Yalnızlık güzel birşey, ama birilerinin yanınıza gelip yalnızlığın güzel birşey olduğunu söylemesi gerekir. -Balzac |
|
||||||||||
|
“ Düşlerdir bizi hayata bağlayan , heyecanlandıran . Bir sigara ateşinin aydınlattığı ışıktır zifiri karanlıkta ve mukavemeti düşük , serseri bir rüzgardır zemheride . Umutlar biter ve firar eder , tutsaktır artık düşler … İnanmalısın , bilmelisin ki hayat umutların ve umutsuzlulukların diyalektiğinde ilerler . Her hüzün , her gözyaşı senden bir şeyler götürmüş ve getirmiştir . Gülmelisin , kavga vermeli ve küfür etmeli , ve sevdalanmalısın . Öyle büyük sevdalanmalısın ki , bir çığ gibi düşmelisin puşt zulalarına , yoz değerlere ve aşkı anlatmalısın ısrarla , sevdayı ve kavgayı ve emeği ve onuru . Bak nasıl filizleniyor , yeşeriyor . Bak nasıl açıyor kıraç denen topraklarda kardelenler …” 1.Adressiz Mektuplar …adressiz bir mektuptu aşk Ürkütülmüş , hırpalanmış Tekmelenmiş ve örselenmiş Periyotları olan Metalaşmış İçinden sevdanın ve kavganın çıkarıldığı Yavşamış Kahpeleşmiş ve puştlaşmış … …oysa bizler Aşk nedir , sevda nedir henüz tanımamışken Bu toprağın sazından , sözünden En kudretli aşklarından En devrimci şiirlerinden öğrenmiştik Sevmeyi … …Anladık ki Sevgi ile yoğuracağız insanlığın hamurunu ! Ve Kültür ile Sanat ile Umut ile Kavga ile Değiştireceğiz dünyayı !.. 2.Ekin Vakti “...berfin !” Her mevsim aynıdır Ankara Kışın sisle Yazın , biriktirdiği karbon monoksitle - -Gizler gökyüzünü Geceleri Yıldızsız ve karanlıktır Ve hükümlüdür Meclisi! ile Dgm!’si ile Genelkurmayı! İle … Tutsaktır düşler Her hayal umut ve ütopya sonrası İhbardır Bir suç duygusudur Firardadır düşler Anlıya can “Irzına geçmiştir diyalektiğin İçine tükürmüştür umutların !” Yalnızdır gece konduları Mutsuzdur memurları Ve Tutkusuzdur aşkları Çünkü Yıldızsızdır Yıldızsız ve karanlık Sensizdir Sensiz ve yalnız Anlıya can Berfinsizdir, Ankara !.. 3.Bahar …öyle güzel gülüyordun ki Önceleri anlamadım Neydi böyle güzel kılan Çocuksu Ağırbaşlı Naif Anlamaktan vazgeçtim Sevdim Yalnızca sevdim Nesli tükenmiş bir mevsimken bahar İklimi oldun umutların Dağ ve deniz havası Toprak ve kekik kokusu Baharı getirdin Her mevsim baharı “Umudumun ikilimi Her mevsim baharım” 4.Ütopya ...bense Serseri bir rüzgara kapılmış Büyük ütopyalarda dolanır dururum Tarihin tozlu sayfalarında ölür ölür dirilirim Her ölümde yeniden doğarım Büyük acıların ve gözyaşlarının içerisinden Yangınların içerisinden “Her iki temmuzda Her ahh çekişimde !” Bir kez daha , yeniden Bir “Anka kuşu” gibi küllerimden Sonra Küllerimi saçarım ekin vakti yurduma Ve biz yeniden doğarız , yeniden !.. 5.Aşkın Diyalektiği …ve hasat vakti Gül yüzlü çocukların Umut dolu bakışları arasında Bizi Aşka ve Sevdaya Çağırıyor hayat -Gökkuşağının Bütün renkleri arasından Gidiyoruz yıldızlara doğru- Bak , ne güzel yaşamak ! Türkü tadında Şiir kıvamında 6.Hasat Vakti …ve sen “Kardelen çiçeğim Baharın elçisi Düşlerimin misafiri !” Gül yüzlü Kekik kokulu sevdiğim Haydi gel Kızıla sevdalı Bukle bukle saçlarınla Yeşile çalan Gülen gözlerinle Umut dolu bakışlarınla “Şarkla Aşkla Sevdayla” gel Gel ki Çiçek açsın filizlenmiş yüreğim Gel ki Bahar gelsin memlekete Gel ki Bir yanım sen , bir yanım memleket olsun! Gel ki Doya doya seveyim seni!..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © emre, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |