Umut Var... [Şiir]
Melanin [Şiir]
Yaş ve Aşk... [Şiir]
Hüzün [Şiir]
2022, Prozac [Şiir]
Yaşlı... [Şiir]
Gülüş... [Şiir]
Aşkın İspatı Hüzün [Şiir]


Necat Dilaver kimdir?

Ara-yış. . . Şiirde, öyküde ve yaşamda; 'ara' da kalma ederi: Arayış. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Umut, ekmek, sömürü, tanrı, insan, hayat, hüzün...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Necat Dilaver, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.