İnsanların arasında yaşadığımız sürece, onları sevelim. -Andre Gide |
|
||||||||||
|
Umulmadık bir anda. Ne dostlarım ağlayacak, Ne düşmanlarım sevinebilecek. Anam, yetimliğime yanamayacak. Babam öksüzlüğümü bilmeyecek. Üşüyen bir teneşirden, Kollarım yana düşmüş gireceğim toprağa. Kurtulacağım, Kemliklere mâni olamadığım dünyadan. Belki **Hanya'dan geçeceğim, Belki *Konya'dan... Aşamasam da başı dumanlı dağlardan. Dağları yüreğimde bulacağım. Ayağım tökezleyecek de düz ovalarda, Yalnızlığın nasır tutmuş siperinde, Münker Nekir'i bekleyeceğim. Rahmet kırıntılarına bel bağlayacağım. Ayazda kalmış kuşların. Ekmek kırıntısı umduğu şiddetle. Sonra, En zayıf anımda; Nadanlara, Ancak yüreğimde buğzedebildiğim, Hâlim gelecek aklıma. Sana geleceğim, İçimde pişmanlıklarla, Bütün günahkârlığımla. Etrafıma bakamadan, Dikenli bir cılgadan. İşte o zaman ey rahmeti sonsuz! Beni toprağınla sarmaladığın gibi. Rahmetinle de sarmala... Ank.10.10.2006 İbrahim Kilik *"Bu iki yerleşim merkezi Türk Coğrafyasının İki ayrı(zoraki ayrılmış) kenti. İkisi de bir birine hasret kalmış. MerhumYahya Kemal'in deyişiyle .Biri hudutların ötesinde, biri ülkemin yüreğinde. Hani bir de deyimimiz var :Hanyayı konyayı görmek veya( öğrenmek) diye. **Hanya. bir zamanlar bizim olan bizden koparılmış Girit adasında bir yer. *Konya Türkiyenin orta yerinde "Gez dünyayı gör Konya'yı" dedirtebilmiş bir kentimiz.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © İbrahim Kilik, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |