..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi sabırlı ve yürektendir, sevgi kıskanç ve övüngen değildir. -İncil
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sanat > ibrahim FİLİZKIRAN




3 Aralık 2008
Eski Edebiyat ve Günümüz Edebiyatı Üzerine  
ibrahim FİLİZKIRAN
günümüz toplumunda neden cumhuriyetçiler,tanzimatçılar ya da milli edebiyat döneminde olduğu gibi kaliteli,okunan,geleceğe kalabilen şairler ya da yazarlar neden yetişmiyor.


:AIDI:
Şöyle der üstad;''Dünya değişiyor dostlarım.Günün birinde gökyüzünde güz mevsiminde artık esmer lekeler göremeyeceksiniz.Bizim için değil ama;çocuklar,siziniçin kötü olacak.Biz kuşları ve yeşillikleri çok gördük.Sizin için kötü olacak!Benden hikayesi''(s.faik Abasıyanık).Bu sözü konu üzerine uyarlayacak olursak;artık eski edebiyat izlerini göremiyoruz.Dünya değişti bir Ahmet haşim'in,cahıt sıtkı'nın,ziya gökalp'in,tevfik fikret'in izlerini,kalıcılığını devam ettirebilecek yazarlar kalmadı ve yetişmiyor.

Günümüz dünyasında artık her şey kişisel ihtiraslara,hırslara,çıkarlara döndü.İnsanlar bencilleşerek ''ben'' duygusu ortaya çıktı.Artık insanlar hayatın getirdiği ekonomik nedenler ve toplumda giderek yaygınlaşan suç unsurları (şartlardan dolayı işsizlik,yoksulluk v.s)nedeniyle doğrudan ya da dolaylı olarak bizleri elimize kağıt kalem alıp bir şeyler karalamamızın,edebiyata katkı sunmamıza engel olmaktadır.Bu saydıklarım işin bahanesi aslında;çünkü ne şartlarda yazmış bir Halide edip,Yakup kadri,(kurtuluş savaşı döneminde) kalemi kağıdı ellerinden asla bırakmamışlardır.Her an gördüklerini,hissetiklerini yazıya geçirmişlerdir.Bizse cebimize yanımıza kağıt kalem alıp taşımaktan acizleniyoruz.Felsefeciler felsefe yapabilmek için;demokrasi ve düşündüklerini yazıya ya da insanlara sözlü olarak aktarabilmek için özgür düşünce ortamı ararlar.Kişisel bir görüş bu; ama edebiyat için de durum böyle bence.Bugün hala yazarlar bazı şeyleri kitaplarında yazamıyor,yazsa da ceza alıp eserleri toplatılıyorsa söyleyin sizce hevesler kırılıp umutlar suya düşmez mi?Bence evet ve felsefecilere katılmak gereközgür yazı yazmak düşündüklerini anlatmak için.Biliyoruz ki Tanzimat edebiyatı birinci döneminde ''Toplum için Sanat''yapılırken halkın duygu ve düşünceleri yansıtılırken;ikinci dönemde ise ''Sanat için Sanat'' yapılarak saray,padişah ve erkanı edebiyata yansımış halk unutulmuştur.ne olursa olsun halktan ve toplumdan ayrı bir edebiyatçı,şair,yazar düşünülemez ''Toplum için Sanat''mutlaka gereklidir ve buna dayandırmalıyız eserlerimizi.Her ne sebeple olursa olsun yazmalıyız.Bireyci olmayarak kendimiz için toplum adına bunu yapmalıyız.Yüce ustaların bize emanet ettiği bu servete servet katarak yolumuzda ilerlemeliyiz.Eski dönemlerde yapılan kaliteli ve günümüze kadar ulaşabilen kalıcılığı yine aynı şekilde devam etmeli,edebiyat aşkıyla yanıp tutuşan yeni şair ve yazarlara imkan tanıyarak eserlerini topluma sunabilmeleri için olanaklar tanınmalıdır.

Sonuç olarak;Toplum için Sanat hedefimiz olmalı.Kabuğuna çekilmiş ve susmuş edebiyatçılarımız yine bizlere okuyucularına seslenmelidirler.Buna çok ihtiyacımız var günümüz toplumunda.Edebiyattan uzak,edebiyatı bilmeyen,ustalarını tanımayan amacı sadece para kazanmak olan ve şöhret olmayı kendine hedef edinen yazarlara değil!.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Çoban Yıldızım [Şiir]
Yollar Yarim Olur Musun? [Şiir]
Yarım Adam [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Kahveci [Şiir]


ibrahim FİLİZKIRAN kimdir?

2007 yılında edebiyat fakültesinde bir dönem öğrenim gördüm;fakat bazı sebepler gerekçesiyle okuldan ayrıldım. şimdi Anadolu üniversitesi kamu yönetimi bölümündeyim. ozanlık,şairlik geleneğine bağlıyım. burada sizlere yeri geldiğinde deneme yeri geldiğinde şiirlerimden ve makalelerimden örnekler sunacağım. realizmden yana herkesin kendini bir şekilde yazılarımda ve şiirlerimde bulacağı bir yapıya sahibim. aranıza katıldığım için çok mutluyumAyrıca serbest ölçü de Orhan veli tarzı şiirlerim(üstadın ki kadar olmasa da zaten olamaz)sizlerle buluşturacağım. saygılar sunarım iyi okumalar.

Etkilendiği Yazarlar:
Behçet Necatigil,Orhan Seyfi Orhon,Yahya Kemal Beyatlı,Tevfik Fikret,Sait Faik Abasıyanık,Nazım Hikmet Ran,Orhan Veli Kanık,Bedri Rahmi Eyüboğlu,Cahit Sıtkı Tarancı


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ibrahim FİLİZKIRAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.