..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanın en iyi tarafı ürperebilmesidir. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Işın Çavdar




10 Şubat 2009
Yazmak; Kişinin Yaşama Attığı İmzadır  
Işın Çavdar
Neden ve ne için yazı yazıyorum. Yazı yazma nedenlerim. Yazı yazamnın bende yarattığı duygular


:AGHD:
Yazmak; bazen kaçış, bazen isyan, bazen hiç kimsenin gözümden aktığını göremediği gözyaşı, bazen küçük ve yaramaz bir çocuk, bazen duygularımın tamamen çırılçıplak kalması, bazen fırtınalı bir deniz, bazen içimi dinlendiren bir su sesi, bazen kuş sesi , bazen kalabalıklar içinde yalnızlık bazen de tam tersi… Pek çok örnek verebilirim.

Kısaca, yazmak yolculuktur benim açımdan. Bu yolculuk sırasında bazen yolcu bazen de hancı olurum.

İnsanım bir günüm bir önceki günüme ya da düşüncelerime uymayabilir. Ama doğru olduğunu bildiğim konularda asla ama asla boyun eğmem yanlış’a.

Birden çok doğru vardır diye düşünebilirisiniz ki bu da doğrudur. İster buna kısa yoldan istersek uzun yoldan erişelim hiç fark etmez. Sonuçta en karmaşık yolların bile ulaştığı ortak bir nokta bulunmaktadır.

Bildiklerimi başkalarıyla paylaşmak isterim (özellikle uzmanlık alanımda ise) . Bazen yalnız kalır, itilir, kakılırım. Canım acımaz mı yüreğim dağlanmaz mı?

Her şeye rağmen yazmaya devam etmek isterim. Bazen yazdığım bir söz bir cümle başkasına ilham kaynağı olursa sevinirim.

Çocukluğumdan beri çevremde eksik olmayan iki şey bulunmaktaydı. Biri kağıt, kalem, diğeri kitap.

Hiç unutmuyorum ilkokula giderken salonda bir akvaryumumuz vardı. Her akşam annemlerin işten eve dönmesini beklerken, akvaryumdaki balıklarla ilgili hikayeler yazardım.

Gördüğüm,yaşadığım herhangi bir olayı ya da başka bir konuyla ilgili düşüncelerimi yazmaya başladığımda konuya daha değişik açılardan bakabilmekteyim.

İşte bu nedenlerden dolayı yazı yazmaktayım Kısaca yazmak benim için inişli çıkışlı yaşamın içinde bir soluklanmak, güzel bir fotoğraf çekmek ya da yaşama karşı imza atmaktır.

Bu arada yazının benim açımdan çok önemli bir fonksiyonu daha bulunmaktadır . Yazı, yazan kişinin belki de gündelik yaşamda gerçek yüzünü göstermekten çekindiği, istemediği duygularını, düşüncelerini, yaşama bakışını….Kısaca kendi gerçek kimliğini ortaya çıkartır.

Bundan dolayı yazı kişinin yaşama attığı imza ve yazan kişinin gerçek yüzünü gösteren aynadır.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kitapsız Hayata, Hayat Demem
Kim Nükleer Santral İster?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aranızdayım; Beni Duyan Yok Mu?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kirli Beyaz Birazda Faili Meçhul Bir Hikaye [Öykü]
Kılıf [Öykü]
Rüşvet [Öykü]
Ben Kimim? [Öykü]
Kaybetme Korkusu [Öykü]


Işın Çavdar kimdir?

Yaşamı, olayları, insanları gözlemleyen ve gözlemlediklerini yazıyla aktarmaya çalışan biriyim

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşar Kemal, Çehov, Ömer Seyfettin, İlya Ehrenburg, Emile Zola,Sabahattin Ali, Erendiz Atasü, Ayşe Kulin


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Işın Çavdar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.