..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutlar, tersine çevrilmiş anılardır. -Anonim
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > zafer koray




28 Şubat 2008
Uyku Benim Neyime  
zafer koray
Uyumayalım..Dünyamızı..Dünyamızdan önce ülkemizi gözleyin ve iyi analiz edein çağımızı.Bilgi depolayalım ki,fikir sahibi olalım. Sevgilerimle..


:BJIG:

UYKU BENİM NEYİME
Vakitlerden bir vakit. Loş bir oda. O da perdenin azizliği mi diyelim, yoksa perdeyi tam kapatmayanın mı? Öylesine loş bir oda. Gözlerin kapandı kapanacak. Yatak nasıldır? Çarşaf, yorgan..Hiçbirinin önemi yok şu an.beyninde hepsi tertemiz.Hepsi uyku için en uygun durumda.Uzanıyorsun yatağa,gözlerin kaydı kayacak.Sonunda mücadele bitti.Uyku galip geldi bedene ve beyine..
Derin derin derinlikteyken… Bedenini uykunun tatlı anına bırakmışken…Bir ses ki yeraltından mı geliyor,yoksa yerüstünden mi? Bildiğin çok uzaklardan geldiği.fakat o da ne ses gittikçe duyulur hale geliyor.Ses şimdi kulağından beyninin kıvrımlarına girdi.O da ne seslenmek değil bu.Büyük bir bağırış..
Heeeeyyyyyy! Uyuma!..Uyuma!..Uyuma!..UYUMA!…
Uykuyu hakettin mi?..Ne kadar ürettin de uyuyorsun.Ne dirlik oluşturdun da,ne birlik oluşturdun da?Sevgini verdin mi? Sevdasına yandın mı? Toprağının,suyunun,köyünün,kentinin..Hep senin için bilmediğin kişiler mi üretecek.Hep sen mi yiyeceksin üretmeden.Sevgiyi ürettin mi.Ya buğdayı,ekmeği..Geliştirdin mi kısa zamanda güzel ürünler yetiştirmeyi?.Oyuncak değildir dünya.Ki sen oyuncağını bile kendin yapardın çocukken..Çocukken Ulusal marşı okurken gözlerin bayrağında,gözlerinde kendiliğinden biriken yaşların…
Heeeeyyyyyy! Uyuma!..Uyuma!..Uyuma!..UYUMA!…
Sen uyurken dedenin bağına girdi hoyrat..Kökünden tarumar oluyor bağ..Üzümler dağıldı..Kuşlar üşüştü eziklerine. Yalnız direkte dalgalanan bayrağın yine yerinde..Ama uyku senin gözlerinde..Uyku senin beyninde..
Heeeeyyyyyy! Uyuma!..Uyuma!..Uyuma!..UYUMA!…
Sen uyurken başka ulusların gençleri atölyelerde sabahladı..Ahdettiler sonucunu almak için uğraşlarının..Sonucunu da aldılar..Enerjiyi buldular..Motoru buldular..Bilgiyi buldular..Bulduklarını depoladılar..Roketi buldular..İnanmazsın sen dünyanın uydularına alet yolladılar.Senden önce oraya vardılar.Artık oraları da onların..
Heeeeyyyyyy! Uyuma!..Uyuma!..Uyuma!..UYUMA!…
Sen uyurken akranların olan onlar plan yaptılar..Uzay onların madem..Dünya niye olmasın..Öyle şeyler ürettiler ki canının çekeceği..Evet canının çekeceği..sana sundular..Ohhh ne güzelmiş dedin..Bana bunlardan yine verin dedin..Yağma yok..Bedava olmaz..Sende bana ver verebileceğini dediler..Uyuyabilmek için..Loş odalarda..Sıcaksa klima aldın..Soğuksa enerji tüketen makinaları..Onların cebinde taşıdığı telefona özendin sanki zamanın çok dardı da kısaltman için..Ne verdin bunlar için…
Heeeeyyyyyy! Uyuma!..Uyuma!..Uyuma!..UYUMA!…
Rahat yatmak için.Onların giydiğini giymek,yediğini yemek için..Verdinde verdin..Dedenin kırmızı çubuklu bağını..Çoluk çocuk,genç ihtiyar dahil 13 milyon kişiden başlayıp 70 milyon kişinin Ulus adına gönüllü verdiği salmalarla yapılan fabrikaları,limanları,tersaneleri,yolları,bankaları verdin de verdin..
Heeeeyyyyyy! Uyuma!..Uyuma!..Uyuma!..UYUMA!…
Kalk uyuma artık! Ne kaldı elinde bir bak.Dilin duruyor mu yerinde..? Komşuluğun..Hasretin..Sevdan..Söğüt dalından yaptığın düdüğün ki bir onu güzel yaparsın..O söğütleri büyüten pınar yerinde mi..Suyu yerinde mi derelerin..Göllerin..Göçmen kuşlar nerde..?
Heeeeyyyyyy! Uyuma!..Uyuma!..Uyuma!..UYUMA!…
Cafcaflı görüntülere, o görüntülerdeki cambazlığa kanma…Görerek öğrenmekten bıkmadın mı dünyayı.Okumayı dene artık..Deney yapmayı dene..Dene ki sen de dünyaya bir şey kat..Kattığından vazgeçemesin başkaları da..Ki eşitler arası oyunda oyna..Yoksa hep kalene giriyor goller…
Heeeeyyyyyy! Uyuma!..Uyuma!..Uyuma!..UYUMA!…
Uyanda bak! Uyanda bak! Sana yeni bir elbise dikmişler.Onu giyeceksin bundan sonra uyanmazsan tez elden..Sıra ona geldi..Uyan artık sarılacağın tek şey atalarımızın en dar geçitlerinden geçerek zamanın ve vahşetin ve sıkıntının,cefanın..Bize armağan edilen bu güzel yapıtın önünde selam dur..Sarıl da geçmişimizi ve geleceğimizi en güzel haliyle temsil eden ATATÜRK’e..Dur de bu vahşi gidişe..O nasıl dur dediyse beyniyle…
GÜN DOĞDU HEP UYANDIK
Değil artık..
GÜN DOĞMADAN HEP UYANDIK
Olmalı..
Sevgilerimle..Zafer KORAY



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Merhaba Dostlar [Şiir]
Dostlar Sofrası [Şiir]


zafer koray kimdir?

her insan yaşar. Ama neleri yaşar bilinmez. Bu bilinmezlerden gelen yumuşak bir arkadaş ıslığı gibidr şiir. Şiir ve edebiyat vazgeçemediklerimdir. Ve ana sütü gibi temiz ve candan türküler ve müzik. Selam olsun üreten ve bunu paylaşanlara. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Türk edebiyatı,Edgar A.polie,Pablo Neruda,tabi karacaoğlanlardan günümüz ozanlarına uzanan tüm yürekler..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © zafer koray, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.