Öyle yaşamalısın ki ölünce mezarcı bile üzülsün. -Mark Twain |
|
||||||||||
|
Bir Japon inanisina göre dünyada üç tür sevgi varmis. Birincinin adi,"eger"mis. Belli beklentileri karsiladigimizda bize verilecek sevginin adi buymus. Örnegin, eger iyi olursan baban, annen seni sever. Eger es olarak benim beklentilerimi karsilarsan seni severim gibi. Dünyada en çok raslanan sevgi türü sanirim bu. Yani bir sarta bagli, karsilik bekleyen, bencil sevgi. Gençlerin birbirlerinin o anki gerçek hallerine degil, hayallerindeki abartilmis romantik görüntülerine asik olmalari, beklenti düzeylerini yüksek tutmalari da bu tür sevgiye giriyor. ikinci tür sevgi ise "çünkü"ymüs. Kisinin bir kariyer sahibi olmasi, bir seye sahip olmasi ya da bir sey yapmasi nedeniyle duyulan sevgiymis bu da. Sevginin kosullu olani. Seni seviyorum, çünkü güzelsin. Çünkü bana güven veriyorsun. Popülersin, ünlüsün, o kadar güzel yerlere götürüyorsun ki gibi?Bu tür sevgi "eger"le baslayan sevgiye daima tercih ediliyormus. Oysa temelde bu sevginin "eger" türü sevgiden çok fazla farki yok. Kaldi ki bu sevgi de yükler getirir insana. insanlar, sevenlerinin, artik ötekini seveceginden korkarlar. Ailenin en küçük kızi yeni dogan bebege içerler. Evli kadin, kocasinın genç ve güzel sekreterini kiskanir. Çünkü türü sevgide güvensizlik, diz boyudur. insanlarin iki yönü vardir. Bir, disaa gösterdikleri yönleri, iki, yalnizca kendilerinin bildigi. Ya herkes bizim sandiklari kisi olmadigimizi anlarsa ve terk edilirsek diye korkarlar. Üçüncü tür sevgi "ragmen"mis. Bu tür sevgide insan, bir sey oldugu için degil, bir sey olmasina ragmen sevilirmis. Sözgelimi masallarda asil, zengin, yakisikli bir delikanlinin bir çingeneye asik olmasi gibi. Kusurlara, kötü huylara, çirkinlige "ragmen", en degersiz diye bilinen kisinin, en degerli, diye düsünülerek sevilmesi diye tanimlayabiliriz bu sevgiyi. İiste yüreklerin en çok susadigi sevgi türü "ragmen" sevgisi. Bugün yasami sürdürmenin tek nedeni, günün birinde "ragmen" sevgiyi bulma inanci olsa gerek. Oysa toplumda herkesi doyuracak, "ragmen" sevgiye açligi giderecek kadar sevgi yok. Bazilarimiz bunu birazcik tadiyor. Bu minnacik tat, bizi daha büyük bir sevgi açligina itiyor. Büyük bir hirsla ana yemegin gelmesini ve bizi doyurmasini bekliyoruz. Ama nerede?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © oguzhan akay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |