İnsan kendini bilmeli. Gerçeği keşfetmeye yaramasa da, yaşamayı öğretiyor. Ve bundan daha güzel birşey yok. -Pascal |
|
||||||||||
|
Coşkuyla akan Fırat bilir miydi kendi değerini yüce asma bahçelerini dolaşırken muamma; ama bilirdin sen, önümden her geçtiğinde gözlerimin sende kaldığını... Yeşildin.. Zamanını geçirmeyen bir bahar gibi dökülürdün ellerime, ne Darius bilirdi ne de Alexanderes! Gizlice gelir, ince parmaklarınla bahara boyardın bedenimi; Fırat uyurdu, Babil uyurdu! Kahinler bilse de bilmemezlikten gelirdi, farkında bile olmazdı Narcissius kendi gülcemalini seyretmekten ve Tanrı Marduk başını çevirirdi usulca... Bir göl kenarında gülüşünü dokundururken dudaklarıma, yeşil bir alev yankılanırdı Esigala'da. Gülümserdi Babil; asma bahçeleri yapraklarıyla selamlarken aşkımızı!.. Bu masallar şehri yaşamalı Ve kuytumda sen olmalıydın!... Ne 13. Maddesi hiç yazılmamış Hammurabi tabletlerine ihanet eden Belatshar acıdı bize ne de ona azap veren kutsal el!.. Duvarlar kahreden bir isyanla haykırıyordu: - Mene - Tekel - Peres!... Hiç biri düşünmedi ikimizi ve aşkımızın yeşerttiği o masallar diyarı Babil'i.. Cyrus elindeki meşaleyle zafer nidaları savururken, Afrodit Mars'a ağlıyordu sevdayla.. Hiç biri görmüyordu bizi kahretsin!.. Şimdi kapat gözlerini sevdiğim, o yücelttiğimiz şehrin külleri dolmasın gözlerine... Babil yok oldu, Şimdi sadece sen varsın gözbebeklerimde...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ümit Murat ŞEN , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |