..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Egoistlerin en güzel yanı başkaları hakkında konuşmuyor olmaları. -Lucille S. Harper
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Salih Taş




9 Mart 2008
Kar Yağıyor Hislerime  
Salih Taş
Son zamanlarda gelişen olaylara farklı bir bakış açısı getirmeye calıştığım bu yazım, bize olanı değil olması gerekeni hissettiren cümlelerle oluşmaktadır..


:BAEA:
Saat sabahın yedisi… Güneş bulutların arasında “ben geldim” kelimelerini seslendirerek, yeni bir güne umutlarımın uyuşukluklarını atarcasına giriyor. Kar güneşe nispet gülümsüyor, gülmeyi unutmuş nice gölgeye. Şubat’ın keskin soğuğunu tıpkı bir anne gibi, alıyor koynuna milyonlarca kar tanesi.
Bir an unutuyorum her şeyi, herkesi. Yüreğimdeki durgun ritim, kar yağarken sevinç çığlıklarım oluyor. Konuşmayı yeni sökmüş bebeler gibi kar, dilimdeki bin bir efsunlu kilitle gizli hislerime tercüman oluyor ve çatlamaya yüz tutmuş dudaklarımda iki kelime “Kar Yağıyor.” Ey kar! Yağan sen misin yoksa hiç tatmadığım sevgi tomurcukları mı bilmiyorum.
Gökten zembille iner gibi yavaş ve lapa lapa... Yaşadığımı unutturan bir düş, bir dokunuş bu... Her şey siliniyor aklımdan yavaş yavaş. Göz kapaklarım ağırlaşıyor ve gözlerimde kararan dünyam yeni âlemlere açılan kapı oluyor. Birden duraksıyorum; gökten kan yağıyor, yavaş ve lapa lapa… Allah’ım nedir bu, gök kubbendeki kızıllık? Korkuyorum ve bu uykudan uyanmak istiyorum. Kafamın çatlaklarından sızan binlerce düşünce, yağan karla kızıllaşıyor ve bir ses yırtıyor huzuru dinlemeye muhtaç kulaklarımı : “Ben Şehidim, Ben Mehmedim!” Kar tanelerine eş, bembeyaz giyimli bir neferi görür gibi oluyorum. Âlemin nice ayıbına rağmen göğsünü gere gere yağan rahmeti gösteriyor bana. Gök kızıl , yer beyaz... Beyazlar ki; vatan için toprağa düşmüş can Mehmetlerim. Akan göz yaşlarımın sıcaklığını yüreğimde hissederken, lapa lapa yağan kar, bana toprağa düşen her beyazın kendisi olmadığını anlatıyor. Ve bizler nicelerinin kavuşamadığı huzur hanelerde istirahat ederken, kim bilir kaç kar tanesi toprağa düşmekte?

Kar huzurdur; Meryem’in duasında,
Kar felakettir; Nasipsizlerin ruhunda,
Kar kızıldır; Vatan için akan her kanda,
Kar korkudur; Filistin’de yalnız kalmış bir çocuğa bakan, umarsız bakışlarda,
Kar tesadüftür; İnanmayanın aklında,
Ve kar rahmettir; Âmine’nin kucağında,

Kar yağıyor…Umutsuzluk deryasına…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Yaşlılara, Çocuklu Bayanlara, Sakatlara ve Gazilere Yer Veriniz. ""


Salih Taş kimdir?

Yükselen binalar arasında kısalan bir devim.

Etkilendiği Yazarlar:
Nurullah Ataç, Necip Fazıl , Arif Nihat Asya


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Salih Taş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.