Bir klasik herkesin okumuş olmayı istediği ancak kimsenin okumayı istemediği eserdir. -Mark Twain |
|
||||||||||
|
Dünya çok değişti. İsimlerden başka her şey değişti. Ulaşmak için yürümekten başka çare yoktu. Bir okka tuz için güneş doğarken yola çıkılır, batarken dönülürdü. Yük sırtta, belki de ayaklar çıplak gidilip gelinirdi. Ama yemekler tatlı ve zevkli idi. Azla doyuluyor doyulana hamd ediliyordu. Bolluk geldi, kazanlar taştı, çok yemek dert oldu. Aşırı beslenme bela getirdi. Bolluk geldi bereket gitti. Karınlar şişti, gözler doymadı. Suçlu şimdi Ahir zaman oldu. Okuyacak kitap, yazacak kâğıt yoktu. Okumak için ışık yoktu. Ama insanlar okudu ve okuduklarını nesillere aktardı ve bildikleri ile amel etti. Şimdi kitap bol, kâğıt çok. Okuyan az, anlayan kıt, anladığı ile amel eden nadir. Suçlu şimdi Ahir zaman oldu. İnsanlar birbirine bağlıydı. Muhabbet vardı, yardımseverlik vardı, dostluk vardı. Küçüğün büyüğe saygısı inanılmazdı. Bugün kalplerde sevgi mührünü taşıyan neredeyse kalmadı. Komşusunu tanımayan, kimin küçük kimin büyük olduğu anlaşılmayan, sabır nedir bilmeyen bir nesil yetişti. Suçlu şimdi Ahir zaman oldu. Hayat değişti; bakışlar, düşünceler, konuşmalar, dostluklar, emeller değişti. Her şey değişti. Değişmeyen yegâne tek unsur olan değişim bile değişti. Sadece isimler kaldı, İsimler. Dile gelse konuşacak Ahir zaman: “İnsan ehil iken güzeldi her zaman Bu gün fesada düçar oldu şimde na yapabilir Ahir zaman?” Resulullah (SAV)’ın zamanı zamanların en hayırlısı, o nesil de nesillerin en hayırlısı idi. Abdullah bin Mesud (r.a) diyor ki: Rasulullah (SAV) şöyle buyurdu: “Asırların en hayırlısı benim asrımdır. Sonra onları takip edenler, sonra da onları takip edenler gelir.” Bugün yaşadığımız ortamda her şey ters gidiyorsa, şer giderek artıyorsa bu Müminlere suçu zamana atma hakkını vermez. Bulunduğumuz kâinat bir imtihan yeridir nede olsa. İlklerin gireceği cennetle en sondakilerin cenneti aynıdır. “Ademoğlu zamana söverek beni üzer. Zaman benim. Her şey benim elimdedir; geceyi gündüzü değiştiririm.” (Buhari –Müslim) Ahir zamanında güzellikleri vardır. “Ümmetimden beni en çok sevenler, benden sonra gelenlerden, ‘Rasulullah (SAV) bir kere görseydim de malımı ve ailem olmasaydı’ diyecek olanlardır.” buyurmuştur. Ahir zamanda da böyle bir sevgiyi yüreğine gömenler bulunabilecektir. Zaman ne kadar ilerlerse ilerlesin kıyamete kadar Allah, her dönemde dinine hizmet edecek fideler yetiştirecektir. “Allah, dini için fideler dikecek ve onları dinine hizmetle şereflendirecektir.” (İbni Mace, Ahmed) Bizler bugün içinde bulunduğumuz zamanı kötülemeyelim ve öncekilerin daha şanslı olduğu gafletine düşmeyelim. Bahane bulamak bir hüner değildir ve Müslüman’a yakışmaz. Belki bizim nasıl düşünmememiz gerektiğini Peygamber efendimiz (SAV)’ın şu sözü daha iyi açıklıyor: “Ümmetim yağmur gibidir. Başı mı hayırlıdır sonu mu bilinmez.” Allah (CC) Hepimize hayırlı işler yapmayı ve salih kullarının arasında olmayı nasip eder inşallah.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mesud, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |