Yazar yazı yazmayı başka insanlara göre daha zor yapan insandır. -Thomas Mann |
|
||||||||||
|
Baş örtülü kızların özgürlüğünü kısıtlayan sistem, bir gün ipod dinlemeyi de yasaklayabilir. Bu konuda ciddi kaygılarım var. Yükselen yasakçılık trendi beni huzursuz ediyor. Neden ipod dinlediğimi bir türlü anlatamayacağımı hissediyorum. Kaygılarımdan kurtulmak için bireysel düşünce beyanımı bugünden hazırladım. Vatandaşlık dosyama konulmasını arz ederim: 14.02.2008 Tarihli düşünce beyanımdır: İpod , beni mutlu eden sesleri dinleme özgürlüğümdür. Hiçbir insan beni ipod dinlediğim için yargılayamaz. Ben, hiç kimsenin ipod dinlemem konusundaki uyarı ve eleştirilerini dinlemek zorunda değilim. Bana ipod dinleme özgürlüğümü veren bir Tanrı’ya inanıyorum. O bana seçme şansı vermiştir. Ona olan inancımla yaratılana saygı duyarım. Toplumu somut olarak rahatsız etmeyen ve şiddet içermeyen her düşünceye saygı duyarım . Bu arada hoş görü ile saygı arasındaki farkı da iyi bilirim. Hoş görmem, saygı duyarım ! Dolayısıyla , kimseyi rahatsız etmeyen ipod dinleme özgürlüğümü sonuna kadar savunmaya kararlıyım. Kaygılarımı derinleşmesine neden olan sistem, bana asla anlayış göstermeyecek. Özgürlüğümü , anlamsız yorumlarla sınırlamaya çalışacak. Mesela: ‘Walkman dinlese olurdu ama ipod dinlemesi sistemi tehdit ediyor, biz müzik dinlenmesine karşı değiliz sadece ipod dinlemeye karşıyız’ gibi cümleler duyacağım. Gülünç bahanelerle yasaklar uydurup deli edecekler beni. Düşünce beyanıma rağmen aslında böyle düşünmediğimi , herkesin ipod dinlemesi için çalışarak toplumsal barışı zedelediğimi söyleyecekler. Ve absürd final : -Sanık, düşünce beyanında bulunmuşsa da özgürlük olarak nitelediği fiilin ' tek tipçilik ' ilkesi ile temelden çeliştiği görülmüştür . Ayrıca yargılama başlamadan önce kaleme aldığı düşünce beyanı sanığın içinde bulunduğu suçluluk psikolojisinin açık bir belirtisidir. Düşünce okuma cihazı icat edilene kadar , özgürlüğünün kısıtlanmasına oy çokluğu ile karar verilmiştir !
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kani Bıyık, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |