Bu hafifçe kenara itilecek bir roman değil. Daha büyük bir şiddetle uzağa fırlatılmalıdır. -Dorothy Parker |
|
||||||||||
|
bir şehir tabelasının tam altında oturuyorum . onunla neler yaşadığımı , yüzüne karşı söyleyince bu tabela düşüp beynimi parçalayacak , çok iyi biliyorum … -senin matematiğin yok şehir , mantığın ters , felsefen ölü - Sokrates , ışığı mazgala saklı sokaklarda yerde sürünüyordu ben oradaydım , bütün pencereler aynı karanlığa açılıyordu elimi uzatsam dişlenecek , sesimi yükseltsem fişlenecektim korku , isli bir macun gibi bütün renklerini ağzıma sürüyordu çocukluğum sanıyordum kendimi , yemesem üşüyecektim . / olmasa bir martı , üstüme örtüyordu çığlık kanatlarını … kilitli her kapı inzibat kuvveti sanki mezarlıklarda dolaşıyor yazık “ölü canlar“ bile tozuna bulaşacak bir sahne bulamıyor birazdan yağmur boşansa bardaktan , öylesine sevinecektim Platon ; bir film platosunun makyaj odasında öldürülüyor cesaret gibi koşarak , sel sularına kapılıp ihbar edecektim. / ya sen hangi gölgedesin , saçlarımdan saklıyorsun saçlarını … gökyüzünde kara bir delik , güneş çok uzaklara kaçıyordu ne söylerse Aristoteles , artık hiçbir sözü kabul görmüyordu ben ağzımı bir açsam , öfkemi gıyabiden vicahiye çevirecektim suskunluğum işte bu sebeptendi , şiddetim içimde tutukluydu sığınacak tek liman kalmıştı , saklanırsam bilinmeyecektim . / tutabilseydim bir kez ellerinden , koklayıp yapraklarını … -sende verecek sevda da kalmamış şehir , ismin gözyaşı gölü- dört çivisinin hepsi birden düşmüş yurtsuz bir şehir tabelasının tam altında oturuyorum cıvataları paslı bir cendere , giriyor beynimden içeriye gene ne olacaksa bana olacak , çok iyi biliyorum bu şehir ben oluyorum …….. ……………….. hikaye … : bu şehirde , bir ülkede , belki sen kırlarda yeniden açarken ben boşluk oluyordum ki , tarifi imkansız ….…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Cevat Çeştepe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |