..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Edebiyat yaşamın öncüsüdür, onu öykünmez, ona istediği biçimi verir. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Başkaldırı > leyla marankoz




20 Eylül 2008
İpin Ucuna Doğru!  
leyla marankoz
"nereye gitmeli?" dedi tekrar.deniz görmeyen bir şehri ve içindeki denizi göremeyen bir erkeği terk etmek hiç zor olmadı.


:BBCB:
İPİN UCUNA DOĞRU!

çok sevdiği elbiselerini katladı önce. vakit ikindiyi geçiyordu. kaliteli bir terk ediş saati değildi elbet, fakat gitmenin vakti valizin fermuarı açılırken tayin edilmiş olur.. öyle yaptı. Karpuz kolları olan diz altı beyaz keten elbisesini almadı bir tek.. "ne kadar da büyükmüş valizim" diye geçirdi içinden,"sığmayan hiç bir eşyam yok.." "ya da ben öyle az aidim ki bu eve,bütün varlığım bir valize sığacak kadar küçük.."gülümsedi ve devam etti.
hiç bir not yazmadı,kalemle kağıdı daha önceden terk etmişti çünkü...bir buçuk yıl evveldi,"ne anlıyorsun durduğun kadar bir şey yazıp çiziyorsun " demişti bir ses. o ses en yakınından geliyordu evet.hiç zor olmadı,en yakınının en uzak olması o andan sonra..böyle başladı buz tutmalar içinde..
bir gün kapağında Van Gogh'un yıldızlı gece resmi bulunan defterinin yırtıldığını gördü o uzak eller tarafından..çildiramadi."neye kime olduğu önemli değil, kelam kutsaldır,kalem de..."derdi hep.kutsalının yırtıldığını gördü.
valizini hazırlarken "en üste koy şiirlerimi" diyen şaire sitem etti,"şiir mi kaldı ki,şaire mi kaldı. "oysa yazıyordu,ruhu gibi, kıyameti gibi, hesabıyla azabıyla yazıyordu ve kelimelerine taarruz edileceğini hiç düşünmemişti önceden.. çizgilerine.. tezhib tablolarını saldırıdan kurtaran şey, uhrevi hat yazıları olmuştu. Allah, Muhammed, edep ya hu, elhamdülillah....
"senelerini harcıyorsun şunlara ve tek kuruş almıyorsun, satmıyorsun!"diyen cümleler felaketi olmuştu ruhunun.. yetmemişti,"ciğeri beş kuruş etmeyen yazılar ve tablolarla geçiriyorsun ömrünü" demişti bir keresinde de..."evet benim ve eserlerimin ciğeri beş kuruş etmiyor.beş kuruşa terk etmiyorum onları!" diye cevaplamıştı o sesi.bu onun ömründe yaptığı en cesurca savunmaydı.ama ipin ucunu bıraktı.
valizini hazırlamasına yardım edecek kimse yoktu ve üstelik "kollarından çekiyorlardi saatin.." vakit de ikindiyi terk ediyordu.kapı kolunu çevirdi son olmasını umarak.beyaz keten elbisesine takıldı gözü,yatağın üstünde duruyordu.eve baktı, evine değil. "bir çatiysa aranılan, Allah'ın arzı geniştir." deyip merdivenleri indi.
"nereye gitmeli?" dedi.tren istasyonları cazibeli durur hep,bir yeri terk edecekseniz. istasyon yakındı.
siyah kadife pardösüsünü sürüyerek gitti istasyona. gözlerine sürme çekmisti,ruhu hala yeşildi. valizi gittikçe ağırlaşiyordu.bir şeyi fark etti,ağırlaşan valize inat o güçleniyor ve daha bir sıkı tutuyordu kulpunu valizin...
"nereye gitmeli?" dedi tekrar.deniz görmeyen bir şehri ve içindeki denizi göremeyen bir erkeği terk etmek hiç zor olmadı.
müzehhibeydi, altını severdi. İstanbul'du,taşi toprağı altındı. "İstanbul gibi iki yakam bir araya gelmese de,İstanbul'a gideceğim." dedi.atlayıp trene,dağları saya saya ilerledi. . .

LEYLA MARANKOZ

.Eleştiriler & Yorumlar

:: müzehhibe
Gönderen: leyla marankoz / , Türkiye
19 Ekim 2008
sevgili özgür müzehhibe, bayan müzehhib demek. müzehhib ne demek dersen, tezhib sanatını icra eden kişilere denir. ve mehmet asım bey, yazmalarımız tükenmesin hiç.. seamlar..

:: ...
Gönderen: mehmet asım erdoğmuş / , Türkiye
28 Eylül 2008
daha çok üzerinde çalışılması gereken bir yazı... yazmaya devam!... Mehmed asım.

:: Kendini Anlamak
Gönderen: Özgür Yenigün / , Türkiye
24 Eylül 2008
Merhaba, Güzel bir öyküydü. İçinde kendimi bulduğumu söyleyebilirim. Ben de yazılarımı para için yazmıyorum, bağlamamı para kazanmak için çalmıyorum. Bunlar insanların kendini bulması, insan olmanın amacını anlaması için araç bence. Tabi onu meslek edinenler ondan para kazanacaklar da, ama başka bir mesleği olanların bunu da bir kazanç aracı olarak görmesi yanlış. Kendimizi anlamak gibi kocaman bir kazancımız olacakken ufak paralara ne gerek var, değil mi? Bir de cümlelere küçük harfle başlamak gibi ufak yanlışlıklar olmasa bu öykünün hiçbir eksik tarafı olmayacak. Bir de "müzehhibe" kelimesinin anlamı nedir? Kaleminize sağlık.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
J'ye Kınalı Diller [Şiir]
Seherin Çanları [Şiir]


leyla marankoz kimdir?

ocakta unutulmuş şiirleri, abdestli ve besmeleli sövgüleri olan biri. . istanbulda yaşıyor. . dokuzu da olsa seksenli yılların eteğine yapışmış olmaktan mutlu. . kalemiyle didişmeyi seviyor. . .

Etkilendiği Yazarlar:
sezai karakoç, ismet özel


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © leyla marankoz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.